Mennesker er mærkelige
Fra : Lady

Dato : 02-03-05 12:21

I går aftes, da vi kom hjem efter at have været ude i 4 timer, sad der en
lille hund foran vores dør.
Vi bor i en etageblok med 3 etager.
Hunden lignede lidt vores egen schæfer bare mindre og nakkehårene strittede
lidt, men de faldt dog hurtigt ned, da jeg begyndte at tale roligt til den.

Jeg ved, at ingen andre i blokken har en sådan hund, så jeg fik listet mig
til at tjekke navneskiltet og ringede til ejeren, der selvfølgelig blev
meget glad for, at jeg havde fundet hende.
Da de kom og hentede hende, fortalte de, at hun kender en Karina i blokken,
og at det nok var hende, hun ville "besøge".
På de to første etager er der ingen Karina. Vi bor selv på 1. og jeg kender
ikke dem ovenpå, men der kan da godt på en deroppe, men hvorfor lægger den
sig så udenfor vores dør?
Tja, den eneste forklaring kan være, at hun kunne lugte vores Cujo og følte
sig tryg ved det. Mmmm mærkelig hund:)

Mere mærkeligt er det dog, at nogen har lukket hunden ind i opgangen - hvor
den har været længe, da den var helt tør og det sneede.
Hvorfor tjekkede folk ikke skiltet og ringede til ejeren?

Det er åbenbart kun os med hund, der gerne vil hjælpe andre med at blive
genforenet.

Noget helt andet er, hvorfor pokker alle de hunde stikker af. Kan folk ikke
holde styr på deres hunde? Det er da synd, at en lille hund skal løbe rundt
i snevejr alene og lede efter sin ejer!
Nå, skal vi ikke regne med, at denne ejer har fået sig en forskrækkelse og
har lært af det.

T. Jakobsen