Ang. den store omtale af kamphunde.
Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 16:02

Først ser jeg udsendelsen Projekt X om kamphunde... Senere er der i
nyhederne et indslag om at hunde løber rundt i skoven og jager vildt. Da
nyhedsværten fortalte om problemet hvilken hund var der så et billede af
oppe i hjørnet...??..... En kamphund!

Er det bare mig eller er alle som ikke har kendskab den disse racer bare ude
på at gi dem et endnu dårligere ry en de allerede har??? Jeg tror sgu
nærmere det er jagthunde der tager turen gennem skoven da det ligger til
deres instinkt men derfor vil jeg selvfølgelig ikke afvise at kamphunde har
været indblandet. Jeg synes bare det er hver gang der er noget med hunde så
skal det gå ud over én bestemt race... Hvorfor sætter de ikke et billede i
af en Tysk ruhår eller en labber??? nej for dem er der ikke så meget "salg"
i for tiden.

Ærlig talt... det pisser mig virkelig af!!!

Morten Holst

Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 16:15

For at bevise min påstand har jeg lagt et billede i dk.Binaer så i kan se
hvordan kamphunde også kan omgå vildedyr.

Morten Holst

Fra : Pwh

Dato : 02-03-05 17:57

Morten Holst wrote:
> [...]
> Da nyhedsværten fortalte om problemet hvilken hund var der så et
> billede af oppe i hjørnet...??..... En kamphund!

Det fremmer nok ikke lige kamphundenes sag at der er for mange
ukyndige der anskaffer sig dem efterhånden, så er sådan noget jo
guf for medierne. Jeg så for nylig da at en politi-etellerandet fra Århus
udtalte at problemet med hundekampe slet ikke var så stort som
medierne ville blæse det op til.
Men at vi kommer til at få probs med kamphunde de næste år i omgangen
med vores egene hunde er jeg personligt bange for, der bliver for mange af dem.

> Ærlig talt... det pisser mig virkelig af!!!

Du er måske kamphunde ejer selv ??

/Jens

Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 17:52

Ja jeg har selv en kamphund. Det er min Amerikanske bulldog som er på
billedet.

Morten

Fra : Pwh

Dato : 02-03-05 18:54

> Ja jeg har selv en kamphund. Det er min Amerikanske bulldog som er på
> billedet.
>
> Morten

Øhh, hvilket billede.
Regner man egentligt en Amerikansk bulldog for at værer en kamphund,
jeg opfattede da mere racen som en hyrde/beskyttelseshund.
Men ingen tvivl om at det er en race for den kyndige, jeg ser desværre
alt for mange til salg i DBA 1 år gamle når folk ikke kan styrer dem længere.
Check forøvrigt lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens

Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 17:59

Ja og derfor mener jeg også at der skal slås hårdere ned på folk som
ulovligt importere og sælger kamphunde i DK. Folk som kæmper med deres hunde
skulle dømmes for dyremishandling og frakendes retten til at eje et
hvilkensomhelst dyr. Så længe der er folk som er så pengegriske at de sælger
hunde til sådanne personer vil der nok altid være et problem.

Morten

Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 19:41

Jeg har lagt et billede i dk.binaer af hunden.

Ja Amerikansk bulldog er også en kamphund.

Fra : Pwh

Dato : 02-03-05 20:33

Morten Holst wrote:
> Jeg har lagt et billede i dk.binaer af hunden.

Flot hund.

> Ja Amerikansk bulldog er også en kamphund.

Med kamphund forståes der nok normalt en hund der er avlet
specielt til kamp mod andre hunde i en pit, det er din race vist ikke.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-05 10:21

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> nærmere det er jagthunde der tager turen gennem skoven da det ligger til
> deres instinkt men derfor vil jeg selvfølgelig ikke afvise at kamphunde

Nu hedder de jo mest jagthunde fordi de bruges som hjælper ved jagt ikke
fordi de jager

> [...]
> skal det gå ud over én bestemt race... Hvorfor sætter de ikke et billede i
> af en Tysk ruhår eller en labber??? nej for dem er der ikke så meget

En retriever har ikke et ret stort bytteinstinkt mht. at jage levende vildt,
jeg ved ikke med ruhår.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Pwh

Dato : 03-03-05 11:38

> Nu hedder de jo mest jagthunde fordi de bruges som hjælper ved jagt
> ikke fordi de jager

Næh det ville vel værer ret upraktisk hvis de deltog for aktivt i jagten
En Ridgeback må vel værer en jagthund der skal opsøge byttet selv,
hvor mange andre jagthunderacer der har de egenskaber
kunne da værer sjovt at vide.

/Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-03-05 16:24

> [...]

> En Ridgeback må vel værer en jagthund der skal opsøge byttet selv,
> hvor mange andre jagthunderacer der har de egenskaber

Hej
Både diverse mynder og støvere løber/støver vildet op. Retrievere (der er 5
forskellige racer) bruges kun til arbejde efter skuddet, d.v.s. at de skal
hente (apportere) det af jægeren nedskudte bytte. Derfor er det nok ikke
lige Retrieverne, der er de værste til at jage vildt. Mine to Labradors
gider overhovedet ikke se til den side, hvor der er f.eks. ænder.
Hilsen Vibeke

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 03-03-05 14:50

On Wed, 2 Mar 2005 16:01:37 +0100, "Morten Holst"
<stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>i for tiden.
>
>Ærlig talt... det pisser mig virkelig af!!!

helt enig, jeg har selv en staffordshire bull terrier og har haft en
af samme race før ham, og med begge hunde har vi gået direkte forbi
andefamilier især min første hund var ligeglad med den slags der ikke
gad at lege, ham jeg har nu har præsteret at løbe hen imod en and der
åbenbart sov eller ikke kunne gå, men da han var helt henne ved den og
den bare sov videre gloede han bare på den i et sekund og gik så
videre, den gad jo ikke lege, så kan man jo lige så godt gå videre
han har også en enkelt gang vækket en ræv der lå og sov ved et
tilfælde så spurtede han efter den men jeg kaldte på ham og godt nok
måtte jeg kalde 2 gange men så var han tilbage igen oge havde glemt
den, det er der vist ikke mange andre racer der er så ligeglade med
vildt som dem her, så jeg tvivler meget på at de gad at jage noget
vildt, men jo det sælger da bedre overskrifter hvis det hedder
kamphunde end hvis det hed ruhåret dansk hønsehund eller ligende .

(1) Amin Jensen der var på badeferie har lovet de thailandske myndigheder at

Fra : Pwh

Dato : 03-03-05 15:47

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:
> [...]
> vildt, men jo det sælger da bedre overskrifter hvis det hedder
> kamphunde end hvis det hed ruhåret dansk hønsehund eller ligende .

Nu må du snart lave en forening til bekæmpelse af skæghunde
Begge mine hunde har da også noget jagtinstinkt i behold, det er mest
Angel der godt kan lide at jage fugle hvis hun fik lov. Hun har allerede
fanget en skade og en due, begge fugle har nok været syge. Men hun slipper
dem straks jeg giver hende besked på det, ænderne har jeg stadig probs med
at hun gerne vil rende efter. Tyson gider sjældent jage andet en bolde og pinde
Punish, er det ikke korrekt når jeg siger at en Amerikansk Bulldog ikke bliver
regnet for en kamphund, jeg har lidt svært ved at overbevise Morten.

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 03-03-05 17:39

On Thu, 3 Mar 2005 15:46:42 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>regnet for en kamphund, jeg har lidt svært ved at overbevise Morten.

jo der er kun visse grene inden for ambull der har været brugt til
hundekampe "johnson/bully-linierne hedder de vist" men det er jo en
længere snak for hvilke hunderacer er så kamphunde ud over Pit Bull
Terrier og Tosa Inu ? gull ter "pakistansk kamphund" hvad med

sharpei ? douge de bedeux ? spansk mastiff ? brasiliansk mastif ?
engelsk mastif ? boerboel ? cane corso ? bullmastiff ? dogo argentino
? dogo cubano ? dogo guatemalo ? engelsk bulldog ? mastino napaltano ?
fila brasiliano ? staffordshire bull terrier ? amerikansk
staffordshire terrier ? bull terrier ? miniature bull terrier ? og en
mase spanske racer jeg ikke kan stave til

men er de også kamphunde ? eller er det kun dem vi ser i gadebilledet
vi betegner som kamphunde ? er det kun dem vi ser problemer med i
gadebilledet som nogle vil have forbudt ? eller skal de alle forbydes
? for hvis man forbød amstaff "bare for at tage et eksempel" tror i så
ikke at de typer kunne finde ud af at gøre en sharpei farlig, eller en
af de andre racer jeg har nævnt ? og der er mange flere man kunne
betegne som kamphunde ! men er de ikke kun kamphunde hvis man gør dem
til det ? eller er alle racer der engang har været brugt som
kamphunde, det vi i dag kalder kamphunde ?

så faktisk ved jeg ikke hvad der er kamphunderacer og hvad der ikke
er, det er vist stemningen i aviserne der afgør det.

hvis nok mennesker valgte en af de ovenstående racer som modehund så
ville den også blive betegnet som kamphund.

så mon ikke at kamphund er betegenlsen for den hund mange vælger at
købe som potensforlænger ?

Fra : Pwh

Dato : 03-03-05 18:17

Punish The Deed, Not The Breed. wrote:
> så faktisk ved jeg ikke hvad der er kamphunderacer og hvad der ikke
> er, det er vist stemningen i aviserne der afgør det.

Jeg troede du vidste alt om det emne
Skelner man ikke inden for kredsene mellem dem der er blevet avlet
udelukkende med kamp for øje, det bildte jeg mig da ind.

> så mon ikke at kamphund er betegenlsen for den hund mange vælger at
> købe som potensforlænger ?

Og de får nok også uforskyldt skylden for meget andre racer har gjort,
da min egen historie med Dogo'en havde været Engen rundt og kom tilbage til mig
havde jeg lidt svært ved at genkende racen og forløbet. Det var blevet til at det
var en Amstaff der havde overfaldet Tyson mens han gik og passede sig selv
helt fredeligt, sådan har jeg aldrig fortalt forløbet. Men sådan er det med den
slags historier, får jeg dem ikke selv fra kilden så giver jeg ikke meget for dem

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 04-03-05 10:33

On Thu, 3 Mar 2005 18:17:04 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg troede du vidste alt om det emne

årh lidt ved jeg da også

>Skelner man ikke inden for kredsene mellem dem der er blevet avlet
>udelukkende med kamp for øje, det bildte jeg mig da ind.

man skelner nok på en helt anden måde end resten af befolkningen gør,
sådan som jeg ser det så er en rigtig kamphund en som er trænet til at
kæmpe og har kæmpet med andre hunde, og før den bliver god til det, så
skal dens forældre et par generationer tilbage også have kæmpet.
Hunden er ikke en kamphund bare fordi der står Amarican Pit Bull
Terrier på stamtavlen ! jeg har mødt mange af dem som var mere end
fredelige, ikke fordi jeg er i tvivl om at de godt kan slås hvis de
bliver presset til det, men min lille vovse har et par gange skræmt
disse hunde væk bare ved at knurre af dem, jeg kunne tydeligt se at de
ikke brød sig om at slås og bare gik væk fra min lille "hysteriske"
hund så efter min mening findes der meget få rigtige kamphunde i
Danmark en af de få er så ham perkerens ovre fra århus, ellers findes
der meget få "forhåbentligt" jeg kan da fortælle at jeg har set på
politistationen en politibetjent udlevere en bortløben hund til en
dame og hendes lille søn, hunden var uden tvivl en Rednose Pit Bull
Terrier ! som efter sigende skulle være de farligste af dem ? hmm den
var bare ved at logre halen helt af og slikkede den lille dreng i
ansigtet ! så rednosepitbullen vidste vist ikke selv at den er udråbt
som verdens farligste hund, og det skulle undre mig meget hvis
politiet ikke ved hvilken hund de har fundet eller fået udleveret, men
de er jo fornuftige nok og ser at hunden bare er en glad hund,
heldigvis sluger politiet ikke alt hvad ekstrabladet skriver.

> [...]
>slags historier, får jeg dem ikke selv fra kilden så giver jeg ikke meget for dem

fornuftigt nok, men desværre er der ikke mange der tænker sådan

Fra : rogz

Dato : 04-03-05 22:03

"Punish The Deed, Not The Breed." skrev d. 04-03-05 10:33 dette indlæg :

> [...]
> Terrier på stamtavlen ! jeg har mødt mange af dem som var mere end
> fredelige, ikke fordi jeg er i tvivl om at de godt kan slås hvis de

Helt sikkert findes der søde og fredelige amstaffs, men for at være
ærlig så er jeg blevet skræmt x flere af disse hunde (og/eller deres
ejere). Desværre blev min hund overfaldet som lille, så han bryder sig
ikke om at løse hunde kommer rendende hen til ham. Forleden mødte vi en
løs Amstaff + ejermand...Hunden besluttede sig for at hilse og kom hen
til os. Min hund begyndte på sin sædvanlige "charmerende" adfærd
(gø/knurre).....Normalt er jeg ligeglad!- Har aldrig oplevet andet end
at hundene er gået eller har vist dæmpende adfærd og så går gassen af
ballonen. Den her hund følte sig måske provokeret...Den begyndte
ihvertfald at puste sig op og vise sit yndige gebis. Ejeren kunne
selvfølgelig ikke kalde den til sig. Fårk....Jeg var sikker på at min
hund skulle ende som konfetti!!!.Nå, i mangel af andre ideer stillede
jeg mig imellem dem og gav den en ordentlig skideballe...Så forsvandt
den. Den var øjensynligt ikke trænet til kamp, men alligevel kan den da
pelse min hund hurtigere end jeg kan nå at sige svin. Der er så mange
fordomme om de hunde og ja, pøblen skelner nok ikke lige om den er
trænet til kamp eller ej.
Jeg kender da også nogle søde eksemplarer, men man må ikke være så
blåøjet, at man anbefaler amstaffen som familiehund....Racen har vel
sine særpræg, herunder tendens til problematisk omgang med andre
hunde????. Det er væsentligt at hunden kommer til ejere, der forstår at
håndtere racen. Hunden er oprindeligt brugt som kamphund, det må man
hele tiden holde sig for øje. Se blot på Beaglen...Den avles og sælges
som familie hund, men når den får fært skal man være blind for ikke at
kunne se at det er en jagthund. Det er muligt at racen ikke anvendes som
kamphund længere, meeeen....Altså jeg har en jagthund, der ikke bruges
til jagt. Hvis jeg dermed benægtede, at det er en jagthund, så ville man
nok forsøge at få mig mentalundersøgt. Relevant for tiden er jo H.C
andersen!- i "Den lille grimme ælling" reflekterer han over temaerne arv
og miljø......Han var nu ikke helt dum!!!.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mus

Dato : 05-03-05 11:55

> Den her hund følte sig måske provokeret...Den begyndte
> ihvertfald at puste sig op og vise sit yndige gebis. Ejeren kunne
> selvfølgelig ikke kalde den til sig. Fårk....

Det er altså noget svineri - uanset hvilken hund man har.

> [...]
> den. Den var øjensynligt ikke trænet til kamp, men alligevel kan den da
> pelse min hund hurtigere end jeg kan nå at sige svin.

Hvad er det for en race du har?

> [...]
> blåøjet, at man anbefaler amstaffen som familiehund....Racen har vel
> sine særpræg, herunder tendens til problematisk omgang med andre

Men det har jo vel egentlig ikke noget at gøre med om den er god som
familiehund?
Det er da mit indtryk t der er en glimrende familiehund. Man skal bare gøre
sig klart hvad for en type hund det kan være i omgang feks med andre hunde
mm. Men nu kommer det også na på havd du ligger i ordet familiehund.

>Det er væsentligt at hunden kommer til ejere, der forstår at
> håndtere racen. Hunden er oprindeligt brugt som kamphund, det må man
> hele tiden holde sig for øje.

Netop og det gælder jo alle racer.

Har selv en boxer og den passer nu heller ikke ind i alle familier. Oftest
stort energiniveau og lalleglad. Forholdsvis nem førstegangshund og
familiehund - bare man er forberedt på energiniveauet. Hanhunde kan være
ufredelige overfor hinanden.
Den er blevet brugt bla til at fange kvæg, så vidt jeg husker.
Men den er nu totalt ligeglad med kreaturer og lignende og heste elsker
han - slikker dem på mulen. Katte hader han - ligesom hans mor Ej ikke
hader - på afstand er de ok. En super super børnehund. Lige lidt reklamer
for min egen Gizmo dreng

LN

Fra : Mus

Dato : 05-03-05 12:38

Beklager alle mine stavefejl.

LN

Fra : rogz

Dato : 11-03-05 21:52

"Mus" skrev d. 05-03-05 11:55 dette indlæg :

> Det er altså noget svineri - uanset hvilken hund man har.
Helt sikkert....Forskellen er bare at jeg i dette tilfælde selv blev
nervøs. Har været ude for ligende situationer, men konflikten er aldrig
kommet så langt før. Har erfaringen for at andre hunde har
accepteret/respekteret ham.

> Hvad er det for en race du har?

En gammel dansk hønsehund.....Og han er selvfølgelig den ypperligste
hund der kan opdrives på jorden!!!!.

> [...]
hunde
> mm. Men nu kommer det også na på havd du ligger i ordet familiehund.

Ja, det kræver vist nærmere reflektion.

> Netop og det gælder jo alle racer.

Enig!!!.

> [...]
ikke
> hader - på afstand er de ok. En super super børnehund. Lige lidt

Ved heller ikke lige hvor mange familier min vovse passer ind i!!!. GDH
skulle vist være rolige/sindige....Hmmmm!-Kender jeg ikke noget til. Ude
i byen går han under navne som Houdini, Skrækkelige Olfert, Den
tasmanske djævel og kanonkongen. Han er vældigt jagtivrig og ikke for
fin til at tage stand for duerne inde i byen....Det syntes folk er
vældigt underholdende. Han er bange for heste.....Tidligere syntes han
det var vældigt sjovt, at jagte mine heste!- Lige indtil en dag hvor de
løb efter ham.Nu nægter han at nærme sig de ondskabsfulde bæster :) .
Katte????.....De er sjove når de løber!!!- Hvis sprutter og hvæser, så
kan han overhovedet ikke se nogen kat nogen steder.
Rogz.....Der har levet med uden computer i flere dage. UHA

http://www.kandu.dk/

Fra : Mus

Dato : 03-03-05 17:02

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42272352$0$654$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
bliver
> regnet for en kamphund, jeg har lidt svært ved at overbevise Morten.

Ja min boxer jager altså også både katte og fugle(hvis han lige gider) - men
katte puha da dem kan han ikke lide. Man kan dog godt kalde ham til sig selv
om der er en kat tæt på.
Men det bedste er pindsvin he he - der er jo heller ikke så hurtige. Men
Gizmo går helt amok over pindsvin. Har præsteret engang at løbe rundt med en
i munden en enkelt gang. Det var mørkt og min mand troede det var en bold
han rendte rundt med. Skulle lige til at tage fat i den den da han fandt ud
af det var et pindsvin.
Han fik godt nok ballade.

LN

Fra : Pwh

Dato : 03-03-05 18:08

Mus wrote:
> [...]
> kalde ham til sig selv om der er en kat tæt på.
> Men det bedste er pindsvin he he - der er jo heller ikke så hurtige.

Gad vide om det ligger specielt til boxere det med små dyr, min Fasters
boxer havde et par katte på samvittigheden, og hun har fortalt at den engang
hvor de var på besøg hos en familie hvis unger havde en hamster, der var hendes
boxer pludselig kommet stolt rendene med en ret død hamster i flaben.
Det havde været en ret pinlig situation hvor de måtte brygge en historie sammen
til ungerne om hvorfor deres hamster var død

/Jens

Fra : Mus

Dato : 03-03-05 17:52

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4227447e$0$697$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
sammen
> til ungerne om hvorfor deres hamster var død

Ja jeg ved det ikke. gizmo har hilst på en ged engang. den var han godt nok
bange for eller også kunne han ikke lide lugten - og kan ikke fortænke ham i
det.

Det er aldrig lykkedes ham at fange en kat endnu. Han er nok lidt tung i
rumpen. Men er ikke tvivl om han vil gøre en kat fortræd.
Men af andre smådyr har han aldrig skadet dem. Han kom engang ind i stuen og
smed en indsavlet frø på min mands fødder. Den hoppede frejdigt videre. Så
han har båret den helt forsigtigt ind i gabet. En gave til min mand
Engang løb han som skudt ud af en kanon over i hjørnet af haven, fordi der
sad en fugl derovre. Fuglen fløg ikke og gizmo stoppede op, lagde sig ned og
kiggede på den. Tror han kunne have kigget i timevis.
Andre gange kan haven være fuld af fugle og han ligger bare og får sig en
middagslur midt iblandt dem - så det er lidt om han gider. Den dovne hund.

Han har for øvrigt lige lavet mega ulykker for et par dage siden. Har en
sækkestol i sengen til ben og ryg, da jeg er gravid. Min kære hund fik lavet
hul og så var det åbenbart pludselig rigtig skægt. Da jeg kom hjem havde han
bitte små kugler overalt - i næsen, øjnene, ørerne, munden. Men da jeg så so
veværelset fik jeg et chock. Han må have rystet sækkestolen. Vi finder nok
stadig små kugler om nogle uger. Endnu et bevis på at boxere aldrig bliver
helt voksne. Han laver normalt ikke ballade, men han har nok lige fået en,
af dem blandt boxere så kendte, "hjerneblødninger". Vi håber det bliver
bedre når han bliver 9 år .

LN

Fra : Pwh

Dato : 03-03-05 19:01

Mus wrote:
> [...]
> fik lavet hul og så var det åbenbart pludselig rigtig skægt. Da jeg
> kom hjem havde han bitte små kugler overalt -

LOL
Det var vist lige for den stod på helstegt boxer den aften

/Jens (hvis hunde selvfølgelig aldrig laver ulykker)

Fra : fam. Ager

Dato : 03-03-05 19:37

Hmm, min første boxer tog altså også katte, kunne løbe dem op og ja..... der
var en del vildkatte der hvor vi boede til leje dengang, en gammel gård...
men heste og vores andre dyr var der aldrig noget med, jeg havde fritgående
høns, dem rørte han aldrig. han var en kanon bodyguard, når jeg skulle fodre
fårene, der var en vædder som var ret farlig.... men han kunne holde ham på
afstand uden at gøre noget..
min anden boxer havde intet problem med noget levende, og min nuværende
ungboxer bor sammen med 2 indekatte, som han er rigtig gode venner med, og
naboens katte, jo de bliver da smidt ud af haven, men jeg tror ikke at han
rører dem... så det er nok individuelt hvor meget instinkt der er ..

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 03-03-05 22:20

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d07lg9$2fnd$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> naboens katte, jo de bliver da smidt ud af haven, men jeg tror ikke at han
> rører dem... så det er nok individuelt hvor meget instinkt der er ..

Ja jeg kender også en del boxere der kan med katte også selv om boxerne i en
høj alder har fået en kat indendøre.
Vores er bare ikke en af dem. Det kan være det var noget andet, hvis vi
ligesom sagde god for en kat her i huset - men det er der nu ingen fare for
For det er nu dejligt ikke at have katte i haven.

LN

Fra : Pwh

Dato : 04-03-05 08:45

Mus wrote:
> vi ligesom sagde god for en kat her i huset - men det er der nu ingen
> fare for For det er nu dejligt ikke at have katte i haven.

Du ved jo godt at de kloge siger
"at et hus uden kat er et hus, et hus med kat er et hjem"

/Jens (som ikke ville undværer at have kat, hundene elsker den også)

Fra : fam. Ager

Dato : 04-03-05 09:35

> [...]
> "at et hus uden kat er et hus, et hus med kat er et hjem"
>
> /Jens (som ikke ville undværer at have kat, hundene elsker den også)

Det er faktisk ret fedt at se, hvor meget fornøjelse de 2 arter kan have
glæde af hinanden!!, de virker som om at de sætter stor pris på hinanden,
både i leg, og som sovedyr...(-;

-marie

Fra : Pwh

Dato : 04-03-05 09:57

> Det er faktisk ret fedt at se, hvor meget fornøjelse de 2 arter kan
> have glæde af hinanden!!, de virker som om at de sætter stor pris på
> hinanden, både i leg, og som sovedyr...(-;
>
> -marie

Nemlig, det er nu meget sjældent at min kat gider at lege med vufferne,
de er simpelthen for voldsomme efter hans smag
Men katten holder meget af at sove sammen med hundene og specielt
Tyson ved slet ikke hvordan han skal reagerer når katten begynder at
slikke ham lige i trynen. Der gik nu lang tid inden min kat accepterede Tyson,
men nu er alt fryd og gammen, Angel blev acceteret fra dag 1

/Jens

Fra : Mus

Dato : 04-03-05 09:06

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42281205$0$710$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Du ved jo godt at de kloge siger
> "at et hus uden kat er et hus, et hus med kat er et hjem"
>
> /Jens (som ikke ville undværer at have kat, hundene elsker den også)

Bvadr nej ikke katte til mig. På afstand er de søde nok - men ikke inden for
mine fire vægge.

LN

Fra : Pwh

Dato : 04-03-05 09:59

> Bvadr nej ikke katte til mig. På afstand er de søde nok - men ikke
> inden for mine fire vægge.
>
> LN

Hvordan kan du dog sige bvadr om en kat, hvad har du dog mod
de søde små lystmordere :-?

/Jens (hvis kat er ret morderisk)

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 04-03-05 10:19

On Fri, 4 Mar 2005 09:59:19 +0100, "Pwh"

>Hvordan kan du dog sige bvadr om en kat, hvad har du dog mod
>de søde små lystmordere :-?
>
>/Jens (hvis kat er ret morderisk)

ja lige indtil den en dag har forvildet sig ned på engen alene og
møder en 18årig blondine med sin nye pitbull, og den bliver morderisk
lemlæstet helt vildt og spredt ud over hele engen "HOHOHO
"GYSERFILMSLATTER"

Fra : Pwh

Dato : 04-03-05 12:42

> [...]
> møder en 18årig blondine med sin nye pitbull, og den bliver morderisk
> lemlæstet helt vildt og spredt ud over hele engen "HOHOHO

Der findes ikke den hund der kan tæve min kampkat, basta

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 20:02

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:422749bd$0$48669

> [...]
> smed en indsavlet frø på min mands fødder. Den hoppede frejdigt videre. Så
> han har båret den helt forsigtigt ind i gabet. En gave til min mand

Hi hi !
Vi har vores egen mose og der var tusindvis af frøer herude sidste sommer.
Buffy havde også en aften, fået fat på en som hun forsigtigt bar rundt på.
Jeg sagde slip til hende, så spyttede hun den ud og den hoppede forskrækket
videre.
Hun kom dog til, at sluge en meget lille frø engang, da hun vil slikke den
bagi.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 03-03-05 20:31

Buffy wrote:
> Hun kom dog til, at sluge en meget lille frø engang, da hun vil
> slikke den bagi.

LOL
Det blev selvfølgelig trukket i aftensmaden

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-03-05 13:02

> [...]
> nyhederne et indslag om at hunde løber rundt i skoven og jager vildt. Da
> nyhedsværten fortalte om problemet hvilken hund var der så et billede af

Sorry, jeg løb træt i antallet af indlæg, som stort set alle sagde det
samme. Men hvor ofte ser du en Schæfer stå og æde et Rådyr.... Nej ikke ret
tit vel. Hvor ofte ser du en Amstaff gøre det... Heller ikke særligt ofte
vel... For langt de fleste holder dem jo bare som kæledyr.
Men så findes der lige den sidste del af kamphunde ejere, som hellere
hjælper deres hund med at fange vildtet, og ser til med fryd, hvis den
begynder at æde det.... Eller endnu bedre, bare flå det i stumper og
stykker. Fang disse mennesker, og snakken om kamphunde forstummer. Det er
ikke andre hunderacer, der ødelægger det for kamphunde.... Men andre
kamphunde ejere. Så som Jens plejer at sige.... Lad være med at føre krigen
over i en anden lejr, men bekæmp problemet. Find de kamphunde ejere, som
giver racerne det dårlige ry.
Lad så Politiet ordne resten. Så længe man tror krigen kan føres i alle
andre lejre, end lige der, hvor problemet er, vokser problemet. Hvis Georg
kan hente 12 bilfulde om året, alle af meget tvivlsom oprindelse, så må der
vel, bare fra hans hånd, blive mindst 150 hunde mere om året, og mit gæt er,
at han er ikke alene, så hvis bare der er 3, så er det vel, sådan ca 450 nye
hunde pr år..... Så er det vel ikke så svært at forestille sig, at der er et
mægtigt problem under opsejling..... Så kan du selv gange op, hvis nogle af
tallene skønnes at skulle være højere, men jeg tror i hvert fald ikke, at de
er mindre. Men jeg forstår godt, at i føler jer PISSED UP.... Men når der
nu bruges billeder af kamphunde, så kunne det jo være, fordi det er dem, der
er problemet. Officielt findes der jo heller ikke hundekampe i DK.... Men
dyrlægerne fortæller en lidt anden historie. Så kamphundene er problemet...
Men det er næppe dem, med DCH Stambog, eller dem der er registreret i
Hunderegistret.... Men det er stadig kamphunde.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 06-03-05 14:59

> [...]
> hjælper deres hund med at fange vildtet, og ser til med fryd, hvis den
> begynder at æde det.... Eller endnu bedre, bare flå det i stumper og

Taler du om noget du selv har set eller oplevet, med specielt kamphunde?

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 07-03-05 11:48

> Taler du om noget du selv har set eller oplevet, med specielt kamphunde?
>

> LN

Ikke hvad vildt angår, for så havde det nok stået i avisen dagen efter .
For langt de fleste hunde, vil mødet med et Dådyr eller lignende, betyde en
lang løbetur.... Som dådyret som regel vinder. Det er som regel også
løbeturen, som hunden ønskede. Det er denne indbyggede trang, til at
indhente noget, som bevæger sig. Så kan det være Dådyr, eller biler...
Hunden er ligeglad, bare den får lov at spæne, alt hvad remmer og tøj kan
holde. Men hvis du ser et Dådyr, som en Pitbull har flået i, så er det man
skal til at gøre sig sine egne tanker..... Hvis Pitbull'en selv skulle fange
det.... Ville det lykkes.... Næppe... Så altså fik den hjælp.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 07-03-05 11:40

> [...]
fange
> det.... Ville det lykkes.... Næppe... Så altså fik den hjælp.

Jo jo men hvis og hvis.....

en rotweiler kan da også gøre stor skade på vildt og såmænd også mange andre
racer.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 07-03-05 13:13

> Jo jo men hvis og hvis.....
>
> en rotweiler kan da også gøre stor skade på vildt og såmænd også mange
andre
> racer.
>
> LN

Helt sikkert, men den fanger dem aldrig. Alle kan gøre stor skade, hvis den
ville.... Men en Rottweiler er jo oprindeligt en hyrdehund, og vil derfor,
normalt ikke skade noget, som ikke anses for at være en trussel.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael

Dato : 13-03-05 14:53

Jeg syntes personligt at det er noget snot at alle folk kan købe en
"kamphund", ja for den sags skyld alle slags dyr, uden at have den
fornødne viden omkring det de køber.

Jeg har et kæmpe problem med at "kamphunde" er blevet en mode hund. Det
er fandme ikke kæmpe griner at komme vadende i Rødovre også se at der
kommer en gruppe unge gutter gående med deres ny indkøbte baggy bukser,
plastik guld og "kamphund". Det er ikke lige det der give en lysten til
at gå igennem den gruppe. Jeg er ret sikker på at lige præcis de
mennesker er nogen af dem der aflevere deres hunde på dvs. internater
fordi de ikke kan styrer dem! Det er for latterligt. Hvad er det fede
ved sådan en hund når du ikke er ældre end 18? Ikke andet end at du kan
vade ind i en slåskamp og få den tl at flå folk! Virkeligt fedt....

Syntes sådan nogen hunde er vildt nusser, men jeg ville aldrig anskaffe
mig sådan en hund. Ikke nok med at kæresten er hunde angst for store
hunde, så er jeg ikke sikker på at jeg ville kunne give sådan en hund
det den ville have brug for i motion osv. Holder mig til mine to små
chihuahua's

Hmm... ville bare af med lidt galde fortsat god weekend....

Mvh.
Michael

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 13-03-05 15:57

On Sun, 13 Mar 2005 14:53:29 +0100, Michael <julle@phobia.dk> wrote:

> [...]
>at gå igennem den gruppe. Jeg er ret sikker på at lige præcis de
>mennesker er nogen af dem der aflevere deres hunde på dvs. internater

jammen det går jo nok af mode igen, og så er der kun os "gamle"
tilbage med den slags hunde og vi går jo ikke i baggy bukser men
jo det er en sørgelig mode som går ud over hundene og det er sku
sørgeligt at se billederne ude fra rødovre internatet, stakkels hunde
! jeg tror sku at næste gang jeg skal have en ny hund at jeg så tager
derud og vælger en, det burde man faktisk, det kan garanteret blive
gode hunde med den rette opdragelse, man skal nok ikke gøre det som
førstegangshundeejer, men hvis man har haft hund før og har lidt
tålmodighed så tror jeg sku nok det kan lade sig gøre at få en god
hund ud af en af dem også selvom det er en kamphund.

Fra : Michael

Dato : 13-03-05 16:22

Det lyder godt Punish.... Jeg har været i praktik ude på internattet i
Rødovre, og det var sku ikke et kønt syn altid, så det syntes jeg at du
skulle gøre.

Du har nok ret i at det går af mode igen, men der er bare synd at så
mange hunde skal blive behandlet dårligt indtil det sker. Derfor syntes
jeg at det er fedt at folk som dig, der ved noget om hvordan og
hvorledes med "kamphunde", de fortsætter med at smide om sig med gode
råd osv.

Iøvrigt, et lille spørgsmål, hvad kræver det at have sådan en hund?

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 13-03-05 17:14

On Sun, 13 Mar 2005 16:21:42 +0100, Michael <julle@phobia.dk> wrote:

>Det lyder godt Punish.... Jeg har været i praktik ude på internattet i
>Rødovre, og det var sku ikke et kønt syn altid, så det syntes jeg at du
>skulle gøre.

men nu går der jo forhåbentligt 13-14 år inden ham den lille jeg har
nu har tygget sit sidste kødben men til den tid ligger det der
garanteret stadig

> [...]
>råd osv.
>
>Iøvrigt, et lille spørgsmål, hvad kræver det at have sådan en hund?

tja hvis du tænker på bull&terrier-racerne så kræver det en special
personlighed, ligesom det gør med andre Terriere, også de små af dem,
jeg tror at os terrierejere er mere ligeglade med hvad andre mennesker
tænker om os end andre hundeejere er for terriere kan være lidt
skarpe, eller sagt på en anden måde nogle hidsige bæster overfor andre
hunde, sådan er de bare og det syntes nogen jo at er ok måske har det
enda sin charme så som terrierejer er man vand til at mange andre
hundeejere ikke forstår en og måske ryster på hovedet af en når ens
hund flejner lidt ud, men lige så hidsige de kan være overfor andre
hunde lige så glade og kærlige er de over for mennesker. Så man skal
ikke vælge sådan en hund hvis man ønsker en hund der kan løbe og lege
med alle hunde den møder, og hvis man syntes at det er pinligt at ens
hund knurer lidt af andre hunde i ny og næ skal man heller ikke vælge
en terrier.

ellers skal man jo bare opdrage hunden og ikke være alt for pædagoisk
indstillet, altså være bange for at tage fat i hunden og råbe/snakke
strengt af den hvis den gør noget forkert, det er så kun nødvendigt en
gang hvis man gør det ordentligt og ellers behandler den godt resten
af tiden.

så ved hunden hvor dens plads er at det er ejeren der bestemmer og at
den er nedrst i hirakiet så er alle glade.

Jeg møder mange der er alt for bløde overfor deres hunde, det er
altså hunde og ikke små babyer ! så man skal kunne turde sige noget
til sin hund også når der er andre mennesker, jeg har mødt mange som
ikke siger noget til deres hunde når de laver balade når der er andre
mennesker, for så syntes de jo at det er pinligt, men det finder
hunden jo hurtigt ud af, de er jo ikke dumme de tænker sikkert at når
der er andre mennesker får det ingen konsekvens at lave balade

jeg mødte en pige med en amstaff hun forklarede at hun havde problemer
med at den hoppede op og nappede i hendes og andres jaker, da den så
gjorde det lidt senere tog hun fat i halsbåndet og sagde fy ned i
hovedet på den, men jeg kunne jo se at hunden stadig logrede med halen
hmm så spilder hun jo sin tid med at sige fy, det er jo logisk at
hunden skal have halen imellem benene når den får skæld ud men det
kunne hun åbenbart ikke nænne, så den fortsætter jo bare med at bide i
jakker, hvad har hun så vundet ? ingen ting ud over at hendes hund
ingen respekt har for hende, opg efter min mening burde man ikke have
sådan en hund hvis man ikke kan sætte sig i respekt over for den, det
skal man altså turde.

Nå men ellers kræver det en masse tid da de jo gerne vil være med i
alt hvad man laver, sådan er staffordshire bull terrierne i al fald og
så skal de have gode lange lufteture hver dag da det jo er muskelhunde
som har brug for at røre deres muskler ellers bliver de helt
hyperaktive, så man skal være et aktivt menneske der kan lide at gå
ture hver dag

så man skal have masser af tid og overskud til at motionere og man
skal kunne opdrage sin hund med konsekvens og kærlighed og så skal man
være mere eller mindre ligeglad med hvad andre hundeejere tænker om
ens hund, men så får man tilgængæld også en af verdens bedste
familiehunde. men det hele kommer an på personlighed, og mange af dem
der køber disse hunderacer har slet ikke personligheden til at eje en
terrier, ligesom man sikkert også skal have en special personlighed
for at have en schæfer osv hunde er ligeså forskellige som mennesker
er så det gælder om at finde en der passer til en selv.

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 07:22

> [...]
> sørgeligt at se billederne ude fra rødovre internatet, stakkels hunde
> ! jeg tror sku at næste gang jeg skal have en ny hund at jeg så tager

Det var faktisk utroligt så mange muskelhunde de havde derude, jeg kom
der meget for 3 år tilbage hvor jeg prøvede at finde mig min første hund.
Og der mindes jeg ikke andre muskelhunde end en småfed Amerikansk Bulldog,
ellers var alle de andre helt "normale" blandinger i alle størrelser.
Jeg fandt så heldigvis ikke en passende hund og fik Tyson som hvalp i stedet for,
men det er en helt anden historie
Jeg syntes da også sådan rent %-vis at der var mange Bulls med i indslaget om sygdom,
er den race meget sygdomsplaget eller var det tilfældigt, det må du vide noget om Punish.

/Jens

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 15-03-05 17:23

On Mon, 14 Mar 2005 07:22:29 +0100, "Pwh"
> [...]

>er den race meget sygdomsplaget eller var det tilfældigt, det må du vide noget om Punish.

jeg tror bare at det var for at tage lidt forskellige hunderacer med,
jeg tror ikke at de er mere syge end andre hunde, men måske
bullterrierens ejer var ryger så den stakkels lille hund havde været
udsat for passiv rygning måske du snart skulle til at stoppe så
tyson og angel ikke også skal have kemo en dag