Ghost mellem to næsten ens maskiner
Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-05 13:12

Hejsa
jeg har samlet to maskiner med samme mobo.
Harddiske og DVD-drev er forskellige. Der er ogsp monteret PCI WLAN på den
ene, men PCI modem på den anden.

Kan maskinerne finde ud af det, hvis jeg laver en Ghost af den ene og lægger
på den anden maskine, der endnu ikke har styresystem?

Noget andet....de der rescue DOS-disketter man kan oprette med Ghost, er de
ens hver gang, eller er det afhængige af den maskine de er oprette i ? Ja,
det er sikkert OT i denne gruppe, men....

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-05 13:38

Peter Holm skrev:

> Kan maskinerne finde ud af det, hvis jeg laver en Ghost af den ene og
> lægger på den anden maskine, der endnu ikke har styresystem?

Måske, måske ikke. Hvilket OS og hvilke nøjagtige forskelle?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 03-03-05 15:47

On Thu, 3 Mar 2005 13:12:22 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>ens hver gang, eller er det afhængige af den maskine de er oprette i ? Ja,
>det er sikkert OT i denne gruppe, men....

Det kan da snildt lade sig gøre. Du skal være opmærksom på, om du har
fat32 eller ntfs, og om anvendte ghost er moderne nok til ntfs.

Det simpleste er at at montere begge harddiske i samme maskine. Brug
så en windows ghost og kopier image til den nye disk.
Eller Driveimage.

Så er der bare lidt tilbage: tage harddisken ud igen. Jumpe den til
master. Spørgsmålet er om partition så også er startable. Ellers kan
den blive det. Med fdisk eller partition magic.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 17:00

JK (at mail dot dk) skrev:

> Det simpleste er at at montere begge harddiske i samme maskine. Brug
> så en windows ghost og kopier image til den nye disk.
> Eller Driveimage.

Og så lige *modellen* uden skruetrækker, jumper
og andet gøjl: Brænd ghost kopien på en cd.

--
The Blues Man

Fra : Preben Larsen

Dato : 03-03-05 17:26

"Blues" <.> skrev i en meddelelse news:42273558_1@x-privat.org...

> Og så lige *modellen* uden skruetrækker, jumper
> og andet gøjl: Brænd ghost kopien på en cd.
> --
> The Blues Man

Hej
Du kunne også vælge Peer-Peer ghost via LAN-USB-LPT
dvs via kabel, det kræver den rigtige ghostdiskette
mvh
Preben

Fra : Peter Holm

Dato : 03-03-05 21:04

Blues wrote:

> Og så lige *modellen* uden skruetrækker, jumper
> og andet gøjl: Brænd ghost kopien på en cd.

det var den teknik jeg søgte - kan jeg boote op på Ghost CDs eller kræver
det at jeg har lavet en Ghost diskette?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-03-05 00:20

Peter Holm wrote:

> det var den teknik jeg søgte - kan jeg boote op på Ghost CDs eller
> kræver det at jeg har lavet en Ghost diskette?

Jeg har lavet sådan en Ghostbootcd for længe længe siden. Jeg lavede en
Ghost diskette og brændte en bootcd med Nero hvor jeg pegede på
bootimaget fra Ghostdisketten.

Det vikede fint, men efter kort tid var der foretaget så store ændringer på
maskinen både hardware og software at cd'en var ubrugelig.

mvh
Henning

Fra : Peter Holm

Dato : 04-03-05 07:34

Henning Præstegaard wrote:

> [...]
>
> Det vikede fint, men efter kort tid var der foretaget så store
> ændringer på maskinen både hardware og software at cd'en var

interessant - det er så spørgsmålet, om det skylden softwaren eller
hardwaren.
Havde maskinen fået ny BIOS ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-03-05 23:03

Peter Holm wrote:

> interessant - det er så spørgsmålet, om det skylden softwaren eller
> hardwaren.
> Havde maskinen fået ny BIOS ?

Ingen af delene. Fjolset (mig) havde jo ikke sørget for at Ghostfilen var
optodate. Når man skifter f.eks. grafikkort og ikke gider at lave en ny
Ghost beder man jo selv om problemer.

mvh
Henning

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 05-03-05 00:17

Henning Præstegaard wrote:

> Ingen af delene. Fjolset (mig) havde jo ikke sørget for at Ghostfilen
> var optodate. Når man skifter f.eks. grafikkort og ikke gider at lave
> en ny Ghost beder man jo selv om problemer.

men burde Ghosten når den var blevet indlæst og man bootede ikke bare
opfatte det som om der var blevet isat et nyt grafikkkort?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-03-05 11:28

Peter Holm wrote:

Og så fik jeg læst hele tråden igen og kan se at mit første svar er på
vildspor.

> men burde Ghosten når den var blevet indlæst og man bootede ikke bare
> opfatte det som om der var blevet isat et nyt grafikkkort?

Jo,man kan sagtens. Jeg har set en Ghost læst ind på en anden fabrikat
bærebar end den den var lavet på. Efter at have læst windows ind oven i
installationen virkede maskinen igen. Dette gjort for at flytte noget
software
hvor installations disketter og cd'er var gået tabt.

I dit tilfælle vil der være så små forskelle at det sagtens kan gå.

mvh
Henning

Fra : Peter Holm

Dato : 06-03-05 01:00

Henning Præstegaard wrote:
> [...]
> hvor installations disketter og cd'er var gået tabt.
>
> I dit tilfælle vil der være så små forskelle at det sagtens kan gå.

super.
jeg er dog kommet til at tænke på, at maskinerne jo ikke skal have samme
navn, windows bruger navn osv.
Er det nemt at skifte disse indstillinger - altså oprette ny administrator
osv ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Henning

Dato : 06-03-05 12:21

> [...]
>navn, windows bruger navn osv.
>Er det nemt at skifte disse indstillinger - altså oprette ny administrator
Brug Ghostwalker efter du har lagt imaget på.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 06-03-05 13:02

Henning wrote:
> Brug Ghostwalker efter du har lagt imaget på.

jeg synes ikke Ghostwalker figurerer som en utility nogen steder i min Ghost
2003. Er det et stand-alone program eller hvor i Ghost finder jeg
Ghostwalker?
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto