kolde fingre på spædbarn
Fra : daddy

Dato : 03-03-05 16:35

Hej NG.
Jeg blev far i lørdags, og vi er nu kommet hjem i vores lejlighed. Pigen har
det godt, spiser og klager sig ikke særlig meget. Men hun har kolde fingre
og hænder, kroppen og hovede er ellers normal temp. Vi overvejede om det er
fordi der går et par dage før kredsløbet er helt i orden! Skal vi give hende
vanter på, eller evt skrue mere op for varmen?
Tak

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-05 16:53

daddy wrote:

> [...]
> fordi der går et par dage før kredsløbet er helt i orden! Skal vi give hende
> vanter på, eller evt skrue mere op for varmen?

Kolde hænder og fødder er helt normalt i de første måneder. Deres
kredsløb skal lige op i omdrejninger eller noget :)

Det er vigtigt at hun ikke har det _for_ varmt. Hun må ikke være svedig
i nakken.

/David

Fra : daddy

Dato : 03-03-05 16:59

> [...]
> skal lige op i omdrejninger eller noget :)
>
> Det er vigtigt at hun ikke har det _for_ varmt. Hun må ikke være svedig i

Tak for informationen, jeg er siden selv faldet over denne side som virker
ganske udemærket (her et dybt link)
http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=1899&article=816