Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udenlandske checks
Fra : Ruben

Dato : 04-03-05 00:39

Er der nogen der har et bud på hvor man billigst indløser udenlandske
checks. Danske Bank tager et gebyr på 100 kr. pr. valuta. Det må kunne
gøres billigere.

Mvh
Ruben

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 04-03-05 01:04

Ruben skrev:

> Er der nogen der har et bud på hvor man billigst indløser udenlandske
> checks.

I udlandet. Jeg har nogen gange været heldig at kunnet give checken til
nogen der kunne indløse den i det land, den var udstedt.

> Danske Bank tager et gebyr på 100 kr. pr. valuta. Det må kunne
> gøres billigere.

Tja, Jyske Bank tog vist 75 for at hæve min sidste check. Den var godt nok
udstedt i Canada, men det var en check i danske kroner, trukket på Nordea.

Det synes jeg altså ikke er rimeligt.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Knud Olsen

Dato : 04-03-05 21:56

"Ruben" <ruben@cphling.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et bud på hvor man billigst indløser udenlandske
> checks. Danske Bank tager et gebyr på 100 kr. pr. valuta. Det må kunne
> gøres billigere.

Checks er en dyr personalemæssig foranstaltning og tager tid at ekspedere,
afstemme og udligne.
Noget med en <clearing-konto> "bytte-bytte-købmand" hvad har i af vores
checks liggende og kan vi bytte !
sådan meget kort fortalt

vh KO