Nummerserier til TDCs telefonbokse
Fra : Michael Jensen

Dato : 04-03-05 20:30

Hej!

Er der nogle af jer som ved hvilke nummerserier numrene til TDCs
telefonbokse ligger i?

På forhånd tak!

Fra : Soren Rathje

Dato : 04-03-05 21:52

Michael Jensen wrote:
> Hej!
>
> Er der nogle af jer som ved hvilke nummerserier numrene til TDCs
> telefonbokse ligger i?
>
> På forhånd tak!

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024565

Liste 3:

9090****
9091****
909292**

/Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-05 03:15

"Soren Rathje" <soren%lolle.org@spam.me> wrote in

> http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024565

> Liste 3:

> 9090****
> 9091****
> 909292**

Hvornår er de blevet flyttet dertil ? Mener ikke altid de har ligget
i de serier.

Og er der nogen der ved hvorfor de er blevet lavet til 90 numre ? er
det så det koster kassen at ringe TIL dem ?

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-03-05 22:26

On Sat, 05 Mar 2005 02:14:52 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> Hvornår er de blevet flyttet dertil ? Mener ikke altid de har ligget i de
> serier.

De er blevet flyttet. Ja. Kan ikke huske hvornår. Private telefonboxe
ligger typisk stadig på normale numre.

> Og er der nogen der ved hvorfor de er blevet lavet til 90 numre ? er det
> så det koster kassen at ringe TIL dem ?

Lige netop.

De offentlige telefon-boxe (TDCs egne) ligger i 909x, så de
kan få indtjening til at vedligeholde dem ligegyldigt om der ringes ud
eller ind.

De private boxe betales af ejeren, og det er ikke billigt at ha en
service-aftale med TDC efter hvad jeg ved. Der er noget med et minumums
beløb der skal betales ligegyldigt hvad indtjeningen er.

Derfor er der også en hel del steder at der er opsat alternative
mønt-telefoner som ejrne selv vedligeholder.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-03-05 23:58

Henning Wangerin <news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote in

> Derfor er der også en hel del steder at der er opsat alternative
> mønt-telefoner som ejrne selv vedligeholder.

Og dem kan man snyde så man kan ringe gratis...

Hvis man ringer op fra sådan en til en telefon der er optaget og så
får den her "tryk 5 for at blive ringet op når nummeret er ledigt" og
så trykker 5 så bliver man ringet op - det kan telefonen ikke finde
ud af at den skal opkræve penge for og det bliver derfor gratis (for
brugeren) at tale.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-03-05 01:17

On Wed, 16 Mar 2005 22:57:41 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> den skal opkræve penge for og det bliver derfor gratis (for brugeren) at

Tilgengæld kan du (ejeren) lukke for den mulighed, men det er nok ikke
så mange der gør det før der er en der udnytter hullet!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-05 03:39

> Tilgengæld kan du (ejeren) lukke for den mulighed, men det er
> nok ikke så mange der gør det før der er en der udnytter hullet!

Nej det kræver jo at de er opmærksomme på det.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't

Fra : Michael Jensen

Dato : 05-03-05 09:45

"Soren Rathje" <soren%lolle.org@spam.me> skrev i en meddelelse

> http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024565
>
> Liste 3:
>
> 9090****
> 9091****
> 909292**

Er det så ikke en anelse vildledende at TDC i deres reklame for TDC Samtale,
visualiserer at også samtaler til telefonbokse er gratis, når det nu ikke er
tilfældet, pga. de nummerserier som er tilknyttet dem?

Fra : KsNa

Dato : 05-03-05 13:30

"Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Samtale, visualiserer at også samtaler til telefonbokse er gratis, når det
> nu ikke er tilfældet, pga. de nummerserier som er tilknyttet dem?

Husk nu, at der er telefonbokse som er TDC's og nogle andre som er ejet af
private, foreninger m.m.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-03-05 13:32

"Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Samtale, visualiserer at også samtaler til telefonbokse er gratis, når det
> nu ikke er tilfældet, pga. de nummerserier som er tilknyttet dem?

Tjaa der er vel forskel på de aftaler TDC laver... Står de på offenlige
steder som mellem skel osv... så er det vel TDC der har søgt om at opsætter
dem... Er de i en sportshal, medborgerhus osv.. så er det vel en privat
aftale med TDC, og så plejer de også have normale numre.