Courier mailserver
Fra : Carsten

Dato : 04-03-05 23:50

Hej sider og forsøger et få courier mail server til at fungere,
har fuldt denne anvisning
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/courier-mail-server.html#courier-installation
men et eller andet er gået galt !
modtager godtnok mails men de havner i filen /home/carsten/MailDir
jeg havde forventet at de var havnet
/home/courier/becamo.dk/carsten/Maildir/

lige ledes er det ikke muligt at logge på med telnet, dvs. telnet får
forbindelse men der er ikke muligt at få kontakt til en konto

/Carsten

Fra : Rune Maagensen

Dato : 06-03-05 14:39

Carsten wrote:
> [...]
>
> lige ledes er det ikke muligt at logge på med telnet, dvs. telnet får
> forbindelse men der er ikke muligt at få kontakt til en konto

Hvad hedder din Mail transport agent? Jeg kan kun anbefale postfix, den
kører bare og der er et hav af hjælp derude på indernettet.

Hvis det kun drejer sig om under 10 konti, så vil jeg foreslå at du
bruger unix account i stedet for. Det spiller bare, og så kan du altid
lege med databaser senere.

mvh Rune

Fra : Carsten

Dato : 06-03-05 17:43

Rune Maagensen wrote:

> [...]
>
> Hvis det kun drejer sig om under 10 konti, så vil jeg foreslå at du
> bruger unix account i stedet for. Det spiller bare, og så kan du altid

jeg tror du har ret, har fundet en vejledning med postfix det ser mere
overskueligt ud, jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet !
/Carsten

Fra : Mads Martin Joergens~

Dato : 17-03-05 11:43

> jeg tror du har ret, har fundet en vejledning med postfix det ser mere
> overskueligt ud, jeg vender lige tilbage når jeg har prøvet !

Jeg kan anbefale evt. at bruge Dovecot, der er en imap/pop server der er
lige så lækker som Postfix.

http://www.dovecot.org

--
Mads Martin Joergensen, http://mmj.dk
"Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic