Hvornår er ens cichlideyngel for store til~
Fra : Anders

Dato : 03-03-05 14:51

Hej!

Jeg kom til at tænke på, hvornår ens yngel er for store til akvariet. Det
drejer sig om cichlider i et 85 L. akvarie. ca. 25 stk. "ps. tropheus acei"
og 25 stk. "Ahli" begge arter er ca. 2-3 cm. (jeg ved godt at mange af jer
tænker, hold da kæft mand, det er jo alt for mange - men fakta er at de
stadig vokser og der er ingen bidemærker i deres finner osv.) Er det, når
man kan se, at der begynder at komme hakker i finnerne eller hva?

Jeg vil bare gerne være på forkant når de er blevet for store til akvariet,
således at jeg kan flytte dem hurtigst muligt...

På forhånd tak for hjælpen!

mvh. Anders Christiansen

Fra : Aard

Dato : 03-03-05 22:40

"Anders" <achigh@fjerndette.post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg vil bare gerne være på forkant når de er blevet for store til
> akvariet, således at jeg kan flytte dem hurtigst muligt...

Kender problemet, har 40 Geophagus Brasiliensis i et 85 liter....de er
vokset til 3 cm..men ser ud til at stoppe...netop pga. akvarium str.
Jeg forsøger så at komme af med dem, i dét jeg ikke har et større
akvarium de kan gå i..og de ryger ikke i mit 660 (der går
forældrene..samt mange andre..).

/Aard

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-03-05 01:27

Du kommer langt med at skife vand et par gange om ugen. Men det er da
rigtigt at 50 fisk er i overkanten til et 85l Men jeg skal da gerne
hjælpe dig af med nogle af dine Ahlier... er de til salg?

/Jasper

Fra : Anders

Dato : 05-03-05 15:51

Hej Jasper!

Vi har før snakket sammen før vedrørende min ahli yngel Der er ca. 25
stk. du kan få dem alle for 200 kr. Ellers så lad os sige 10 kr. stykket
hvis du ikke kan bruge dem alle....
Det "eneste" problem er bare at jeg jo bor i Fredericia lige syd for vejle.
Men jeg regner ikke med at komme af med dem lige foreløbig, så hvis du
kender en eller selv skal sydpå engang i fremtiden, så har jeg dem nok
stadigvæk.

P.s: Billeder af ynglen kan mailes....

Mvh. Anders Christiansen

Fra : BC

Dato : 05-03-05 15:58

Anders wrote:
> [...]
> vejle. Men jeg regner ikke med at komme af med dem lige foreløbig, så
> hvis du kender en eller selv skal sydpå engang i fremtiden, så har

hvis det ikke gør noget at jeg blander mig kunne jeg da godt tænke mig at
aftage
nogle af dine ahli unger, jeg bor selv i fredericia

mvh
Brian C

Fra : Anders

Dato : 05-03-05 16:29

okay, hænger du ikke ud med Morten Nielsen, som nu bor i Roskilde?

Hvis ikke Jasper er interesseret, så må du meget gerne købe dem...

Er det kun et par stykker du er interesseret i?

Mvh. Anders Christiansen

Fra : BC

Dato : 05-03-05 16:52

Anders wrote:
> okay, hænger du ikke ud med Morten Nielsen, som nu bor i Roskilde?

nej kender ham ikke

> Hvis ikke Jasper er interesseret, så må du meget gerne købe dem...

> Er det kun et par stykker du er interesseret i?

jeg kunne da godt bruge en 6 stykker

mvh.
Brian C

Fra : Anders

Dato : 05-03-05 21:23

Okay, så må du undskylde jeg forvekslede dig vidst med en anden...

6 stk. Det sku ikke være noget problem medmindre Jasper er interesseret i
dem alle - hvis han ikke henvender sig inden inden tirsdag, så er det ok...

Fra : BC

Dato : 05-03-05 23:25

Anders wrote:
> Okay, så må du undskylde jeg forvekslede dig vidst med en anden...

gør ikke noget, vi er efterhånden mange der hedder Brian

> 6 stk. Det sku ikke være noget problem medmindre Jasper er
> interesseret i dem alle - hvis han ikke henvender sig inden inden
> tirsdag, så er det ok...

Hvis der bliver nogen til mig, må du meget gerne skrive til mig på
dsl173769a@(fjerndette)post.cybercity.dk

mvh.

Brian C

Fra : Anders