Scripts i XHTML
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-03-05 11:27

Hej NG.

Jeg har læst på en side, som jeg selvfølgelig ikke kan huske, at scripts
skal pakkes ind i både <!-- og CDATA, men hvordan er det nu lige helt
præcist?

Mvh
Stefan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-05 15:33

Stefan Kristensen skrev:

> Jeg har læst på en side, som jeg selvfølgelig ikke kan huske, at scripts
> skal pakkes ind i både <!-- og CDATA, men hvordan er det nu lige helt
> præcist?

Det letteste er at placere scripts eksternt, men hvis de skal ind i
xhtml-koden kan man gøre således:

<script type="text/javascript"><!--//--><![CDATA[//><!--
//--><!]]></script>

Se evt. forklaringen her: <http://www.hixie.ch/advocacy/xhtml>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-03-05 15:40

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> xhtml-koden kan man gøre således:
>
> <script type="text/javascript"><!--//--><![CDATA[//><!--

Blot til info, det er kun hvis man benytter <, > og & i sin javascript
at det er nødvendigt.

Hvis du blot har noget simpel initialisering af nogle script, er det
ikke nødvendigt.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-03-05 17:18

> Blot til info, det er kun hvis man benytter <, > og & i sin javascript
> at det er nødvendigt.
>
> Hvis du blot har noget simpel initialisering af nogle script, er det
> ikke nødvendigt.

Ok. Tak skal I have.

Mvh
Stefan