Lille My slikker kattegrus i sig..?
Fra : Gry

Dato : 01-03-05 15:54

Hej alle I erfarne katte-ejere...

Jeg har inden for de sidste par uger set Lille My på fem måneder gå ind
i kattebakken, og det ser ud som om hun slikker lidt af sandet i sig??
Jeg renser ud i kattebakken 2 gange dagligt, og ca en gang om ugen
bliver den gjort helt ren. Det er sandet, (EverClean) og ikke dens tis
eller afføring den spiser, og det er ikke fordi den ligefrem får sig et
helt festmåltid derinde, men lidt får hun da ned, og det undrer mig noget!
Hun har været syg for 3-4 uger siden, hvor hun fik en meget heftig
antibiotika, og efter det har hun tabt sig meget, og hun farer ikke
rundt som hun gjorde tidligere. Synes faktisk ikke hun opfører sig
enormt meget som en killing på 5 mdr. Hun er vågen og meget social, så
jeg tror ikke hun er syg. Men det er jo en hård omgang hun har været
igennem, så måske hun bare skal have tid til at komme sig.
Jeg har også en mistanke om at hun måske er ved at komme i løbetid. Hun
snakker og mijaver enormt meget (er ½ maine coon, men alligevel ),
og jeg synes halen rejser sig og går til siden hvis jeg nusser hende
lige over haleroden.
Kan det også være skyld i hendes ændrede adfærd?

Jeg håber der er nogen der kan give mig lidt input til ovenstående

Hilsen
Gry

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 01-03-05 20:07

> [...]
> antibiotika, og efter det har hun tabt sig meget, og hun farer ikke
> rundt som hun gjorde tidligere. Synes faktisk ikke hun opfører sig

Hej Gry,

Jeg har ikke selv nogen erfaring med katte, der spiser af gruset. Men
jeg har læst mig til, at katte med f.eks. mave-tarm problemer godt kan
begynde at spise ting, som de ellers ikke ville spise. Det kunne
eksempelvis være kattegrus. Nu ved jeg jo ikke, hvad din kat fejlede,
eller om den måske ikke er blevet helt rask alligevel?
Hvis ikke, så kunne det måske være forklaringen.

Jeg ved ikke, om en løbetidsmis kan finde på den slags. Det er der måske
andre herinde, der gør

Held og lykke med hende.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : J

Dato : 02-03-05 00:06

"Gry" skrev i en meddelelse
> Hej alle I erfarne katte-ejere...
>
> Jeg har inden for de sidste par uger set Lille My på fem måneder gå ind i
kattebakken, og det ser ud som om hun slikker lidt af sandet i sig??

Min kat Ludwig (6 mdr. nu) spiste også kattegrus, da han var lille og han
lige var flyttet ind hos os. Når jeg så det, så tog jeg ham ud af kassen og
satte ham hen til madskålen.Jeg kunne ikke lide, at han spiste det, jeg var
bange for at det skulle klumpe i maven på ham.
Det holdt heldigvis op af sig selv efter et stykke tid, jeg tror kun det
varede et par uger, og han gør det aldrig mere - ihvertfald ikke, hvad jeg
har set.

Venlig hilsen
Jette