Problemer med SQL udtræk
Fra : belial

Dato : 04-03-05 11:43

Jeg programmerer normalt i ASP men har en opgave, som skal løses med
PHP. Ergo er jeg helt blank inden for dette område. Jeg har fået lavet
et SQL kald til MySQL databasen, men får en underlig fejlmeddelelse. SQL
strengen er:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM resultater WHERE resultater_navn LIKE
'%".$_GET["soegning"]."%' AND resultater_kalenderid = '958' ");

Fejlen jeg får er: Kunne ikke udføre (Resource id #2) fra databasen: You
have an error in your SQL syntax near 'Resource id #2' at line 1

Prøver jeg at skrive SQL sætningen får jeg bare "Resource id #2"
efterfuldt af fejlmeddelelsen.

Problemet er bl.a., at jeg laver en remote connection til databasen og
jeg har ingen muligheder for at se, hvad der rent faktisk ligger i
databasen. Jeg har bare navnet på nogle at de tabeller der ligger i
databasen.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-05 12:04

On Fri, 04 Mar 2005 11:43:25 +0100, belial wrote:

> $sql = mysql_query("SELECT * FROM resultater WHERE resultater_navn LIKE
> '%".$_GET["soegning"]."%' AND resultater_kalenderid = '958' ");

Er resultater_kalenderid en string? Hvis det er en decimal, skal du udlade
' '. resultater_kalendarid = 958.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : belial

Dato : 04-03-05 12:09

> Er resultater_kalenderid en string? Hvis det er en decimal, skal du udlade
> ' '. resultater_kalendarid = 958.

Tak for hurtigt svar.

Det har jeg prøvet at det giver helt den samme fejl. Jeg har også prøvet
helt at udlade AND resultater_kalenderid = '958', men det giver stadig
helt den samme fejl.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-03-05 12:54

On Fri, 04 Mar 2005 12:03:54 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

>Er resultater_kalenderid en string? Hvis det er en decimal, skal du udlade
>' '. resultater_kalendarid = 958.

Det gør ingen forskel i MySQL.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-03-05 12:33

On 2005-03-04, belial <666DIESPAMMERSWINE@esenet.dk> wrote:
> [...]
> have an error in your SQL syntax near 'Resource id #2' at line 1
>
> Prøver jeg at skrive SQL sætningen får jeg bare "Resource id #2"

[snip]
> Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

Måske kan følgende inspirere dig:

<http://php-faq.dk/index.php/Hvorfor_f%E5r_jeg_%22Warning:_supplied_argument_is_not_a_valid_MySQL_result_resource%22>

Ellers prøv at vise lidt mere kode. Jeg kan i alt fald ikke gætte
problemet ud fra din beskrivelse.

- Jacob Atzen

Fra : belial

Dato : 04-03-05 12:37

> Ellers prøv at vise lidt mere kode. Jeg kan i alt fald ikke gætte
> problemet ud fra din beskrivelse.

Her er hele koden:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM resultater WHERE resultater_navn LIKE
'%".$_GET["soegning"]."%' AND resultater_kalenderid = '958' ");

// echo $sql;

$result = mysql_query($sql);

if (!$result) {
echo "Kunne ikke udføre ($sql) fra databasen: " . mysql_error();
exit;
}

if (mysql_num_rows($result) == 0) {
echo "Ingen rækker fundet, intet at skrive";
exit;
}

while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
echo $row["resultater_navn"];
echo $row["resultater_alder"];
echo $row["resultater_klub"];
}

mysql_free_result($result);

?>

Fra : Kristian Thy

Dato : 04-03-05 15:23

belial wrote:
> [...]
>
> $sql = mysql_query("SELECT * FROM resultater WHERE resultater_navn LIKE
> '%".$_GET["soegning"]."%' AND resultater_kalenderid = '958' ");

[...]

Du kalder mysql_query to gange på samme. Det er en dårlig ide - for $sql
er nemlig en resource, ikke en tekststreng (og den er tilsyneladende
resource id# 2 at dømme ud fra OP).

Prøv med $result = $sql; i stedet eller brug bare $sql i stedet for
$result længere nede.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : belial

Dato : 07-03-05 08:31

> [...]
> resource id# 2 at dømme ud fra OP).
>
> Prøv med $result = $sql; i stedet eller brug bare $sql i stedet for

Det var lige det der skulle til! Tak for hjælpen.