Ram spørgsmål!!
Fra : KingManon

Dato : 25-05-01 15:07

Jeg skal have købt noget mere ram, da jeg kun har 128mb under win2k!
Og så faldt jeg over noget her som er MEGET billigt, men er det for billigt?

Specs. er som følgende:

Noname 256mb 168pins / 64bit / 8ns / 3. parts til 319 kr.

Og hvad betyder 3. parts?

Håber der er en hjælpende hånd derude!

Dennis Kristiansen

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 25-05-01 15:28

"KingManon" <kingmanon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
billigt?

> Specs. er som følgende:
>
> Noname 256mb 168pins / 64bit / 8ns / 3. parts til 319 kr.

1. parts = Mærkevare print og chip (fra samme fabrikant).
2. parts = Mærkevare chip og noname-print.
3. parts = Noname print og noname chip.

Jeg ville nok overveje tilbuddet en ekstra gang, selvom det ER billigt. Især
Win2K kræver, at det er noget ordentligt, stabilt ram, der sidder i
maskinen, og det kan man godt have sin tvivl om er tilfældet ved netop disse
ram.

Er det PC-133 ram, eller PC-100 ? Hvor hurtigt kører du på bussen? Dette er
også ting, du skal have med i dine overvejelser.

mvh
Peter

Fra : ZiCoN

Dato : 25-05-01 16:18

Jeg ved der er mange gode mærker derude.. både billige og dyre... det jeg
bruger er KUN apacer.. det er til rimelige penge og jeg har aldrig haft
problemer med dem... chek dem på edbpriser.dk

Fra : KingManon

Dato : 25-05-01 16:34

Nu er jeg ikke just en hardwarehaj (derfor oxo spørgsmålet her til gruppen)
men jeg har en celeron 566@850 og vil det ikke give at jeg kører 100 på
bussen?!?!
Og det er PC133ram!
Ville det være dumt at købe det ram?

Som du oxo kan se på edbpriser.dk er der forskel på noname ram til 319kr og
Apacher til 756kr.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 25-05-01 18:11

> Nu er jeg ikke just en hardwarehaj (derfor oxo spørgsmålet her til
gruppen)
> men jeg har en celeron 566@850 og vil det ikke give at jeg kører 100 på
> bussen?!?!

Tjo - det må vi gå ud fra - 100 Mhz * 8,5. Det var ellers noget af en
overclockning

Du kan jo købe dem, og hvis de virker er det fint. Jeg ville nu nok vælge at
grave lidt dybere i pungen, og købe noget PQI ram fra PRC-Data. De er meget
billige netop nu, og har fået god omtale, bl.a. her i gruppen. (Og så har
jeg lige selv købt en af disse

mvh
Peter

Fra : KingManon

Dato : 25-05-01 18:43

> Tjo - det må vi gå ud fra - 100 Mhz * 8,5. Det var ellers noget af en
> overclockning

Tjaaa....Den kunne nu godt trække lidt mere, mener det var 944 men hvorfor
det

DK

Fra : pwa

Dato : 25-05-01 21:15

"KingManon" <kingmanon@hotmail.com> wrote in message
> [...]
billigt?

> Specs. er som følgende:
>
> Noname 256mb 168pins / 64bit / 8ns / 3. parts til 319 kr.

For at gøre forvirringen total:
> Altså en KingManon burde vælge Kingston Ram, der er forøvrigt livsvarig
garanti.

v/h pwa