Amano reje med rogn??
Fra : Ivan S.

Dato : 03-03-05 21:17

En af mine Amano rejer er blevet temmelig sort på maven. Er den med rogn? Og
kommer der unger ud af det? De går i et 530 l. som er fyldt med alm.
ledningsvand.

Fra : Aard

Dato : 03-03-05 22:41

"Ivan S." <ivan@virker-ikke.dk> wrote in

> En af mine Amano rejer er blevet temmelig sort på maven. Er den med
> rogn? Og kommer der unger ud af det? De går i et 530 l. som er fyldt
> med alm. ledningsvand.

Ja det er rogn. Og nej de bliver nok ikke til noget.
Amano rejers yngel klækkes bedst i brakvand, og ved anden temperatur end et
alm. akvarium.

/Aard

Fra : Per Kvist

Dato : 04-03-05 07:26

Mine har også tit gået med rogn, ligeledes er de heller ikke blevet til
noget!
Hvilke kriterier skal opfyldes?

Fra : Aard

Dato : 04-03-05 14:01

"Per Kvist" <(fjernes)yogibjorn@hotmail.com> wrote in news:4227f778$0
$30766$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:

> Mine har også tit gået med rogn, ligeledes er de heller ikke blevet
> [...]

Ledte lidt på google og fandt denne :

http://www.uniquaria.com/articles/amano.html

Godt nok på engelsk, men dens beskrivelser lyder fair.

Husk en gallon er vist nok ca 2.5 liter.

/Aard

Fra : Tommi Jensen

Dato : 04-03-05 14:44

Aard wrote:
> Husk en gallon er vist nok ca 2.5 liter.
en US gallon er 3,785L
en imperial gallon er 4,5461L
så, rundt regnet, us gallon ~4L
imperial ~4.5