Haster: Pterophyllum scalare
Fra : Vidar Eng

Dato : 03-03-05 19:22

Hei alle sammen.

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med et lite problem:

Mine Scalare vil ikke spise, og det resulterte i at den ene døde. De
spiser hverken tørrfòr eller frosne mygglarver. Nå er jeg litt redd for
at den andre skal dø også...

De andre fiskene mine er ganske ivrige når jeg fòrer de, og kan det være
at Scalare er for "sjenerte"?? De spiser både torrfòr, mygglarver og
algespisermaten

Mvh

Vidar

Fra : Øyvind Ødegård

Dato : 04-03-05 07:47

"Vidar Eng" <vidar.eng@c2i.net> skrev i melding
> [...]
>
> De andre fiskene mine er ganske ivrige når jeg fòrer de, og kan det være
> at Scalare er for "sjenerte"?? De spiser både torrfòr, mygglarver og

Hei.
Har du sjekket at vannkvaliteter osv. ligger innenfor det Scalaren vil ha ?
Det hender at de er litt sære på det.
Du kan sjekke her : http://www.akvarieforum.no/profile.cfm?id=1006

Lykke til.
Øyvind Ødegård

Fra : Vidar Eng

Dato : 04-03-05 17:17

Øyvind Ødegård wrote:
> [...]
>

> Hei.
> Har du sjekket at vannkvaliteter osv. ligger innenfor det Scalaren vil ha ?

Ja, jeg sjekket at alle verdiene i vannet mitt er som de skal... også i
forhold til Scalare.

Vidar

Fra : fk

Dato : 04-03-05 08:18

hej ...

Scalare vil gerne have høj temp 27-28 deg.
Scalare vil meget gerne gaa i stimer 8-10 stk - spevielt naar de er smaa....
du bør ikke have 'hurtige' fisk samme med scalare ....da de kan spise
alt foder lige for næsen af dem.....

/f