XP installation med USB diskettedrev ??
Fra : GT

Dato : 04-03-05 02:07

Kan jeg bruge en USB FDD når jeg skal installere XP ?
Diskettedrev ekstern 1.44 m. kabel/USB stik som det her link..
http://www.itbutikken.dk/p/11971/1.htm
Windows spørger jo efter en SATA driver fra en diskette og hvis den ikke
har adgang til et diskettedrev med en SATAdriver på , kan den ikke finde
harddisken under installation af XP og derfor bliver det hele ikke rigtigt
til noget..he he
Kan du hjælpe? Har selvfølgelig prøvet Google og så`n..lol

Takker for al hjælp..

Fra : ab©

Dato : 04-03-05 12:00

"GT" <virker_ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
> Kan jeg bruge en USB FDD når jeg skal installere XP ?
> Diskettedrev ekstern 1.44 m. kabel/USB stik som det her link..

Det kan vel lade sig gøre, men at få XP ind på din PC via disketter vil da
være noget af et arbejde. Du kan jo evt. overføre fra en anden PC, eller
ofre det dobbelte og købe f.eks. en ekstern DVD-brænder - eller til næsten
samme pris (som den hambre, du henviser til) købe en ekstern CD-brænder.

ab

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-05 12:28

ab© skrev:

> Det kan vel lade sig gøre, men at få XP ind på din PC via disketter
> vil da være noget af et arbejde. Du kan jo evt. overføre fra en anden

Det skal den jo heller ikke. Det eneste der skal ind via en diskette er
SATA-support.

Fra : GT

Dato : 04-03-05 13:07

> Det skal den jo heller ikke. Det eneste der skal ind via en diskette er
> SATA-support.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working

Det vil sige at vi STADIG er afhængige af et antikt diskettedrev i vores
hightec maskiner !!
Bill gates GO HOME !!

Fra : Max

Dato : 04-03-05 13:28

Hej

> Det vil sige at vi STADIG er afhængige af et antikt diskettedrev i vores
> hightec maskiner !!

IBM sløjfede diskettedrevet i deres maskiner, og så medleverede
de driveren til skærmen på diskette, så ja vi er stadigvæk afhængig
af det diskettedrev når alt andet svigter.

Mvh Max

Fra : Zulu

Dato : 04-03-05 14:27

"GT" <virker_ikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at vi STADIG er afhængige af et antikt diskettedrev i vores
> hightec maskiner !!
> Bill gates GO HOME !!

Du kan også manuelt lægge de nødvendige drivere på cd'en, fx samtidig med at
man slipstream SP2 ind.
Driverne kan hentes fra nettet, så helt afhængig er man ikke...

Zulu

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-03-05 16:06

> Du kan også manuelt lægge de nødvendige drivere på cd'en, fx samtidig med at
> man slipstream SP2 ind.
> Driverne kan hentes fra nettet, så helt afhængig er man ikke...
>
> Zulu

er det overhovedet nødvendigt med SATA drivere hvis man bruger de porte
der sidder på ens chipset, og ikke er en ekstern silicon image controller?

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 04-03-05 16:05

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse
> Du kan også manuelt lægge de nødvendige drivere på cd'en, fx samtidig med
> at man slipstream SP2 ind.

Øeh, ja måske
Her hos mig virkede det bare ikke, altså det med at få lortet til at kigge
efter en sata(n) driver på cd'en, at slipstreame sp2 ind er jo nemt nok.
Jeg måtte sgu låne et floppy drev af min meget gamle nabo, og trævle byen
tynd for at købe en diskette. for at få mit system op at køre.
og så lige en advarsel, jeg synes at kunne konstatere, at sata diske er ret
følsomme over for overclock, så den slags unoder er jeg i hvert fald kureret
for

mvh tp

Fra : Zulu

Dato : 06-03-05 18:13

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så lige en advarsel, jeg synes at kunne konstatere, at sata diske er
> ret følsomme over for overclock, så den slags unoder er jeg i hvert fald

Hvis SATA-driverne ligger på cd'en skal du IKKE trykke F6, som man normalt
gør.
Windows finder selv driverne sammen med alle de andre standarddrivere.

Jeg finder lige et link til en guide og poster linket som svar til 'GT'.

Zulu

Fra : GT

Dato : 04-03-05 19:42

Hvordan lægger jeg lige driverne ind på en slipstreamed ?

Fra : Zulu

Dato : 06-03-05 18:17

> Hvordan lægger jeg lige driverne ind på en slipstreamed ?

Du kan fx lave en unattended installations cd som beskrevet her:
http://support.microsoft.com/kb/254078/EN-US/ og her
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1703&page=1

ellers kan du nøjes med bare at tilføje de drivere du skal bruge. Læs her:
http://www.maximumpc.com/how_to/reprint_2005-01-05.html

Zulu

Fra : Edmund

Dato : 06-03-05 05:50

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det skal den jo heller ikke. Det eneste der skal ind via en diskette
> er SATA-support.

Kan disse drivere ikke ligge på en cd.?

--
Mvh Edmund

Fra : GT

Dato : 06-03-05 08:23

> Kan disse drivere ikke ligge på en cd.?
>
> --
> Mvh Edmund

Edmund , det enenste Windows vil acceptere når den spørger efter en SATA
driver , er noget der skal ligge på en diskette.Hvis SATA driveren ikke
bliver lagt ind under Windowsinstallationen så kan Windows ikke finde nogle
harddiske hvis de er af SATA typen.Men kan godt finde harddisken hvis der er
af IDE typen.Overvejer at købe en alm. type harddisk(IDE), er sku`meget
nemmere og så kan diskettedrevet dumpes på losseren.
Det kan lade sig gøre at installere Windows uden diskette (SATA) , så skal
driverne bare lægges ind på en slipstreamed cd. (Windowscd m. f.eks SP2 lagt
på via et program, som slipstreamer det på pladen)
Men hvordan man lige ligger driverne over på en slipstreamed cd er jeg ikke
lige klar over.

GT

Fra : René Lønstrup

Dato : 06-03-05 12:31

GT wrote:
> [...]
> f.eks SP2 lagt på via et program, som slipstreamer det på pladen)
> Men hvordan man lige ligger driverne over på en slipstreamed cd er

Google er din ven:
http://www.maximumpc.com/how_to/reprint_2005-01-05.html

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Zulu

Dato : 04-03-05 12:53

> [...]
> til noget..he he
> Kan du hjælpe? Har selvfølgelig prøvet Google og så`n..lol

Jeg tvivler på at det vil lykkes. Jeg har prøvet, og med mit Abit NF7-S, der
godt nok ikke understøtter boot fra USB, ville den ikke.
Jeg ved godt at du ikke skal boote på disketten via USB, men jeg tror
alligevel at det har noget at sige. Fx hvordan mb opfatter dit
USB-diskettedrev.
Det kan være at du er heldig at det virker hos dig, hvis dit mb understøtter
USB-boot.

Zulu