Flere Ram eller hurtigere ram
Fra : Mads

Dato : 05-03-05 04:10

Hej Gruppe

Jeg skal til at opgradere, skal jeg købe 2x512 mb 3,5 ns Ram, eller 4x512 mb
5 ns ram, prisen er nogenlunde det samme, men vil det være en fordel at købe
hurtigere ram, når jeg hovedsageligt bruger PCen til spil.

på forhånd tak for svar

Mads

Fra : Ejnar Møller

Dato : 05-03-05 08:21

"Mads" <bb@fake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
købe
> hurtigere ram, når jeg hovedsageligt bruger PCen til spil.

Hej.
Det kommer meget an på hvilken Windows du bruger, er det 98/ME, må du ikke
sætte mere end 512 MB i
maskinen, da den så vil køre ekstremt langsomt.
Hastigheden på ram er stærkt overvurderet, forskellen vil i bedste fald
kunne måles, men i praksis
vil du ikke kunne mærke nogen forskel overhovedet.
Når vi taler om spil, er det bedre at satse på et kraftigt grafikkort.

Mvh, Ejnar.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 02:50

> Det kommer meget an på hvilken Windows du bruger, er det 98/ME, må du ikke
> sætte mere end 512 MB i
> maskinen, da den så vil køre ekstremt langsomt.
Det passer så ikke. Jeg har selv kørt windows 98 uden problemer med 768
MB RAM. Men der er så ingen fordele ved mere end 512MB i Win98 det er
rigtigt.

> Hastigheden på ram er stærkt overvurderet, forskellen vil i bedste fald
> kunne måles, men i praksis
> vil du ikke kunne mærke nogen forskel overhovedet.
Det kommer så an på så meget. I spil vil hurtigere ram sagtens kunne
give nogle ekstra FPS... Og det samme med den dobbelte mængde RAM, giver
også et par ekstra FPS

læs på http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2330

> Når vi taler om spil, er det bedre at satse på et kraftigt grafikkort.

Nu er det så RAM han spurgte om...

Fra : Anders Lund

Dato : 05-03-05 14:12

Mads wrote:
> Jeg skal til at opgradere, skal jeg købe 2x512 mb 3,5 ns Ram, eller 4x512 mb
> 5 ns ram, prisen er nogenlunde det samme, men vil det være en fordel at købe
> hurtigere ram, når jeg hovedsageligt bruger PCen til spil.

Imellem de 2 ting ville jeg nok vælge 4x512 MB. Store FPS spil kan måske
udnytte noget af alt den RAM, så de spil kommer til at "hakke" mindre,
hvis de skal til at loade noget nyt grafik eller lignende. Det bliver
nok også lidt begrænset med hvormeget du kan mærke det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!