network.IDN_show_punycode
Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 01-03-05 19:20

Hej,

Der står følgende i beskrivelsen til den ny version af Firefox:

International Domain Names are now displayed as punycode. (To show
International Domain Names in Unicode, set the "network.IDN_show_punycode"
preference to false.)

Der står set the "network.IDN_show_punycode" preference to false, Hvor gør
man det ???

Hilsen

Nic.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-03-05 19:56

Nicolaj Larsen wrote:

> [...]
> preference to false.)
>

> Der står set the "network.IDN_show_punycode" preference to false, Hvor gør

Skriv "about:config" (uden anførelsestegn) i din Location bar (address
bar). Scroll ned til "network.IDN_show_punycode". Jeg mener du bare kan
dobbeltklikke på den og den ændrer sig fra "true" til "false".

Ellers står der her noget om modificering i about:config.

http://mozillazine.org/misc/about:config/#edit

Og ikke mindst kan du installere denne extension som advarer mod mulig
domæne spoofing.

http://4t2.cc/mozilla/idn/

Carl

Fra : Nicolaj Larsen

Dato : 02-03-05 10:08

Tak for hurtigt svar, det var lige det jeg skulle bruge

Hilsen
Nic.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-05 19:55

Den 01-03-05 19.20 skrev Nicolaj Larsen følgende:

> Der står følgende i beskrivelsen til den ny version af Firefox:
>
> Der står set the "network.IDN_show_punycode" preference to false, Hvor gør
> man det ???

Et gæt (jeg har ikke hentet den nye version): I adressefeltet skriver du:
about:config

I søgefeltet ud for "filter" skriver du:
punycode

Så vil jeg tro, du får vist en linje, hvor der står noget med "true",
dobbeltklik på linjen, og skriv i stedet "false" i boksen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere