6310i Infrarød vil ikke virke!
Fra : Morten

Dato : 02-03-05 21:05

Hej

Jeg har en bærbar med Infrarød - når jeg prøver med en Nokia 8210 og 5210
connecter den uden problemer, men min 6310i vil ikke.

Når jeg starter den går der et lille minut, finder den mobilen men kan ikke
rigtig foretage noget, så går der ca. 2 min. og så forsvinder forbindelsen
igen, og så finder den den og mister den igen med jævne mellemrum - jeg har
checket at portene peger på hinanden osv.

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Rander

Dato : 02-03-05 23:23

Wed, 2 Mar 2005 21:05:07 +0100 brugte Morten 13 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Jeg har en bærbar med Infrarød - når jeg prøver med en Nokia 8210 og 5210
>connecter den uden problemer, men min 6310i vil ikke.

Så vidt jeg husker bruger de to første standard-IR protokollen, hvorimod
6310'eren (og andre nyere Nokia'er) bruger Vishay-protokollen. Hop ind i
egenskaberne for din Ir-ting i Enhedshåndteringen, og se om du ikke kan
ændre signaleringen til noget Vishay...

http://rander.dk (temporarily down!) Do not try this on Linux!

Jeg forstår, at vi må være yderst respektfulde over for kvindens øre,
for det er det eneste kyske hun har. (Honoré de Balzac)

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 03-03-05 08:55

Rander wrote:
> [...]
> Vishay-protokollen. Hop ind i egenskaberne for din Ir-ting i
> Enhedshåndteringen, og se om du ikke kan ændre signaleringen til

.... eller prøve med at nedsætte hastigheden til 115.200 bit/s dér.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Morten

Dato : 03-03-05 11:04

"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6310'eren (og andre nyere Nokia'er) bruger Vishay-protokollen. Hop ind i
> egenskaberne for din Ir-ting i Enhedshåndteringen, og se om du ikke kan

Perfekt! - Det løste problemet ... jeg takker mange gange ...

Så mangler jeg bare at finde ud af hvordan man gør så IR ikke selv slår fra
på tlf. efter 5 min...