Kan ikke installere nvu
Fra : Henrik Hartig

Dato : 03-03-05 20:52

Hej
Jeg forsøger at installere nvu-pakken fra www.nvu.com.
Pakke er til suse 9.2, og en af mine venner har installeret i yast uden
problemer.

Jeg har tidligere haft en gammel version af nvu (0.41) og vil installere 0.81.
Heri er samtidigt forskellen fra mig og min ven. Min ven har IKKE haft
nogen version installeret - men det har jeg.

PROBLEMET
---------
Når jeg via yast forsøger at installere pakken, installerer den
konsekvent min gamle version 0.41. Forsøger jeg at installere via
konsollen får jeg flg. besked:

linux:/home/henrik/oasen # rpm -if nvu-0.81-0.tux.1.src.rpm
warning: nvu-0.81-0.tux.1.src.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID f839df37
warning: user marcus does not exist - using root

Kan nogen hjælpe mig

/henrik

Fra : Henrik Hartig

Dato : 03-03-05 22:44

Den Thu, 03 Mar 2005 20:52:25 +0100. skrev Henrik Hartig:

> [...]
> warning: user marcus does not exist - using root
> warning: user marcus does not exist - using root
> warning: user marcus does not exist - using root

Har selv løst problemet.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-03-05 23:37

Henrik Hartig <hartig@tele2adsl.dk> writes:

> Har selv løst problemet.

Hvordan? Hvis du skriver det når du melder ud du selv har løst det,
kan det måske hjælpe andre hvis dit indlæg dukker op i en
søgemaskine.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://www.unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Henrik Hartig

Dato : 05-03-05 00:57

Den Thu, 03 Mar 2005 23:36:38
+0100. skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

> Hvordan? Hvis du skriver det når du melder ud du selv har løst det,
> kan det måske hjælpe andre hvis dit indlæg dukker op i en
> søgemaskine.

Ja, du har ret. Jeg har faktisk selv samme holdning. Drønirriterende når
folk bare skriver som jeg har gjort....

Jeg havde glemt at hent en pakke på NVU's hjemmeside. Og så havde
installationen af pakkernes rækkefølge også betydning
Ved at installere pakerne i nævnte rækkefølger, virker skidtet:
nvu-0.81-0.tux.1.i586.rpm
nvu-devel-0.81-0.tux.1.i586.rpm

Men sidste pakke fra nvu's hjemmeside bliver ved med sit 0.41.
nvu-0.81-0.tux.1.src.rpm

Ved ikke om pakken er vigtig, men det lader til nvu virker

Bortset fra det:
Jeg synes der er et par negative sider ved nvu:
Programmet retter i ens kode, bare man laver et Preview...
Størrelsen af teksten i koden kan ikke reguleres, så når man - som jeg
- sidder med en lille bærbar skærm, skal man virkelig anstrenge sig for
at læse teksten.

/henrik