Valg af hunderace
Fra : Maja

Dato : 03-03-05 01:35

Vi overvejer i øjeblikket at anskaffe os en hund. Vi overvejer en
Dalmatiner eller en hvid schæfer. Hunden skal gerne være livlig
udendørs men nogenlunde rolig inde, meget børnevenlig (vi har 4 børn)
velafbalanceret og komme godt ud af det med katten. Det er to meget
smukke hunde og de har tilsyneladende et aktivitetsniveau og
temperament som vil passe til vores familie.
Vi bor på landet med en tønde land og bortset fra 4 timer i hverdagene
er der altid nogen hjemme. Vi forestiller os en "adoptivhund" da der
allerede findes alt for mange uønskede i verden så det må være en hund
der kan omstille sig til en ny familie selvom den måske er 2-3 år.
Kunne nogen med kendskab til een eller begge racer mon give os råd ?

På forhånd tak !

Fra : Anita

Dato : 04-03-05 18:09

På 2 Mar 2005 16:34:43 -0800, skrev Maja <kennedy1@ofir.dk>:

> [...]
> der kan omstille sig til en ny familie selvom den måske er 2-3 år.
> Kunne nogen med kendskab til een eller begge racer mon give os råd ?

Hei!

Jeg har hatt dalmatiner og flere schäfere samtidig med katt, uten
problemer. Det kommer selvsagt mye an på individene og oppdragelsen på
både to-firbeinte, men i utganspunktet så tror jeg en av disse rasene kan
passe bra til dere. Jeg ville dog heller vurdert en valp ettersom dere
både har barn og katt slik at dere får formet den selv. Både dalmatinere
og schäfere kan være ganske leie til å jage katter om de ikke er vant til
dem fra de er små. Igjen, det er stor forskjell på individene, men...obs
obs.

Mvh,

Anita