php side og firefox
Fra : thomas K

Dato : 04-03-05 19:13

Har en underside som er lavet i php.
når jeg klikker på linket for at vise siden, spørger den om der skal
downloades noget ???!!!

hvorfor det

den gør det ikke i IE ??

/thomas K

www.cafestrand.dk

linket er info

Fra : Christoffer

Dato : 04-03-05 20:31

"thomas K" <thomas@thomaskaarup.com> skrev i en meddelelse
> Har en underside som er lavet i php.
> når jeg klikker på linket for at vise siden, spørger den om der skal
> downloades noget ???!!!
>
> hvorfor det
>
> den gør det ikke i IE ??
Hvad er den spørger om skal downloades?? der er forskel på hvordan browserne
behandler filerne.. f.eks kan åbner min IE WMA filer i Mediapayer, mens FF
spørger om jeg vil downloade den

Fra : zigma.dk

Dato : 04-03-05 20:32

thomas K wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Har en underside som er lavet i php.
> når jeg klikker på linket for at vise siden, spørger den om der skal
> downloades noget ???!!!

Ja, det gør den da også :)

> hvorfor det

Måske fordi dine headers ikke korrekte, så siden, selvom den er døbt
php, opfører sig som f.eks et billede.

> den gør det ikke i IE ??

Måske fordi IE suxer, få det til at virke i FireFox, og så er alt godt
;)

// Zigma

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 04-03-05 20:35

Glem hvad jeg skrev... har selv fundet fejlen nu (Informations afsnittet)

Har du tjekket at du kan åbne en php fil i en html side (selvom du bruger
Iframe)

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-03-05 20:24

thomas K wrote:
> Har en underside som er lavet i php.
> når jeg klikker på linket for at vise siden, spørger den om der skal
> downloades noget ???!!!
>
> hvorfor det

Serveren er ikke sat op til at parse .php filer.
Derfor kan den ikke vise filen, men vil downloade den.
Omdøb filen fra .php til .htm
Så kører det igen.

> den gør det ikke i IE ??

Jo den gør så