Grafikkort med passiv køling
Fra : John

Dato : 03-03-05 21:55

Hej

Da jeg er igang med at støjdæmpe min PC, søger jeg en afløser til mit NVIDIA
GeForce4 MX 440 kort.

Kortet skal have passiv køling.

På nuværende tidspunkt har jeg en P4 1.8 GHz maskine med et Asus P4S533
bundkort.

Jeg bruger mest maskinen til lydredigering, lidt videoredigering samt en
lille smule spil (ikke noget voldsommere end "Return to Castle Wolfenstein"
rent grafisk)

Jeg har kigget lidt hos de forskellige computereforhandlere i Odense
(www.proconsult.dk, www.tjdata.dk, www.zitech.dk, www.klingenbergdata.dk og
www.bob.dk) - og er faldet over dette (nok mest fordi jeg plejer at handle
hos ProConsult):

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-gfxko/gfx-ds/grafa9200se128td.html

Er der andet i prisklassen under 500 kroner (med passiv køling) jeg bør
overveje?

Mvh

John

Fra : Finn og Angela

Dato : 03-03-05 22:25

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Er der andet i prisklassen under 500 kroner (med passiv køling) jeg bør

Du burde kunne finde et noget bedre kort end 9200Se, stadig med passiv
køling (har selv et Sapphire 96oo m. passiv køling, nypris knap 800.- for et
halvt år siden). Check evt. 9550.

Hilsen Finn

Fra : John

Dato : 03-03-05 22:49

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der andet i prisklassen under 500 kroner (med passiv køling) jeg bør
> overveje?

En anden mulighed kunne måske være:

- Selv om det overskrider mit budget en anelse.

Mvh

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-03-05 23:07

John wrote:

> - Selv om det overskrider mit budget en anelse.

Her kan du se et par benchmark på en masse forskellige kort,
bl.a. de kort du har set på.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/04/03/02/7303758
- Så kan du se hvilket der er kraftigst i de spil de har testet dem i
og evt. bruge det i overvejelsen.

Jeg gætter på, at dit GF4 MX er ca. lige så kraftigt som et
GeForce 5200 eller Radeon 9200.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-05 01:35

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> wrote:

> Jeg gætter på, at dit GF4 MX er ca. lige så kraftigt som et
> GeForce 5200 eller Radeon 9200.

de to sidstnævnte bør være væsentlig hurtigere (såfremt det er 128bit
versioner)

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-05 23:31

John wrote:
> Hej
>
> Da jeg er igang med at støjdæmpe min PC, søger jeg en afløser til mit
> NVIDIA GeForce4 MX 440 kort.

en anden mulighed...
køb en Papst 80mm 12db blæser. Monter den ovenpå køleprofilen på dit
eksisterende MX440 med lidt silicone.
Sikkert bwdre køling end den originale blæser og tilmed støjfri - eller
MEGET tæt på. Jeg køler mit Ti4200 på den måde uden problemer.
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Brian Lund

Dato : 04-03-05 00:09

> [...]
> Sikkert bwdre køling end den originale blæser og tilmed støjfri - eller
> MEGET tæt på. Jeg køler mit Ti4200 på den måde uden problemer.

En tredje mulighed: monter en Zalman ZM 80C/D-HP på grafikkortet!

Brian

Fra : Jakob

Dato : 04-03-05 13:35

In article <d07til$2odn$1@news.cybercity.dk>, jk7410@gmail.com says...
> Hej
>
> Da jeg er igang med at støjdæmpe min PC, søger jeg en afløser til mit NVIDIA
> GeForce4 MX 440 kort.

Altså hvis du alternativet alligevel er at købe et andet kort ville jeg
prøve at pille blæseren af. Det gjorde jeg med et mx440 kort som kørte
flere år uden problemer, og fungerer endnu. Der laves jo mx440 kort uden
blæsere på.

Mit var et palit daytona.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Woodi

Dato : 06-03-05 10:13

> [...]
> GeForce4 MX 440 kort.
> Kortet skal have passiv køling.
> Er der andet i prisklassen under 500 kroner (med passiv køling) jeg bør

Ja John, en anbefaling er nok FX5200 "Albatron" 128mb til ca 450,-
Den har nok noget af det bedste og største køleelement jeg har set til dato.

Vh. Woodi.