Planter der kan klare lidt susen..??
Fra : Kasper Friis

Dato : 03-03-05 20:07

skal bruge nogen planter der kan klare lidt susen om rødderne i mit akvarie
med bundfilter, har haft en tråd før for lang tid siden hvor der kom et par
navne frem, hvis i vil skrive navnet evt et "dansk" navn supleret med et
billede et sted på nettet vil jeg være glad, det er lidt nemmere og finde
ud af hvad og hvor jeg skal købe dem :)

skal gerne bruge en 2-4 stykker mellem str. (skal være i et 128 L )

Har kun en plante tilbage i mit akvarie som trives de andre er døde.. tror
ikke deres rødder var glade for det bundfilter??

Kasper Friis hansen :)

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 08-03-05 00:04

"Kasper Friis" <Kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har kun en plante tilbage i mit akvarie som trives de andre er døde.. tror
> ikke deres rødder var glade for det bundfilter??

Jeg har spekuleret på om ikke dette rod kunne løses med lidt gazebind
eller lign. rundt om rødderne. I yderste konsekvens kunne man lade dem stå i
potten...
Det skulle i flg. min teori kunne hindre/bremse susen lidt. Ellers er der
nogle planter der vokser på rødder sten o.s.v.
Aner ikke om den teori har hold i virkeligheden.
MvHans