Delphi og kamera kontrol
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 02-03-05 18:15

Jadav.

Er der nogen der har leget med at styrre et digital kamera fra en pc'er.
Både Canon og Nikon digital kameraer kan fjernbetjenses fra en pc'er igennem
et USB kabel.

Jeg ved at Canon har nogle "Digital Imaging Developer Programme"
http://www.didp.canon-europa.com/developer/didp/didp_pub.nsf?opendatabase

Er der nogen der har leget med det ???

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Thor

Dato : 04-03-05 16:07

Hej Hans

Jeg fik SDK'et gratis af Canon, og
jeg har kigget lidt på det, men ikke i dybden.
(du kan få en kopi)
Jeg er meget interesseret =$$, hvis du får lavet noget i Delphi

mvh Thomas Riedel

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 04-03-05 16:44

Hans Nikolajsen wrote:
> [...]
> et USB kabel.
>
> Jeg ved at Canon har nogle "Digital Imaging Developer Programme"

Hvad er det du gerne vil vide ????

/finn

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 04-03-05 21:55

Jadav!

Jeg har fået SDK fra Canon. (c:

Jeg vil lave en timer i Delphi, ved hjælp af en sensor der skal tilsluttet
parallel eller seriel porten, udløses kameraet efter den tid som man
indtaster i programmet.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 05-03-05 08:28

tjaaa...

hvis du har en Canon-dims classe, som du kan faa til at fyre cameraet af
sqlle det jo ikke være det store problem - bortset fra at faa canon
cameraet til at lade være med at slukke.... mit gør ihvertfald efter et
par min inaktivitet....men det kan man muligvis ogsaa trimme paa med SDK.

Jeg ville bruge en serial port til at trigge systemet med ... den kan
umidelbart det du gerne vil, og er nem at interfacce med...

/finn

Fra : Thor

Dato : 09-03-05 13:36

Hej Finn