Harddisk - Levetid
Fra : Jesper Krogh

Dato : 25-05-01 16:38

Nu har jeg lige købt en ny IBM harddisk og under overførsel fra den gamle
blev den rimelig varm 30 - 40 Grader vil jeg tro. Er det naturlig arbejds
temperatur for den, den ender jo nok omkring 40 når kabinettet så bliver
lukket.

Skal man overveje at gøre noget ved disse temperaturer?

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Fra : Testpersonen

Dato : 25-05-01 18:20

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> wrote in message
> [...]
> temperatur for den, den ender jo nok omkring 40 når kabinettet så bliver

Det skulle gerne blive koldere når kabinettet er på.. da kabinettet gerne
skulle være designet sådanne at luften strømmer igennem de steder hvor HD'r
og andre drev sider.. når jeg har mit af så stiger min cpu temp med 5-10
grader...

> Skal man overveje at gøre noget ved disse temperaturer?

En ekstra blæser lige ved HD'erne er ikke i vejen

Testpersonen

Fra : Erik Hansen

Dato : 25-05-01 18:29

30 - 40+ grader skal du ikke være bekymret over. Nu skriver du ikke
omdrejninger på din disk, men jo hurtigere dne er jo varmere vil den
også blive.

Jeg vil tror at en normal harddisk bliver omkring 40 - 50 grader, hvis
den kører hele tiden.

....Erik

Fra : Jesper Krogh

Dato : 25-05-01 20:46

On Fri, 25 May 2001 19:28:56 +0200, Erik Hansen <ehh@post1.tele.dk> wrote:
> [...]
> også blive.
> Jeg vil tror at en normal harddisk bliver omkring 40 - 50 grader, hvis

Det kører hele tiden, næsten 24/7 og jeg har nu 2 * 7200 rpm IBM diske
i. Hvornår skal jeg være bekymret, processoren giver jo lidt sig selv,
når den bliver ustabil så skal der mere køling på, men vil jeg må nogle
advarsler fra diskene før det er sket?

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 25-05-01 22:06

> [...]
> i. Hvornår skal jeg være bekymret, processoren giver jo lidt sig selv,
> når den bliver ustabil så skal der mere køling på, men vil jeg må nogle

hov glemte lige noget!

Men hvis du kan mærke på dem at de bliver meget varme. så du ikke kan holde
din hånd på dem
så er det jo nok en godting at lade dem køle ned :)
Også lige en anden ting så har den nye IBM SCSI disk en arbejde temp på ca
90c (indternt)

Mvh
Thomas Petersen

Fra : Thomas Petersen

Dato : 25-05-01 22:04

> [...]
> lukket.
>
> Skal man overveje at gøre noget ved disse temperaturer?

du skal ikke være nervøs for din IBM disk bliver 30-40c
det er ikke noget problem for dem. Jeg har selv en del IBM diske
som har været oppe at runde de 55c - mindre fejl i mit tower (placerede en
SCSI disk lige over den! *G)
så lad du den bare arbejde og få varmen.
De er jo også bygget til at håndtere lidt af hvert.

Mvh
Thomas Petersen