"simpel" måde at installere Debian på
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 03-03-05 17:23

Har været et smut omkring debians dokumentation, men forlod den temmelig
forvirret om hvilke filer og hvad man skulle bruge på cd'en og blah blah
blah...

Er der nogen mennesker med en debian unstable installation som kunne
tænke sig at dele lidt info om hvad man skal bruge af filer på bootcd'en
til installation over ftp ?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-03-05 17:52

On Thu, 03 Mar 2005 17:22:52 +0100, Jesper wrote:

> Er der nogen mennesker med en debian unstable installation som kunne
> tænke sig at dele lidt info om hvad man skal bruge af filer på
> bootcd'en til installation over ftp ?

Det nemmeste er nok at hente en netinst-cd til testing, installere fra
den og så bagefter opgradere til unstable.

Se: <http://www.debian.org/devel/debian-installer/>

Mvh.

--
"It troo! Dat darn Kahlfin stole ma spacechip!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Bloch

Dato : 03-03-05 19:04

Adam Sjøgren wrote:

> Det nemmeste er nok at hente en netinst-cd til testing, installere fra
> den og så bagefter opgradere til unstable.
>
> Se: <http://www.debian.org/devel/debian-installer/>
>

> Mvh.

du kan evt. hvis du ikke gider til at brænde en cd, bare lave 3
disketter som starter web-installen... ;) ,men det er nok nemest med
CD'en, men ville da lige gøre opmærksom på muligheden. :D

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 03-03-05 19:25

Bloch wrote:

> du kan evt. hvis du ikke gider til at brænde en cd, bare lave 3
> disketter som starter web-installen... ;) ,men det er nok nemest med
> CD'en, men ville da lige gøre opmærksom på muligheden. :D

Det var også en af de foretrukne muligheder jeg fandt, men der var
simpelthen for mange filer til hvad installation osv. at holde styr på.

Fra : Mads

Dato : 03-03-05 22:16

"Jesper Staun Hansen" <dsl125723@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det var også en af de foretrukne muligheder jeg fandt, men der var
> simpelthen for mange filer til hvad installation osv. at holde styr på.

Hvis du går ind på http://www.debian.org/devel/debian-installer/.
Så skal du vælge hvilken slags image du vil have, CD, miniCD, USB-stick og
hvad de ellers har.
Derudover skal du vælge arkitektur. Hvis du har en normal PC er det
sandsynligvis i386.

Kort sagt:
http://cdimage.debian.org/pub/cdimage-testing/sarge_d-i/i386/rc2/sarge-i386-netinst.iso

Hilsen
Mads

Fra : Jens Andersen

Dato : 03-03-05 20:13

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Det nemmeste er nok at hente en netinst-cd til testing, installere fra
> den og så bagefter opgradere til unstable.

Hvis man er rigtig fræk, kan man under installationen med ovenstående cd,
selv redigere de sources man henter fra - og så bare specificere
unstable. Så slipper man for at installere en testing, for dernæst at
opgradere med apt-get dist-upgrade.

Mvh. Jens

--
Mvh. Jens Andersen,

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-03-05 20:55

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Jeg kender ikke nogen der stadig bruger disketter.

Jeg gør til maskiner uden CD-drev og som ikke kan boote fra USB, når
jeg ikke gider sætte tftp og netboot op

Det er så også stort set det eneste, jeg bruger disketter til
efterhånden...

Hvilket minder mig om at nævne, at man også kan boote installationen
med USB, hvis maskinen kan boote herfra.

/Rasmus

It ain't possible for a dumb to sing no matter how good his
dice rolls are!
-- SmurfQuest rules

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-03-05 19:27