Nye, spændende sportsfisk i danske farvand~
Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-05 19:26

Som I kan læse i http://www.berlingske.dk/viden/artikel:aid=547394/, går vi
en spændende fremtid i møde. Der nævnes mulle og havaborre. Mulle er nok
multe, som jo altid har været en fast sommergæst i danske havne. Begge fisk
er fremragende sports- og spisefisk, så vi går gode tide i møde. Set fra
lystfiskersynpunkt er disse to fisk fremragende erstatninger for torsken,
der jo som bekendt er noget død i sværen, når den pumpes op.

Jeg havde selv glæden af at nappe tre store multer i en havn under min
sommerferie i nordspanien sidste sommer. Det foregik med lidt improviseret
grej, da jeg ikke havde fået det rigtige udstyr med hjemmefra: En tørflue
blev strippet, bundet for enden af en lille 6"-stang med tynd, tynd spunden
line og agnet op med en brødstump. Konen smed små stykker brød i vandet, og
når så multestimen ankom for at spise af brødstunmperne i overfladen, fik
jeg svunget krog/brød ud sammen med konens brødstumper og bang! Jeg fik som
sagt tre store fisk inden for 10 min., og de lokale gloede på mig med åben
mund og polypper. De havde aldrig set det gjort på dén måde før, og min
succesrate oversteg jo langt de lokales, der typisk kunne sidde en helt dag
uden at fange noget. Fightet på så let grej var det ren sex.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Spangkuk

Dato : 03-03-05 19:48

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> [...]
> det gjort på dén måde før, og min succesrate oversteg jo langt de
> lokales, der typisk kunne sidde en helt dag uden at fange noget.

Så kan de fanme lære det

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 03-03-05 19:54

> [...]

> fra lystfiskersynpunkt er disse to fisk fremragende erstatninger for
> torsken, der jo som bekendt er noget død i sværen, når den pumpes op.

Ja, der er jo ikke noget som er så slemt, at det ikke er godt for noget!

Hvis ikke man lige er lønnet af, eller lever af, miljøindustrien, kunne der
sikkert findes et utal af andre fordele/positive forandringer der gør det
lidt lettere eller sjovere at være Dansker i "Den nye Tid".

Personligt ser jeg frem til at stranden, der i dag ligger ca. 200 m. væk,
efter en global opvarmning med en vandstigning på "bare" 3 meter, så
vil ligge kun 50 meter fra min ydmyge bolig, der dermed vil stige
betragteligt i værdi.

Og for at tage det i opløbet....stigningen i terrænet på de sidste 50 meter
er lidt over 12 meter, så jeg har mit på det tørre

Men sådan er der jo så meget...

Spang

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 08:08

> [...]
> en spændende fremtid i møde. Der nævnes mulle og havaborre. Mulle er nok
> multe, som jo altid har været en fast sommergæst i danske havne.

Nixen!

Mulle og multe er to helt forskellige fisk.

http://www.uwphoto.no/detail.asp?product_id=esv017cd05
http://www.fiskeskolen.dk/laer_at_fiske/fiskearter.doc/multe.doc/

/Alex

Fra : Mette P.

Dato : 04-03-05 19:00

> [...]
> mund og polypper. De havde aldrig set det gjort på dén måde før, og min
> succesrate oversteg jo langt de lokales, > --

Flot Jens. De der flotte multer du fanger, holder de sig mest friske, hvis
de som dine torsk, bare får lov til at ligge og kvæles i solen?

@ Gruppen: Jens Bruun skriver: der er lussinger, hvis der nogen der afliver
hans fangne fisk.(i tråden om fisk og smerte)

Derefter kommer der en rørende story fra de varme lande om lystfiskeriets
lyksagligheder, i familiens skød.

Lummert? Eller flot nok til slippe igennem nåleøjet for god etik her i
gruppen?
Anyone?

Jens, du må osse gerne svare.

Fra : Hobi

Dato : 04-03-05 19:32

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:4228a21e$0$220>
> Lummert? Eller flot nok til slippe igennem nåleøjet for god etik her i
> gruppen?
> Anyone?

Ja, lige så lummert og uetisk, som at lade sine fangede fisk ligge og dø en
smertefuld død.

> Jens, du må osse gerne svare.

Ja, jens svar endelig. Du er stadig i mit filter.

Mvh
Hobi

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-05 19:55

"Hobi" <hobi@FJERNpost8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jens svar endelig. Du er stadig i mit filter.

Jamen der ligger jeg jo godt og trygt. Gør dig endelig ingen ulejlighed med
at pille mig op igen.

Jeg kan se, du har et skæbnefællesskab med Mette P. Jeg er ikke udelt
overrasket. Bor I på samme institution?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-03-05 20:44

Jens Bruun wrote:
> Jeg kan se, du har et skæbnefællesskab med Mette P. Jeg er ikke udelt
> overrasket. Bor I på samme institution?

LOL!!!

Længe siden jeg har set dine skriverier i fotogruppen. Gider du ikke mere?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-05 21:12

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Længe siden jeg har set dine skriverier i fotogruppen. Gider du ikke
> mere?

Jeg løb lidt sur i det, men har da lige smidt et par indlæg.

Nu håber jeg ikke, Mette P. følger med os derover

Fra : Mette P.

Dato : 04-03-05 21:27

> Nu håber jeg ikke, Mette P. følger med os derover

Jeg er bag dig, for EVER! Kan du bruge en modlys blænde til Nikkor 50/1.8?
Eller en bælgudstyr til et ældre Petri SLR? tihi...

Fedt nok du løb sur i det, men elektro-behandlingerne hjalp?

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-03-05 19:56

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Du snakker sort, Mette P. man skal vist være ansat i forsorgen for at kunne
dekode dit vrøvl. Strejker personalet, så du ikke har fået udleveret din
weekend-dosis?

Fra : M Jensen

Dato : 05-03-05 12:07

Hvad med at udveksle telefonnumre, så kan i fortsætte jeres pladder uden at
irritere os andre...

M Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-03-05 12:53

"M Jensen" <hr.michael@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at udveksle telefonnumre, så kan i fortsætte jeres pladder
> uden at irritere os andre...

Hvad med, du bare sprang tråden over, hvis den er så generende på dig?

Fra : Posten

Dato : 05-03-05 17:08

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse >

> Hvad med, du bare sprang tråden over, hvis den er så generende på dig?

Sikke da et udsagn. Vågn op mand. Andre kunne jo skrive et fornuftigt indlæg
med relevans for gruppen.

Har hverken du eller Mette P kræfter til at undlade at blive ved med det
irrelevante, eller overhøre sligt. En gang imellem skriver i noget, der kan
vække en lille mistanke om, at i selv har prøvet at fiske. Så bliv dog ffil
ved det.

Anders