Printe med eget sidehoved/sidefod?
Fra : Sune

Dato : 01-03-05 15:45

Hej,

Jeg sidder i den situation at jeg skal printe nogle dokumenter ud fra en
database via en webside, og i den forbindelse har brug for at manipulere
lidt med det on-the-fly - problemet er bare jeg ikke aner hvordan jeg opnår
mit ønskede resultat eller om det for den sags skyld overhovedet er muligt.

Jeg har brug for at kunne splitte indholdet af database feltet op i dele
når det printes ud, så det leveres i en tabel for hver fysiske a4 side der
udskrives, som indeholder et overordnet design til dokumenterne (et sidehoved
og en sidefod).
- Er dette på nogen måde muligt, altså at få asp'en til at vurdere det text/html
der er i f.eks. en variabel, samt splitte det op og indsætte sidehoved/sidefod
efter hvor meget det ville fylde på print?

Når jeg tænker på det virker det ret urealistisk mhs. til tabeller, billeder,
skrifttyper etc., men eftersom headeren jo skal genereres af en funktion
kan det vel heller ikke klares af rent clientside... Er der en gylden mellemvej
til en løsning eller er mit ønske helt umuligt at gennemføre i en browser?

Ligeledes ville jeg høre om følgende ting er muligt på nogen måde:
- Få det pågældende sidetal samt det totale antal sider i en variabel så
jeg kan inkludere det i mit sidehoved?
- Manipulere midlertidigt med klientens browsers indstillede margins så
alle klienter printer med den samme margin fra den pågældende side?
- Fjerne (eller ændre) klientens browsers sidehoved/sidefod midlertidigt
så kun min egen udgave kommer med?

Beklager hvis det ikke er relevant nok for gruppen, men mente det var smartest
at prøve her først - hvis det så ikke lykkedes vil jeg give dk.edb.internet.webdesign.clientside
et forsøg.
På forhånd tak.
Sune

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 01-03-05 17:39

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt med det on-the-fly - problemet er bare jeg ikke aner hvordan jeg
> opnår mit ønskede resultat eller om det for den sags skyld overhovedet er

<snip>
Hej Sune
Hvis det skal kunne lade sig gøre, tror jeg du er nød til at genere et
PDF-dokument.
Du kan se på denne søgning på google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=asp+generate+PDF&meta=

Der er vist noget at gå i gang med.
Downloadede/købte selv engang en dll, der skulle kunne det, men kom aldrig
videre....

Mvh Steen

Fra : Sune

Dato : 01-03-05 17:02

Hej Steen,

Tak for dit hurtige svar - det var dog lidt af en lyseslukker ;)
Det var hvad jeg frygtede, først og fremmest eftersom det vil tage for lang
tid hvis der skal loades en PDF fil hver gang et dokument skal tilgås og
sekundært fordi jeg ikke har kunne finde nogen pdf komponenter til en fornuftig
pris - flere hunrede dollas er desværre over budgettet for den funktion :/

Alternativet må vel næsten være kun at have sidehoved på første side og sidefod
på sidste side.
Endnu en gang tak for hjælpen.
Sune

Fra : Casper Bang

Dato : 01-03-05 18:14

> Alternativet må vel næsten være kun at have sidehoved på første side og
> sidefod på sidste side.
> Endnu en gang tak for hjælpen.

Jeg ved ikke om det er muligt med noget CSS-sjov. Det er da et forsøg værd!?
Prøv at forhøre dig i en CSS-gruppe.

Fra : Sune

Dato : 01-03-05 18:28

> Jeg ved ikke om det er muligt med noget CSS-sjov. Det er da et forsøg
> værd!? Prøv at forhøre dig i en CSS-gruppe.
Tak for forslaget, det er vist ikke nogen dårlig ide - har i hvert fald fundet
nogle forskellige funktioner der kan hjælpe mig i den rigtige retning.
Sune

Fra : StenL

Dato : 02-03-05 00:15

> [...]
fornuftig
> pris - flere hunrede dollas er desværre over budgettet for den funktion :/

www.pdf995.com er der et gratis program som kan lave pdf-filer. Og det
virker perfekt.
/Sten

Fra : Sune

Dato : 02-03-05 15:30

> På www.pdf995.com er der et gratis program som kan lave pdf-filer. Og
> det
> virker perfekt.
Hej Sten,

Tak for forslaget.
Så vidt jeg kan se er det dog ikke noget der kan bruges via asp eller på
anden måde i en web applikation?
Sune

Fra : StenL

Dato : 02-03-05 21:17

> Tak for forslaget.
> Så vidt jeg kan se er det dog ikke noget der kan bruges via asp eller på
> anden måde i en web applikation?
> Mvh
> Sune

???
Du kan oprette, ændre og tilpasse pdf-filerne. Uploade dem, så de bagefter
kan åbnes med Acrobat Reader fra siden.

Dit ønske i dit første indlæg lyder mere problematisk. Men lade sig gøre
mener jeg det kan. Se f.eks. www.e-conomic.dk , som er et on-line
bogføringssystem. Udskriver man faktura i bogføringsmodulet, bliver
pdf-filer oprettet med hoved og fod, og i flere A4-ark, hvis fakturaen er
længere end et A4. Stadig pdf, men brugbart.
Jeg ved så ikke om pdf995.com har alle de samme muligheder.
/Sten

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-03-05 09:18

"StenL" <stenL@123officesupport.dk> wrote in message
> [...]
> længere end et A4. Stadig pdf, men brugbart.
> Jeg ved så ikke om pdf995.com har alle de samme muligheder.

PDF995 virker kun til at udskrive fra forskellige programmer og ikke til at
lave PDF on-the-fly.

For at lave en PDF fil skal man kunne genere den direkte i ASP ved hjælp af
forskellige funktioner. Sådan et komponent er jeg ved at lave (mangler kun
at kunne indsætte billeder så er version 1 klar).

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Sune

Dato : 26-03-05 10:26

> For at lave en PDF fil skal man kunne genere den direkte i ASP ved
> hjælp af forskellige funktioner. Sådan et komponent er jeg ved at lave
> (mangler kun at kunne indsætte billeder så er version 1 klar).
Et Active X COM objekt eller hvad er det du laver? Har du fået licens til
det hos Adobe? Hvad kommer komponentet til at koste?
Sune

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-03-05 16:55

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> wrote in message
> Et Active X COM objekt eller hvad er det du laver? Har du fået licens til
> det hos Adobe? Hvad kommer komponentet til at koste?

Det er en dll fil jeg er ved at lave. Jeg blev træt af at de skulle koste
$3-400 og da jeg er ved at lave et intranet/webshop/cms hvor det vil kunne
benyttes, så tænkte jeg på at lave det selv. Prisen havde jeg forestillet
mig at skulle ligge på $99 for det.

Hmm..... skal da lige have tjekket det med licens hos Adobe. Håber da ikke
at de skal have en formue for det, da det da er i deres interesse at
formatet bliver udbredt :)

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Sune

Dato : 26-03-05 17:19

> [...]
>
> Hmm..... skal da lige have tjekket det med licens hos Adobe. Håber da
> ikke at de skal have en formue for det, da det da er i deres interesse
Jeg tvivler dog på at det er tilfældet, for i så fald ville der nok allerede
have været gratis/billige komponenter til formålet i stedet for de dyre.
Adobe's PDF format er et lukket format, og det koster vist kasse når du skal
udvikle noget kommercielt der benytter deres format (har jeg indtryk af).

I PHP er det f.eks. muligt at arbejde med PDF format gratis, men til kommercielt
brug skal der betales licens.

Anyway, ikke at jeg er interesseret iat betale $99 for et komponent, men
jeg vil da meget gerne høre nærmere når/hvis du får noget færdigt :)
Sune

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-03-05 17:59

> [...]
> når du skal udvikle noget kommercielt der benytter deres format (har jeg

Det har jeg også mistanke om :(

> Anyway, ikke at jeg er interesseret iat betale $99 for et komponent, men
> jeg vil da meget gerne høre nærmere når/hvis du får noget færdigt :)
Well...... det er noget der tager tid at lave, idet der er mange ting man
skal vide for at kunne gøre det. Hvis jeg skulle have det for det som det
vil tage i min tid, så er vi oppe og snakke om en 60-70.000 kr :) så 550 kr
er billigt sat for det ;)

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Fra : Sune

Dato : 26-03-05 18:18

> [...]
> man skal vide for at kunne gøre det. Hvis jeg skulle have det for det
> som det vil tage i min tid, så er vi oppe og snakke om en 60-70.000 kr
Jeg siger skam ikke det er dyrt :) men som tidligere nævnt her i tråden er
mit behov ikke så stort at det kan betale sig for mig at investere alt for
mange penge i det.
Kan du eventuelt droppe mig en e-mail når du en gang har noget færdigt? bare
den e-mail adresse jeg har her, og fjern "NOSPAM".
På forhånd tak.
Sune