Stk.pris for bleer
Fra : Carina

Dato : 01-03-05 19:22

Hej

Vi venter barn om 1½ måneds tid, og er i den forbindelse begyndt at kigge på
udstyr, bleer osv.

Mit spørgsmål er derfor: Hvad er en rimelig stk. pris på en ble? Jeg hører
ofte at de skal købes på tilbud. Men hvad er et godt tilbud, og hvad er
rimeligt at gi' pr. ble?

Jeg tænker både Pampers, Libero, Vibelle osv.....

Hvad er jeres kriterie for: 'Hov, der er da billige bleer i denne uge, lad
os købe nogle pakker?'

VH
Carina :)

Fra : ellisa

Dato : 01-03-05 19:35

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tænker både Pampers, Libero, Vibelle osv.....
>
> Hvad er jeres kriterie for: 'Hov, der er da billige bleer i denne uge, lad

Vi bruger kun Libero til vores søn på 13 mdr, og vi køber dem KUN på tilbud.
Så hamstrer vi gerne en 6-8 pakker.
På tilbud i Bilka giver vi 175,- for 2 pakker 'a 46 stk. Det giver en
stykpris på 1,90 kr.
Til de helt små (5-8 kg) er der svjh 62 bleer i hver pakke, hvilket giver en
stykpris på 1,40.

Newborn og Mini er aldrig på tilbud, og koster (for newborn) ca. 40 kr for
24 stk. og lidt mere for Mini (3-6 kg)

Nogle butikker har Libero/pampers/huggies på tilbud til 99,- pakken, men det
er altså billigere at vente på Bilkas tilbud.

Vibelle koster 80 kr. for de små størrelser med 62 i, hvilket giver en
stykpris på 1,29 kr. Ergo er Libero billigere på tilbud - men jeg ville
ALDRIG give fuld pris (165,- pr. pakke) for mærkebleerne.

Vi har prøvet os igennem stort set alle mærker, og i ganske enkelte tilfælde
føltes bleen "billig" (bl.a. Spar's mærke), men ellers er det kun et
spørgsmål om pasform.
Vores erfaring er at Libero er bedst til korte, runde børn (som vores), mens
Pampers er bedst til lange, slanke børn.
Den eneste grund til at vi udelukkende bruger Libero nu er, at det er de
buksebleer vi synes bedst om. Tidligere har vi bare købt dem der var på
tilbud, pånær Pampers som han blev rød af.

Held og lykke med familieforøgelsen. Og et lille tip...... I kan undgå slet
ikke at skulle give penge for newborn bleerne, hvis I sørger for at få alle
de gratispakker man kan (bl.a. babysam og Bilka/Føtex). Så er man næsten
dækket ind til den første bleperiode.

/ellisa

Fra : Nette

Dato : 01-03-05 21:21

"ellisa" skrev

> [...]

> Vibelle koster 80 kr. for de små størrelser med 62 i, hvilket giver en
> stykpris på 1,29 kr. Ergo er Libero billigere på tilbud

Modsiger du ikke dig selv lidt her?
Så vidt jeg kan se er Libero 11 øre dyrere, selvom de er på tilbud?

Nette

Fra : ellisa

Dato : 01-03-05 21:42

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "ellisa" skrev

> en

> Modsiger du ikke dig selv lidt her?
> Så vidt jeg kan se er Libero 11 øre dyrere, selvom de er på tilbud?

Jo, der smuttede lige noget. Der skulle have stået "Ergo er de billigere
end Libero på tilbud"
Hvad hjertet er fuldt af....... *SS*

/ellisa

Fra : Nette

Dato : 02-03-05 22:18

"ellisa" skrev

> Jo, der smuttede lige noget. Der skulle have stået "Ergo er de
billigere
> end Libero på tilbud"
> Hvad hjertet er fuldt af....... *SS*

Nette

Fra : MM

Dato : 02-03-05 08:45

"ellisa" <virker@ikke> wrote in message
> Vibelle koster 80 kr. for de små størrelser med 62 i, hvilket giver en
> stykpris på 1,29 kr. Ergo er Libero billigere på tilbud - men jeg ville
> ALDRIG give fuld pris (165,- pr. pakke) for mærkebleerne.

Jeg må lige korrigere dig; jeg har en pakke Vibelle stående i mindste
størrelse; der er 70 stk i.
I den næst-mindste er der 62.

mvh.
Mette

Fra : ellisa

Dato : 02-03-05 17:28

"MM" <besvaresikke@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "ellisa" <virker@ikke> wrote in message
>
> Jeg må lige korrigere dig; jeg har en pakke Vibelle stående i mindste
> [...]

Ok, de havde så ikke den allermindste str. da lillemanden brugte dem - da
var der 62 i den pakke med flest i Mener det er dem der hedder 4 eller
4+

/ellisa

Fra : Carina Hansen

Dato : 02-03-05 15:38

ellisa <virker@ikke> skrev:

>"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i
>en meddelelse
>ews.tele.dk...

/snip et meget fyldestgørende svar

Tak for det gode svar. Det gav i hvert fald en idé om hvornår vi
skal købe.

Jeg kan se flere skriver at man kan blive dækket ind med gratis
pakkerne fra Føtex og Babysam. Jeg har fået begge bokse, men synes
nu ikke der er mere med 20 bleer i alt. Dem kommer man vel ikke
langt med.

Er der noget gratis bokse jeg har overset? (Gud forbyde det) ;)

VH
Carina

Fra : Katja Andersen

Dato : 02-03-05 17:06

"Carina Hansen" <carinas@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> langt med.
>
> Er der noget gratis bokse jeg har overset? (Gud forbyde det) ;)

Venner og familie er nok det bedste svar. Få dem til at bestille pakker til
jer også, så burde i være dækket ind de første par uger, og da de små pus jo
vokser meget, kommer de hurtigt over det stadie hvor de skal bruge newborn
bleerne.

Hilsen Katja

Fra : ellisa

Dato : 02-03-05 17:30

"Katja Andersen" <Blue@c4-life.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pus jo vokser meget, kommer de hurtigt over det stadie hvor de skal bruge

I Bilka bliver man registreret på telefonnummeret, og da de fleste har mere
end et nr (f.eks 2 mobiler eller mobil + fastnet), så er løsningen jo lige
for...... Bare vent et par dage mellem at du henter pakkerne.

/ellisa

Fra : Kristine Gazel

Dato : 02-03-05 17:38

Katja Andersen wrote:

> [...]
> pakker til jer også, så burde i være dækket ind de første par uger,
> og da de små pus jo vokser meget, kommer de hurtigt over det stadie

Jeg kan godt se, hvor man bestiller gratispakken fra Babysam, men hvor
bestiller man den fra Føtex (på deres hjemmeside?).

mvh Kristine Gazel.

Fra : ellisa

Dato : 02-03-05 18:39

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt se, hvor man bestiller gratispakken fra Babysam, men hvor
> bestiller man den fra Føtex (på deres hjemmeside?).
>
> mvh Kristine Gazel.

Jeg tilmeldte mig pampers babybasic pakke inde på pampers.dk Så får man et
papir som man skal printe ud og vise.

Da jeg kom i Bilka havde jeg glemt papiret og sagde det som det var. De
sagde så at de ikke brugte dem til noget, men registrerede folk under
telefonnumrene. Og man kunne jo også bare kopiere papiret......

Pampers "klubben" er faktisk ok. Man får bleprøver der passer til barnets
alder, og bøger om udvikling, kost o.s.v.

/ellisa

Fra : Nette

Dato : 02-03-05 22:26

"Kristine Gazel" skrev

> Jeg kan godt se, hvor man bestiller gratispakken fra Babysam, men hvor
> bestiller man den fra Føtex (på deres hjemmeside?)

Kristine? Det er godt nok lang tid siden, jeg har set noget til dig i
nyhedsgrupperne.

Og hov...hvad skal du med en pakke babybleer? ..........

Jeg meldte mig til via Pampers og gik i Føtex med en udprintning af
indmeldelsen.

Nette

Fra : Kristine Gazel

Dato : 03-03-05 10:57

Nette wrote:

> Kristine? Det er godt nok lang tid siden, jeg har set noget til dig i
> nyhedsgrupperne.

Hm, jeg skriver da lidt en gang i mellem - måske forveksler du mig med en
anden

> Og hov...hvad skal du med en pakke babybleer? ..........

Jeg er da gravid og har forventet termin om 42 dage.

Bare rolig jeg kommer nok til at skrive meget mere når barnet er kommet til
verden, og jeg har brug for råd om dit og dat.

> Jeg meldte mig til via Pampers og gik i Føtex med en udprintning af
> indmeldelsen.

Jamen det tror jeg også at jeg vil gøre så.

mvh Kristine.

Fra : Nette

Dato : 03-03-05 18:01

"Kristine Gazel" skrev

> Hm, jeg skriver da lidt en gang i mellem - måske forveksler du mig med en
> anden

Nææ, det tror jeg nu ikke, jeg gør.
Din bedre halvdel har jeg da set herinde for nylig, men jeg kan faktisk ikke
huske, hvornår jeg sidst har set noget til dig. - Det virker som år og dag
siden.

> Jeg er da gravid og har forventet termin om 42 dage.

Ja, det anede mig pludseligt. Jeg må være gået glip af noget, eller så er i
bare gået meget stille med dørene.
Tillykke med det.
Jeg kan huske engang for et par år eller tre siden, hvor jeg snakkede lidt
( for sjovt) med Mark om at lære ham at strikke. - Måske skal vi gøre alvor
af det nu? *G*

> Bare rolig jeg kommer nok til at skrive meget mere når barnet er kommet
til
> verden, og jeg har brug for råd om dit og dat.

Glæder mig til at høre om det. Held og lykke med det hele.

Nette

Fra : Nette

Dato : 02-03-05 22:26

"Katja Andersen" skrev

Jeg kan ikke se Carinas indlæg, så derfor skriver jeg lige igennem dit,
Katja.

Carina skrev:

> [...]

Nej, det tror jeg ikke der er. Men vi fik en hel pakke bleer fra et af
stederne. Jeg husker dog ikke hvilken af dem. Matas har også en klub, hvor
man kan få små prøver. Jeg hentede min den første og så droppede jeg
resten. - Det var ene af små prøver på ting, jeg vidste jeg alligevel ikke
havde brug for.

Nette

Fra : karsten & Pia

Dato : 03-03-05 08:32

> [...]
> man kan få små prøver. Jeg hentede min den første og så droppede jeg
> resten. - Det var ene af små prøver på ting, jeg vidste jeg alligevel ikke

Nej matas har ikke længere babypakkerne,desværre. Men Bilka, babysam og
føtex har.

MVH Pia

Fra : Dorthe

Dato : 01-03-05 19:42

> [...]
>
> Jeg tænker både Pampers, Libero, Vibelle osv.....
>
> Hvad er jeres kriterie for: 'Hov, der er da billige bleer i denne uge, lad

Tillykke med den kommende familieforøgelse

De kendte mærker såsom Pampers, Libero og Huggies er generelt også dyrere.
Til vores børn har de dog været bedre end de billigere bleer. Heldigvis er
det sådan, at der ofte er tilbud på de "kendte" blemærker, så de kommer ned
i en prisklasse, som ca. svarer til de billigere alternativer.
Prisen for et kartontilbud, hvor man køber to pakker er omkring kr. 189.-
Jeg vil helst ikke give mere end det!
Det er dyrt at have blebørn, så sørg for at købe, når disse "kartontilbud"
er der Bilka har næsten altid eet af mærkerne på tilbud.

I skal dog være opmærksomme på, at Newborn bleer som regl ikke er på tilbud

Håber, det hjalp dig lidt?

/Dorthe - Mor til 2 blebørn

Fra : tb

Dato : 01-03-05 21:32

> [...]
> ned i en prisklasse, som ca. svarer til de billigere alternativer.
> Prisen for et kartontilbud, hvor man køber to pakker er omkring kr. 189.-

Og kigger man lidt længere, har vi lige købt et mindre parti Pampers i
www.citti.dk hvor de havde 3(!) pakker for 190kr. DET er sgu det billigste
jeg har set.

Ellers vil jeg give de andre ret - under 100kr/pakken. Og libero er bare
bedre

Fra : Nette

Dato : 01-03-05 21:17

"Carina" skrev

> Hvad er jeres kriterie for: 'Hov, der er da billige bleer i denne uge, lad
> os købe nogle pakker?'

Vibelle er aldrig på tilbud. I hvert fald ikke, når vi skal bruge dem.
Vi køber en pakke m. ca. 60 stk. ( afhænger af størrelsen) ca. hver 14. dag
og den koster 79,- kr. Jeg synes det er stærkt overdrevet at det partu er
dyrt at have blebørn. - 170 kr. om måneden er da ikke dyrt?

Samme pris giver vi for Unique samt for Bambolina, når sidstnævnte er på
tilbud. Unique til fuld pris koster 89,-.

Vi er dejlig fri for altid at skulle ræse byen rundt for at finde
tilbudsbleer, når vi står og mangler, og bleer fylder ret godt op, hvis man
skal købe stort pga. tilbud.
Bleerne til nyfødte er dyrere, dog kan man nemt melde sig ind i div. klubber
online og hente bleer i Føtex, Bilka og Matas. På den måde har man til det
første stykke tid.

Held og lykke med det.

Nette

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 01-03-05 22:06

Jeg synes det er stærkt overdrevet at det partu er
> dyrt at have blebørn. - 170 kr. om måneden er da ikke dyrt?

Aha, du mener altså bleBARN . Jeg har f.eks. tre bleBØRN, og så når vi
over 500,- om måneden (vi bruger også Vibelle). Jeg tror heller ikke helt vi
kan holde den nede på i snit 4 bleer om dagen, som i dit eksempel, med de to
yngste. Og især med spædbørn skal man nok regne med en del flere bleer om
dagen.

MVH Mette

Fra : Nette

Dato : 02-03-05 22:16

"Mette Svangren Guttesen" skrev

> Aha, du mener altså bleBARN . Jeg har f.eks. tre bleBØRN, og så når vi
> over 500,- om måneden (vi bruger også Vibelle).

Så får i da også mere i børnepenge.
Jeg synes faktisk ikke, at 500 kr. er specielt dyrt for bleer til tre børn.
I hvert fald ikek så dyrt, at man skal broke sig over det. - Nu tænker jeg
ikke lige på dig, men i henhold til mit tidligere indlæg.Det giver stadig
under 170 kr. om måneden.
Jeg talte med en enlig far for nogle måneder siden. Han var så bange for at
gøre tingene forkert, at han udelukkende købte de dyre mærker og skiftede
ble på barnet hver 2.-3. time selvom bleen var tør og ren. - HAN brugte
mange penge på bleer. - Men han stoppede efter en lang snak. - Altså ikke
med at give ungen ble på, men.....

> [...]
> yngste. Og især med spædbørn skal man nok regne med en del flere bleer om

Fire, max fem bleer i døgnet har vores brugt. Som jeg skrev, er det muligt i
starten at få div. gratis bleer. Vi ofrede kun penge på to pakker af de små
bleer ved vores den yngste. Der kan godt gå fem timer imellem bleskift her i
huset. Hvis bleen er tør og barnet ren, så er der jo ingen grund til at
skifte ble. Afføring har de nu altid haft på klokkeslet: Om morgenen efter
morgenmaden og om aftenen efter aftensmaden.
Og så snart de kommer i dagpleje/vuggestue, så kan du snildt trække et par
bleer mere fra det daglige antal. I dag har jeg f.eks. kun skiftet min søn
tre gange,- til morgen, lige før spisetid og igen da han skulle sove. Og han
har været i vuggestue i 6 timer.

Nette

Fra : Gitte

Dato : 02-03-05 09:32

Hejsa

> [...]
>
>Jeg tænker både Pampers, Libero, Vibelle osv.....
>
>Hvad er jeres kriterie for: 'Hov, der er da billige bleer i denne uge, lad

Tillykke med graviditeten

Vi køber normalt mærkevare-bleerne når de er på tilbud i Bilka, som
regel til 175 - 189 kr for et karton (2 pakker). Det er dog kun
Pampers og Libero vi køber - Huggies har vi dårlige erfaringer med fra
den store (virker hårde i det). Hvis der ikke er bleer på tilbud,
køber vi Vibelle fra Aldi - det er dem vi har lige nu, 80 kr for en
pakke (med 62 stk. tror jeg). De minder meget om Liberos. Men ellers
kan jeg bedre lide pasformen fra Pampers Active Fit... Men det er jo
en smagssag - og kommer jo også an på barnet.
Newborn bleer brugte vi slet ikke penge på, da behovet var dækket ind
via diverse "gratis-pakker" fra Bilka og Babysam.

MVH
Gitte

Fra : SHM

Dato : 03-03-05 20:41

Hej Carina

Hvis jeg var jer ville jeg ikke købe bleer før tiden, men nøjes med
prøvepakkerne.
Til vores første barn (3400 g) brugte vi ikke newborn, men brugte vibelle
fra starten.
De næste to (2300g og 2600g) brugte vi newborn til i ca. 4 mdr. I den tid
"opdagede" vi også at der er størrelses forskel på newborn fra Pampers og
Libero. Hvilket mærke, der er størst kan jeg ikke huske, det må du se på
prøverne.

Held og lykke med fødslen
SHM