Cheeta føder...
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 25-05-01 14:30

Så sker det.
Min sorte hun kat, Cheeta er i gang med at føde nu. Hun fik den første
killing kl. ca. 9.30 og har nu 3 gråstribet små mislinger.
Cheeta har, påtrods af tilbud om fødekasse o lign. valgt at føde bag en stor
gruppe bamser, som jeg har liggende og hængende i stuen.
Jeg har ikke taget hende op endnu, så jeg ved ikke om hun er ved at være
færdig med fødslen, eller om der kommer flere mislinger nu.
Jeg har tilbudt hende lidt vand og leverpostej (Hendes ynglingsguf) rørt op
med lidt kalk og vitalaninmin. Men endnu spiser hun ikke.
Undskyld at jeg skriver så forvirret, men jeg er ret glad og spændt og
opstemt og.....*SSS*
--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 25-05-01 16:07

Nu er der kommet 4 killinger, og jeg har masser af spørgsmål:
Skal man "tvinge" missemor væk fra killingerne så hun kan spise og komme på
toilettet, som med en hundemor??
Skal jeg servere maden for hende, der hvor hun ligger??? Og hvad med vand??
Hvornår kan jeg kønsbestemme killingerne??
Hvornår ved man at hun er helt færdig med at føde?? Hun har nu været 8 timer
om det, men virker ikke svækket, og killingerne drikker nu.
Vender tilbage når der er flere spørgsmål

--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : Mimi

Dato : 25-05-01 16:46

hej og tillykke med familieforøgelsen
Da jeg boede hjemme og vores kat fik killinger, plejede min mor at servere maden
for missemor imens hun lå med de nyfødte killinger. Det var missemor meget
tilfreds med. Gerne noget mad hun ikke behøver tygge ret meget og sørg for at
hun får noget væske. Jeg synes det ville være synd at tvinge hende væk fra
hendes killinger, og måske vil det gøre skade. Jeg ville ihvertfald ikke turde
gøre det.
mvh Mimi

Fra : Tina

Dato : 25-05-01 16:57

Du kan se køn med det samme, men er du ikke trænet i det kan det være meget
svært. Det er nemmest når de er nogen uger. Men du kan jo prøve og se om du
kan se forskel på dem find et billed i en bog el. lig det er lidt svært at
forklare på skrif!!!

Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-05-01 16:37

som jeg har fundet ud af det er det ikke helt så svært altid..... det
jeg kigger efter når jeg kigger på nyfødte killinger er om der er en hel
eller en brudt streg i "enden" på dem.... en hel streg så er det en
lille pige og en brudt så er det en dreng..... jeg har oftest set
killinger der egentlig lignede hinanden MEGET i den region... men har
endnu ikke måtte "omdøbe" fra drenge til pigenavn eller omvendt....
altså.. hel streg = pige
brudt streg = dreng..... men man skal nok kigge grundigt efter....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 27-05-01 08:42

Tak, vil skynde mig ind og checke*S* Er ret nysgerrig

--
Venlig hilsen Praxis©