Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kommet i klemme...
Fra : I klemme...

Dato : 03-03-05 12:06

Der ser jo ud til, at være flere kloge hoveder i denne gruppe, så jeg prøver
lige om jeg kan være heldig at få noget, der kan få mig lidt videre i liver

Mit problem er;

Forhistorie...
I 1986 gik jeg konkurs med et entreprenørfirma og endte med en gæld til det
daværende Bikuben på 250.000,- Jeg forsøgte 3 gange at aftale en
akkordordning med dem, uden held.
Siden da, har jeg været bevilget en gældssanering i 1995, som jeg dog selv
måtte trække tilbage, da jeg blev arbejdsløs. I årene fra 1994 til idag har
jeg haft den samme bank (Ikke BG bank) og haft et utroligt godt forhold til
den. Jeg har en kassekredit der kører på skinner og jeg har haft 2 mindre
lån i den bank, som også er afviklet fuldstændig som aftalt.

Problemet!

På et tidspunkt for 4-5 år siden, fussionerede min nuværende bank med BG
bank. Det betød, at fra dag 1 var der lukket for alt service i min nuværende
bank. Jeg har aldrig ønsket at have et dankort og har ikke haft det på noget
tidspunkt. Jeg har et ganske almindeligt hævekort. Jeg havde homebanking i
min nuværende bank, lige indtil de fussionerede med BG, hvor den blev
lukket. Både jeg og konen har fuldtidsarbejde og har haft det hele perioden,
så vores løn går ind i banken. Jeg kan overhovedet ikke bede om et overtræk
på så meget som 10 kroner. Alt sammen efter de fik adgang til BG banks
oplysninger, hvor der står de. 250.000 i gæld fra 1986. Jeg vil godt
understrege, at jeg altid har overholdt ALLE forpligtelser med den bank jeg
har.

Jeg er rimelig træt af, ikke at kunne gøre noget som helst. Jeg vil meget
gerne have homebanking, men det må jeg jo ikke mere.Jeg er selvfølgelig
interesseret i, at skifte bank. Jeg er dog bange for, at rende ind i et
tilsvarende problem med den nye bank.

Nogen der har gode råd, udover at jeg skal betale de 250.000,- til BG bank.
Jeg har mine grunde til, at det ikke er sket.

PS: Jeg er ikke i RKI.

Den uheldige...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-05 14:22

Den 03-03-05 12.05 skrev I klemme... følgende:

> Siden da, har jeg været bevilget en gældssanering i 1995, som jeg dog selv
> måtte trække tilbage, da jeg blev arbejdsløs.

Uhadada! Havde du ingen til at rådgive dig på det tidspunkt?

Du har ikke haft problemer med andre kreditorer? Du kan desværre
risikere, at de atter dukker frem fra glemslens mørke - jeg går ud fra,
at der har været andre kreditorer, normalt kan man vist ikke få
gældssanering på grund af "sølle" 250.000 kroner, når man ellers er
arbejdsdygtig.

> [...]
> gerne have homebanking, men det må jeg jo ikke mere.Jeg er selvfølgelig
> interesseret i, at skifte bank. Jeg er dog bange for, at rende ind i et

Jeg ville prøve at skifte bank.

> Nogen der har gode råd, udover at jeg skal betale de 250.000,- til BG bank.

Du skal i hvert fald ikke betale 250.000 kroner, hvis du endelig skal
betale. Efter så lang tid, må det være muligt at få en saldokvittering
ved betaling af et væsentligt mindre beløb.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-05 15:04

> Jeg ville prøve at skifte bank.

Også mit bud. Og dertil skal du være 110% åben og ærlig, når du "shopper"
efter en ny bank. Fortæl HELE historien, som den er fortalt hér også.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : I klemme...

Dato : 03-03-05 15:57

Tak for svarene hidtil...

Jo der var andre kreditorer, men det er stille og roligt afdraget siden, som
sagt har jeg specielle grunde til min attitude overfor BG bank. Blandt
andet, at jeg i mine 3 akkordtilbud prøvede at "handle" med dem, så jeg
kunne få en saldo kvittering for et lidt mindre kontantbeløb. De var
overhovedet ikke interesseret i at snakke med mig om noget som helst. der
har yderligere være et par episoder med deres inkassoafdeling, der viste at
det var en meget uprofessionel måde de håndterede sagen på. Jeg havde, på et
tidspunkt omkring 1998 (det var min kones bank)mulighed for, at købe
ejendom, med et lån til udbetalingen i Ja gæt engang, Bikuben. Alt det var
på plads, men da jeg snakkede med kreditforeningen, sagde de, at jeg netop
var indberettet til RKI af ??? Bikuben's incassoafdeling. Det havde de
gjort, da den lokale bikuben filial, som ville låne til udbetalingen havde
"rørt" ved sagen. Selvom jeg forklarede, at jeg nu havde mulighed for at
afdrage på gælden og at de jo så havde mere hold i mig, mht. pant i huset
m.v., sagde ham i Inkassoafdelingen " Ja, det kan jeg godt se...., men vi
vil ikke!

Ydermere sagde dommeren, som bevilgede mig gældssaneringen, at det var noget
hø, at det var Bikuben, der var den primære kreditor. De var ALDRIG til at
handle med.

Ja, jeg har tænkt mig at være 110% ærlig m.h.t en ny bank. Ingen lig i
lasten. Det er jo ikke fordi jeg har prøvet at snyde nogen eller noget, så
jeg har ingen interesse i, at "skjule" noget.

er der nogen af jer gutter, der ved hvem der IKKE er med i en fusionering
med BG. Helst en mindre bank/sparekasse. Jeg står ikke overfor at skulle
have lån eller noget, bare et ganske almindeligt bankforhold.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-05 19:10

Den 03-03-05 15.56 skrev I klemme... følgende:

> ejendom, med et lån til udbetalingen i Ja gæt engang, Bikuben. Alt det var
> på plads
> men vi vil ikke!

Har prøvet noget lignende med Frederiksbergs Sparekasse - som senere
blev overtaget af, ja, gæt selv hvem.

> Ja, jeg har tænkt mig at være 110% ærlig m.h.t en ny bank. Ingen lig i
> lasten. Det er jo ikke fordi jeg har prøvet at snyde nogen eller noget, så
> jeg har ingen interesse i, at "skjule" noget.

Jeg må indrømme, at det ville jeg ikke være. Så længe du ikke skal have
lån, er der ingen grund til at fortælle den nye bank noget. Start i
stedet på bar bund, og oparbejd et godt forhold til den nye bank.
Fortæller du om dine tidligere problemer risikerer du, at de bliver
skrevet i papirerne. Det kan godt være, at bankrådgiveren ikke betragter
det som et problem, men bliver han senere udskiftet med en, som har en
anden holdning til den slags ting, kan det påvirke fremtidige muligheder.

> er der nogen af jer gutter, der ved hvem der IKKE er med i en fusionering
> med BG.

Sydbank, Lån & Spar Bank, Skandiabanken og Sparekassen Vestsalling, bare
for at nævne dem jeg selv bruger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Carl Dragert

Dato : 07-03-05 01:21

"I klemme..." <nogen@sol.uk> wrote
> Ja, jeg har tænkt mig at være 110% ærlig m.h.t en ny bank. Ingen lig i
> lasten. Det er jo ikke fordi jeg har prøvet at snyde nogen eller noget, så
> jeg har ingen interesse i, at "skjule" noget.

Hvad er 110% ærlig?
Når man er fuldstændig ærlig i et og alt, må det da være lig med 100%.
Og ud fra dette så må 110% betyde at man "pynter" sin ærlighed med 10%, og
derfor ikke længere er helt ærlig.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-05 07:53

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er 110% ærlig?
> Når man er fuldstændig ærlig i et og alt, må det da være lig med 100%.
> Og ud fra dette så må 110% betyde at man "pynter" sin ærlighed med 10%, og
> derfor ikke længere er helt ærlig.

Kan du høre violinen spille?

M.v.h.

Fra : Knud Olsen

Dato : 03-03-05 21:53

"I klemme..." <nogen@sol.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I 1986 gik jeg konkurs med et entreprenørfirma og endte med en gæld til
> det daværende Bikuben på 250.000,- Jeg forsøgte 3 gange at aftale en

Det lyder som om du allerhelst vil slippe ud af gælden eller søge råd om at
få den afskrevet over konto 909
Mit råd betal og være glad, få pant i dit hus eller arbejde dig ud af
gælden - sådan !

vh KO

Fra : The man himself

Dato : 05-03-05 14:44

DU har erhvervet dig en gæld...
DU har fået gældssanering..
DU skylder stadig 250.000..... Betal dem dog.

Jeg har selv haft tvangsauktion og skyldt over 100.000 væk og hvordan tror
du at jeg fik et fornuftigt forhold
til bankerne igen...hårdt arbejde i 4 år.

Det er ganske urimeligt at folk gang på gang går konkurs pga. af diverse
ting for det er aldrig dem selv der betaler pengene..
Det er alle os andre.

Ret ryggen og opfør dig som en mand.
Betal din gæld og kom videre i dit liv.

RR

Fra : I klemme...

Dato : 10-03-05 19:26

"The man himself" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ganske urimeligt at folk gang på gang går konkurs pga. af diverse
> ting for det er aldrig dem selv der betaler pengene..

Ja, man må jo til det ind imellem. At besvare dem, som ikke læser min orig
post. ordentligt.

1 Jeg har erhvervet mig gæld. Ja, fuldstændig rigtigt. Det har jeg gjort på
forretningsmæssige vilkår med en forretningspartner. Heraf har jeg jo
indbetalt det samme beløb som jeg lånte næsten, i renter, inden firmaet gik
konkurs. Jeg betragter ikke en bank ´som en af mine venner, jeg ødelægger
livet for, hvis jeg ikke kan betale ham tilbage. En bank har et lidt andet
udgangspunkt, når de låner penge ud. De tager sig rigelig betalt for det og
er derfor nogen af de forretningsområder i landet, med de største overskud.
De troede på det og jeg troede på det. Det er en forretningsmæssig aftale.
Jeg har altså overhovedet ikke dårlig samvittighed overfor en bank, som
lever af at låne penge ud, mod så rigelig modydelser. Så den hopper jeg ikke
på.
Foruden banke var der andre kreditorer, som alle er betalt ud, i den
mellemliggende periode. Og, det var noget mere end 100.000 tusinde...

2. Jeg fik bevilget en gældssanering, netop fordi vilkårene for en
gældssanering var 100% opfyldt. ALTSÅ AT JEG IKKE HAR FORSØGT AT SNYDE
NOGEN! Hvis du havde gidet læse det hele, så ville du jo have set, at jeg
selv trak gældssaneringssagen tilbage, da mine økonomiske forhold ændrede
sig til det dårligere... ERGO. Jeg har IKKE fået gældssanering!

3. Betal dem? Jeg har gjort rede for, hvorfor jeg ikke betaler dem i mine
tidligere indlæg.

Jeg er ikke gået konkurs gang på gang, men én gang.

Det er jo faktisk mig selv, der betaler pengene, da jeg er blevet
moraberentet i den tid lånet løb og virksomheden stadig fungerede...

Såeh, tør lige øjnene og tag en kiks, når du har hostet den op, som du fik
galt i halsen, makker!

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 22-07-05 13:58

Hvad med en ny gældssaneringsansøgning?