opsætning af Courier mailserver
Fra : Carsten

Dato : 04-03-05 13:10

Har påtænkt mig at forsøge et oprette en mail server og er i gang med at
studere http://debianguiden.dk/dists/stable/html/courier-mail-server.html
jeg har et domain registreret hos gratissDNS.dk
men hvad bør jeg skrive i MX Recorden
Vært mailhost.mindomain.dk
Ny udveksler mailhost.mindomain.dk

eller er det nok bare med mindomain.dk

/Carsten

Fra : Rune Maagensen

Dato : 04-03-05 13:46

Carsten wrote:
> [...]
> studere http://debianguiden.dk/dists/stable/html/courier-mail-server.html
> jeg har et domain registreret hos gratissDNS.dk

Det kommer and på dine A records.
Det er ellers ret godt forklaret inde i setuppen på gratisdns.

fx. hvis du har domænet abc.dk og vil have mail til abc.dk modtaget af
10.11.12.13, hvor du har en maskine stående som hedder abc.dk

skal din A record være:
abc.dk   >    10.11.12.13
og din mx record være:
abc.dk   >   abc.dk

En A record peger på en ipadresse
En MX record peger på en A record

Rune@håber.det.hjælper

Fra : Carsten

Dato : 04-03-05 14:07

Rune Maagensen wrote:

> [...]
>
> fx. hvis du har domænet abc.dk og vil have mail til abc.dk modtaget af
> 10.11.12.13, hvor du har en maskine stående som hedder abc.dk

det var også min opfatelse men man kan somme tider blive noget forvirret
når man læser flere forskellige vejledninger
/Carsten