Køb af VHF i USA
Fra : Søren Lund

Dato : 03-03-05 10:05

Hej NG
Jeg står for at skal have en ny VHF radio med DSC, og har fundet dem til
gode priser i USA.
Er der nogle problemer med at bruge dem i DK. Evt kanaler der mangler eller
problemer med godkendelser o.lign???

Søren
--
Se også www.whiteangel.dk

Fra : Dag Stenberg

Dato : 03-03-05 14:18

"Søren Lund <meylundFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> gode priser i USA.
> Er der nogle problemer med at bruge dem i DK. Evt kanaler der mangler eller

Många kanaler har olika frekvens eller användningssätt (simplex/duplex),
men vanligen kan man ställa in både US och INT-frekvenser med en
omkastare. L1, L2 och L3 (privatkanalerna) saknas helt.

Jag hade en och den gick bra att använda (i Finland och Sverige).

Dag Stenberg

Fra : Egon Stich

Dato : 03-03-05 12:19

"Søren Lund" <meylundFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode priser i USA.
> Er der nogle problemer med at bruge dem i DK. Evt kanaler der mangler

Frekvenserne på deres kanaler er ikke de samme, som i europa.
Så du kan få problemer.
Endvidere SKAL udstyr være EU godkendt.
Så rådet må være: Hold dig til Europa.
MVH
egon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 18:14

> [...]

> gode priser i USA.
> Er der nogle problemer med at bruge dem i DK. Evt kanaler der mangler

Husk at være opmærksom på, at der kommer både moms og told på. Jeg kender
ikke toldtariffen...

Jeg ved, at digitalt edb-udstyr og andre digitale dimser er fritaget for
told, men om en VHF-radio kan gå ind under dette ved jeg ikke.

Husk, at der også beregnes told og moms af fragtomkostningerne, så det skal
være et ualmindeligt god tilbud, før det kan betale sig. Du skal iøvrigt
ikke regne med at kunne få den ind, uden om toldvæsnet, 99% af alle pakker
fra USA bliver opdaget, når der er tale om erhvervespakker....

Og som andre er inde på, den skal naturligvis være CE mærket, og det er ikke
noget, du selv kan få gjort (jo, det kan du måske, men du kan sikkert få 200
radioer til det beløb, det koster!)

Claus

Fra : Hobi

Dato : 03-03-05 20:11

news:4227455e$0$80880> Husk, at der også beregnes told og moms af
> [...]
> ikke regne med at kunne få den ind, uden om toldvæsnet, 99% af alle pakker
> fra USA bliver opdaget, når der er tale om erhvervespakker....

Hvis man kender nogen i USA, kan man jo få dem til, at give dig den i gave.
Så er der ikke moms og told på.

Mvh
Hobi

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 20:21

"Hobi" <hobi@FJERNpost8.tele.dk> skrev

> Hvis man kender nogen i USA, kan man jo få dem til, at give dig den i
gave.
> Så er der ikke moms og told på.

Ja, prøv om du kan få toldvæsnet til at tro på det...

Hvad mon de siger, når de åbner pakken og ser en spritny radio...

Trod du, at det er første gang de oplever det fænomen?

Hvis man vil rode sig ud den slags fusk med dertil hørende problemer, så må
klaveret da spille temmeligt dårligt!

Claus

Fra : Hobi

Dato : 03-03-05 20:34

> [...]
>
> Trod du, at det er første gang de oplever det fænomen?
>
> Hvis man vil rode sig ud den slags fusk med dertil hørende problemer, så

Hvor mange tror du, der giver en gammel VHF i gave..... ????????

Det virker, og det virker fint. Der er IKKE gaveafgift = Ingen problemer.

Mvh
Hobi

Fra : PC

Dato : 03-03-05 20:29

> Hvis man kender nogen i USA, kan man jo få dem til, at give dig den i
> gave. Så er der ikke moms og told på.
>
> Mvh
> Hobi

Hvad med at få firmaet til at skrive garantiombytning.

Fra : Hobi

Dato : 03-03-05 20:36

"PC" <p@lite.FJERNdk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at få firmaet til at skrive garantiombytning.

Det er ikke nemt, at få firmaer i USA til, at gøre sådan noget. Mange
elektroniske apparater, som der er en dansk eneimportør på, vil de slet ikke
sende til DK. Dette for, at eneimportøren kan opretholde en avance på
halvdelen af salgsprisen.

Mvh
Hobi

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 03-03-05 20:32

Jo, men det er jo også gratis, hvis du kender nogen i DK, der vil give dig
en VHF i gave ....<smile>

/Bjarke

snip

Fra : Hobi

Dato : 03-03-05 20:38

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:d07oop$2j7a$1@news.cybercity.dk...
> Jo, men det er jo også gratis, hvis du kender nogen i DK, der vil give dig
> en VHF i gave ....<smile>

Jo jo, men det bliver det jo ikke en dårligere forretning af..... *S*

Mvh
Hobi

Fra : Jacob

Dato : 07-03-05 23:09

som tidligere nævnt ligger en del af frekvenserne forkert i forhold til i
europa. dog kan nogle radioer sættes i eu-mode så passer frekvenserne. det
sker jo at en båd krydser atlanten. måske kan radioen fås i en eu model hvis
man primært skal sejle der.
kanal 16 som er den internationale nød frekvens ligger dog altid rigtigt.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-03-05 20:30

Netop hjemkommet fra en bådshop (westmarine) på Mercer street i Seattle, kan
jeg meddele, at de var dæleme billige. Der var en icom på tilbud til 119 USD
eller ca 700 kr.

MEN jeg opdagede altså også endnu en "usmart" detalje ved at købe VHF i USA:

I USA bruger man jo ikke kanal 16 til opkald og den "kanal 16 hurtigtast"
der er på næsten alle VHF'er på USA modeller en der toggler mellem
arbejdskanaler, kanal 9 (deres opkaldskanal) og kanal 16. Og det er
fastprogrammeret og trykt på knappen. Det ville irritere mig.

Men billige var de.....

Bjarke