Chekkede checkboxes
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-03-05 17:28

Hej NG.

http://jems.dk/test/chekket.html er der nogle checkboxe. Hvis man trykke
på Check all boxen... bliver alle checkboxe i gruppen total checkede
Men jeg var nødt til at lave et lille hack til Opera. I løkken der
kontrollerer typen var jeg nødt til at springe 'check all' boxen over.
Ellers blev alle boxene, undtagen Check all, checket. Check all blev ved med
at være uchecket. Først troede jeg at det var fordi scriptet blev kørt før
boxen faktisk blev checket, men det virkede fint i IE og FF, og alle de
andre boxe blev jo også checket i Opera.
Hvorfor virkede det ikke?

Stefan

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-03-05 19:01

Stefan Kristensen wrote:

> [...]
> boxen faktisk blev checket, men det virkede fint i IE og FF, og alle de
> andre boxe blev jo også checket i Opera.

Hej Stefan

Jeg har pillet lidt med din kode i eftermiddag så den er blevet lidt
mere fleksibel. Øhm, anyway så fjernede jeg simpelthen dit tjek, fordi
min Opera IKKE gjorde vrøvl af sig på nogen måde. Gider du prøve med:
http://kloegt.dk/js/unsetmultiplecheckboxes2.php

Ja, det er din kode der er totalt rippet - måske rippede du min i første
omgang :?

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-03-05 19:18

> [...]
> mere fleksibel. Øhm, anyway så fjernede jeg simpelthen dit tjek, fordi
> min Opera IKKE gjorde vrøvl af sig på nogen måde. Gider du prøve med:

Nu fatter jeg ikke en disse. Det virker fint, også når jeg 'remoter' til mit
arbejde og kører derfra. Jeg må lige prøve igen i morgen.

> Ja, det er din kode der er totalt rippet - måske rippede du min i første
> omgang :?

Nææh... Det er helt hjemmestrikket.
Hvorfor lægger di scriptet i head?

Mvh
Stefan

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-03-05 19:21

Stefan Kristensen wrote:

> Nu fatter jeg ikke en disse. Det virker fint, også når jeg 'remoter' til mit
> arbejde og kører derfra. Jeg må lige prøve igen i morgen.

To be continued...

> Hvorfor lægger di scriptet i head?

Hvorfor ikke? Måske er det blot en gammel vane. Jeg ved at det er validt
at have <script> i body, men hvorfor har man egentlig haft script i
heard tidliger?

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-03-05 19:40

> Hvorfor ikke? Måske er det blot en gammel vane. Jeg ved at det er validt
> at have <script> i body, men hvorfor har man egentlig haft script i
> heard tidliger?

Jeg har set nogen lægge scripts, der skal køres når siden starter i head, og
funktioner i body. Men det er altså bare smag og behag?

Glemte at skrive at mit check på typen var i tilfælde af andre typer inputs
i gruppen, men det ser ud til at det er ligegyldigt. Ignorerer scriptet bare
et input det ikke kan sætte checked på?

Jeg bemærkede også lige at dit script selv finder gruppen med checkboxe. Jeg
havde pudsigt nok lige kigget på childNode men ikke helt set lyset. Det har
jeg så nu

Stefan

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-03-05 19:52

Stefan Kristensen wrote:

> Jeg har set nogen lægge scripts, der skal køres når siden starter i head, og
> funktioner i body. Men det er altså bare smag og behag?

Jeg ved det faktisk ikke ;)

> Glemte at skrive at mit check på typen var i tilfælde af andre typer inputs
> i gruppen, men det ser ud til at det er ligegyldigt. Ignorerer scriptet bare
> et input det ikke kan sætte checked på?

Ja, det gør det i hvert fald i Firefox. Det var dog en forglemmelse ;)
Checket på typen en ny med igen.

> Jeg bemærkede også lige at dit script selv finder gruppen med checkboxe. Jeg
> havde pudsigt nok lige kigget på childNode men ikke helt set lyset. Det har
> jeg så nu

Det er nu parentNode, men hvad ;)

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-03-05 11:19

Jeg

> Det er nu parentNode, men hvad ;)

Jeg havde altså lige kigget på childNode, nå! Din brug af parentNode gjorde
så at jeg så lyset
For iøvrigt kan man barbere en linie mere af scriptet: parent indeholder
faktisk gruppen, der kan bruges direkte til at få elementerne.

Mvh
Stefan