Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
huskøb ??
Fra : MVN

Dato : 02-03-05 12:51

mig og min kæreste ser på hus,vi har 0,- kr så vi skal låne til alt
(boliglån,realkreditlån samt udbetaling)

jeg har lige været i møde med banken (bg-bank) vi har fået ja til at låne
de penge, vi vil have afdragsfrit i ca. 5 år på realkreditlånet (5% rente)og
vil så betale boliglånet (7,75% rente (udbetalingen er lagt oveni)
renten på det afdragsfrie lån (realkreditlånet) er på 3,18

nå,hvis bedre rente kan findes hører jeg gerne gode links/råd

det jeg vil høre om primært er : han siger vi ligger lige på grænsen til at
det blev et nej,vi har et rådighedsbeløb på 8300 pr måned (til
bil,forsikring,mad,husholdning,ferie,o.a.) kan det virkelig passe ?

huset er til salg for 1.055.000 vi er sat til 402.000 brutto pr. måned ?

jeg vil gerne høre hvor stor chancen er for at få en bedre rente ved at gå
til andre institutter,eller om rente er meget fair og om vi i det hele taget
har mulighed for et ja andre steder ? bg-bank har en del ting jeg ikke vil
gå med på hvis jeg kan undgå det,bla skal vi begge have lønkonto i deres
bank m.m.

håber på gode og brugbare råd :)

på forhånd tak

MVN

Fra : jones_net

Dato : 02-03-05 13:53

"MVN" <o@o.o> wrote in message
> [...]
> bil,forsikring,mad,husholdning,ferie,o.a.) kan det virkelig passe ?
>
> huset er til salg for 1.055.000 vi er sat til 402.000 brutto pr. måned ?

Går ud fra, at du mener per år - ellers burde der ikke være noget at
diskutere med banken om
Normalt siger man, at man kan købe for 2,5 til 3 gange brutto årsinkomst
plus opsparing - altså 1.000.000 for jeres vedkommende.

> [...]
> gå med på hvis jeg kan undgå det,bla skal vi begge have lønkonto i deres

Renten er sikkert meget ens i de forskellige banker, så der er nok ikke så
meget at komme efter der... Og kravet om lønkonti vil du sikkert se flere
steder.

/J

Fra : MVN

Dato : 02-03-05 14:15

> Renten er sikkert meget ens i de forskellige banker, så der er nok ikke så
> meget at komme efter der... Og kravet om lønkonti vil du sikkert se flere
> steder.

ok,tak for svaret... jeg hører gerne hvis nogle skulle være uenige ?

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 02-03-05 14:20

> vil så betale boliglånet (7,75% rente (udbetalingen er lagt oveni)
> renten på det afdragsfrie lån (realkreditlånet) er på 3,18
>
> nå,hvis bedre rente kan findes hører jeg gerne gode links/råd

Nu ved jeg jo ikke lige hvor i landet du er, men i Vejle reklamerer Brørup
sparekasse med boliglån til 3,45% !

Mvh
Mikkel

Fra : MVN

Dato : 02-03-05 14:52

> Nu ved jeg jo ikke lige hvor i landet du er, men i Vejle reklamerer Brørup
> sparekasse med boliglån til 3,45% !
>
> Mvh
> Mikkel

vestsjælland.... men de har vel en internet side ? :)

Fra : Søren Mors

Dato : 02-03-05 20:44

Mikkel Vitus wrote:

> Nu ved jeg jo ikke lige hvor i landet du er, men i Vejle reklamerer Brørup
> sparekasse med boliglån til 3,45% !

Den rente kan man næppe få når det er fra 80-100% af værdien man skal
have finansieret. Jo længere ude i prioritet et lån ligger, jo højere er
renten.

Søren Mors

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 03-03-05 07:43

> Den rente kan man næppe få når det er fra 80-100% af værdien man skal
> have finansieret. Jo længere ude i prioritet et lån ligger, jo højere er
> renten.

Det har du ret i, jeg havde overset det var en totalfinansiering.

Mvh
Mikkel

Fra : Carl Dragert

Dato : 02-03-05 15:18

"MVN" <o@o.o> wrote in message
> [...]
> vil så betale boliglånet (7,75% rente (udbetalingen er lagt oveni)
> renten på det afdragsfrie lån (realkreditlånet) er på 3,18

God ide af banken, så får de hurtigere mindre risiko
Bortset fra det er det jo også godt for jer.

> [...]
> det blev et nej,vi har et rådighedsbeløb på 8300 pr måned (til
> bil,forsikring,mad,husholdning,ferie,o.a.) kan det virkelig passe ?

Du kan vel selv regne ud om beløbet passer, ved at trække udgifter fra
indtægter
Hvis du mener om det kan passe at 8300 kr om måneden i rådighedsbeløb til de
nævne udgifter for to personer, er lige i underkanten - så ja!

> huset er til salg for 1.055.000 vi er sat til 402.000 brutto pr. måned ?

En brutto på 402 000 pr. måned ?

> bg-bank har en del ting jeg ikke vil
> gå med på hvis jeg kan undgå det,bla skal vi begge have lønkonto i deres
> bank m.m.

Mener du at de blot skal tage risikoen, uden at få andre forretninger?

> håber på gode og brugbare råd :)

Det kan jeg godt forstå - jeg tror at de mellem linierne kan læse mit råd:
Hvis BG bank vil låne dig pengene, på de vilkår, og de VIL have huset, så
skynd dig at lave aftalen.

mvh Carl

Fra : MVN

Dato : 02-03-05 15:51

> [...]
de
> nævne udgifter for to personer, er lige i underkanten - så ja!

ja det er det jeg mener,du tror ikke vi kan leve for det rådigheds beløb ?

> En brutto på 402 000 pr. måned ?

skrivefejl.... pr år selvfølgelig :)

> Mener du at de blot skal tage risikoen, uden at få andre forretninger?

jeg mener at jeg f.eks. gerne vil beholde min 2% rente konto i nykredit,men
det tillader bg-bank jo ikke

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-03-05 16:38

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> jeg mener at jeg f.eks. gerne vil beholde min 2% rente konto i
nykredit,men
> det tillader bg-bank jo ikke

Hvorfor tager du ikke bare dit realkreditlån i Nykredit så ?
Renten er på ører nær den samme - og betingelser i øvrigt ret identiske.
Realkredit er faktisk en standardvare.
Der er ingen grund til at involvere BG (og dermed RD / Danske Kredit) hvis
du ikke kan lide dem.

Knud

Fra : MVN

Dato : 02-03-05 16:48

"Knud Thomsen" <knud.thomsenslet@sletprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Realkredit er faktisk en standardvare.
> Der er ingen grund til at involvere BG (og dermed RD / Danske Kredit) hvis

fordi de ikke har svaret på min mail endnu :),og fordi jeg tror ikke deres
udlån's rente er billig når deres indlån's rente er så god

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-03-05 18:30

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> fordi de ikke har svaret på min mail endnu :),og fordi jeg tror ikke deres
> udlån's rente er billig når deres indlån's rente er så god

Sålænge vi taler realkredit er der ikke forskel. Renten fastlægges på basis
af kursen på obligationern på børsen - og her er udsvingene nede omkring
0.05% og det er altså ikke værd at tale om.

Knud

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-03-05 08:02

"MVN" <o@o.o> wrote
> jeg mener at jeg f.eks. gerne vil beholde min 2% rente konto i
> nykredit,men
> det tillader bg-bank jo ikke

Hvor stor en renteindtægt går du glip af med din likviditet og formue?

(Jeg var engang kunde i BG - så jeg prøver skam ikke at overtale dig)

Fra : Anita

Dato : 02-03-05 17:10

MVN wrote:
> mig og min kæreste ser på hus,vi har 0,- kr så vi skal låne til alt
> (boliglån,realkreditlån samt udbetaling)

Det samme her.

> [...]
> lagt oveni)
> renten på det afdragsfrie lån (realkreditlånet) er på 3,18

Det forstår jeg ikke helt. Tager i flex-lån i realkreditinstituttet? Hvordan
kan den eller både være 5% og 3,18%
Tænk på at 3,18% er meget tæt på de 4% du kan få et fastforrentet lån til.
Jeg ved der er lidt kurstab, men måske det er værd at overveje alligevel for
at få sikkerheden med.

Mht. renten på boliglånet har vi netop fået tilbudt 5,75% så jeg tror I kan
gøre det bedre. Vi har godt nok også lige skiftet bank, men vores gamle bank
lavede beregninger ud fra 6,25% uden at vi havde spurgt til noget.

> nå,hvis bedre rente kan findes hører jeg gerne gode links/råd

Vi er skiftet fra Spar Nord til Sparkassen Himmerland. (Dog ikke pga.
renten).

> det jeg vil høre om primært er : han siger vi ligger lige på grænsen
> til at det blev et nej,vi har et rådighedsbeløb på 8300 pr måned (til
> bil,forsikring,mad,husholdning,ferie,o.a.) kan det virkelig passe ?

Tja, det kommer jo an på så meget. Vi er gået ud fra et rådighedsbeløb på
10-11.000 pr. mdr. Vi har endnu ikke børn, men det er da ikke helt
utænkeligt at vi forsøger at få nogle indenfor de næste 30 år

> huset er til salg for 1.055.000 vi er sat til 402.000 brutto pr.
> måned ?

Det er jo umuligt for os at vurdere, når vi har så få oplysninger. Er en af
jer i arbejde og den anden på SU? Er I begge i fast job, med eller uden
mulighed for at avancere? Forventninger til ændringer i indtægten spiller jo
også ind.

> jeg vil gerne høre hvor stor chancen er for at få en bedre rente ved
> at gå til andre institutter,

Stor vil jeg mene.

> eller om rente er meget fair og om vi i
> det hele taget har mulighed for et ja andre steder ? bg-bank har en
> del ting jeg ikke vil gå med på hvis jeg kan undgå det,bla skal vi
> begge have lønkonto i deres bank m.m.

Hvorfor så ikke spørge i nogle andre banker. Det koster jo ikke andet end
tid.

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 02-03-05 17:14

Anita wrote:
> [...]
> rådighedsbeløb på 10-11.000 pr. mdr. Vi har endnu ikke børn, men det
> er da ikke helt utænkeligt at vi forsøger at få nogle indenfor de

Og så er bil, forsikringer og alle andre faste udgifter betalt.

De 10.000 er kun til mad, benzin, lommepenge, rejser, gaver, m.v.

Venligst Anita

Fra : MVN

Dato : 02-03-05 18:36

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er bil, forsikringer og alle andre faste udgifter betalt.
>
> De 10.000 er kun til mad, benzin, lommepenge, rejser, gaver, m.v.

de 8300 kr er kun til mad og sjov ,benzinforsikring,vægtafgift osv osv er
betalt

Fra : Anita

Dato : 02-03-05 18:55

MVN wrote:

> de 8300 kr er kun til mad og sjov ,benzinforsikring,vægtafgift osv
> osv er betalt

Okay, det var bare ikke det du skrev..

Klippet fra opr. indlæg:
> [...]
> det blev et nej,vi har et rådighedsbeløb på 8300 pr måned (til
> bil,forsikring,mad,husholdning,ferie,o.a.) kan det virkelig passe ?

Husk også i jeres budget at der skal være plads til lidt opsparing. Fx. til
vedligehold på huset og andre mere eller mindre uforudsete hændelser.

Venligst Anita

Fra : MVN

Dato : 02-03-05 18:39

> [...]
> Jeg ved der er lidt kurstab, men måske det er værd at overveje alligevel

de 7,75% i rente er or de 255.000 kr i boliglån de 3,18 % er det afdragsfri
realkreditlån på 863.000 (ca.)
altså vi betaler det dyre lån af så hurtigt som muligt

> [...]
> lavede beregninger ud fra 6,25% uden at vi havde spurgt til noget.

> Vi er skiftet fra Spar Nord til Sparkassen Himmerland. (Dog ikke pga.
jeg har aftalt et par møder med andre banker

> Tja, det kommer jo an på så meget. Vi er gået ud fra et rådighedsbeløb på
> 10-11.000 pr. mdr. Vi har endnu ikke børn, men det er da ikke helt
> utænkeligt at vi forsøger at få nogle indenfor de næste 30 år

hehe :)

> Stor vil jeg mene.

lyder positivt :)

MVN