Fordele cybercity telefoni i krydsfelt
Fra : Søren

Dato : 03-03-05 11:45

Hej alle.

Jeg står overfor at skulle have Cybercity telefoni.

Jeg har allerede et krydsfelt til ADSL, og jeg vil så også have telefonien
til at gå igennem samme krydsfelt (det passer med at der skal være
telefonstik alle steder hvor der er netudtag i huset).

Så var det jeg tænkte om det vil komme til at give nogle problemer at køre
telefoni delen på samme måde som ADSL'en, altså fra routeren igennem en
switch og så til dåserne i krydsfeltet (jeg køber selvfølgelig nye dåser
hvori der både er ADSL og telefon ud/ind tag.

Eller får at gøre spørgsmålet kortere. Kan en analog forbindelse "klare" at
blive fordelt i en almindelig switch på samme måde som ethernet ?

På forhånd tak.
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 23:11

Den 03/03-2005 klokken 11:45, skrev
"Søren" <ingen@mail.dk>
i <4226eac0$0$56288$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Så var det jeg tænkte om det vil komme til at give nogle problemer at
> køre telefoni delen på samme måde som ADSL'en, altså fra routeren
> igennem en switch og så til dåserne i krydsfeltet

Det ser jeg ingen problemer i.

> (jeg køber
> selvfølgelig nye dåser hvori der både er ADSL og telefon ud/ind tag.

Dette er ikke nødvendigt.
Et RJ11 stik passer fint ind i et RJ45 udtag.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Cubus

Dato : 05-03-05 13:22

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev

> Et RJ11 stik passer fint ind i et RJ45 udtag.

Nej, ikke fint. Der er risiko for, at RJ45-udtaget ikke
efterfølgende kan anvendes til fx netværk, fordi de to
yderste pins er blevet bøjet for langt op pga de
manglende yderste slidser i RJ11-stikket.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 09:36

Den 03/03-2005 klokken 23:11, skrev
i <42278d73$0$90283$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Den 03/03-2005 klokken 11:45, skrev

> Det ser jeg ingen problemer i.

Sorry.
Efter at have set din tilsvarende tråd i dk.edb.netvaerk, samt de svar du
har fået dér, kan jeg se, at jeg har misforstået spørgsmålet.

Mit svar var baseret på et krydsfelt, hvor du har en direkte tlf.linie
ind. Denne kan så kobles til hvilket som helst stik i boligen vha.
patckabel.
Altså _ikke_ gennem en switch eller andet elektronikudstyr.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Søren

Dato : 04-03-05 10:59

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> wrote in message

> Sorry.
> Efter at have set din tilsvarende tråd i dk.edb.netvaerk, samt de svar du
> har fået dér, kan jeg se, at jeg har misforstået spørgsmålet.

Helt i orden...Jeg formulerede mig måske også lidt snørklet.
Men tak for din tid alligevel.

MVH
Søren