/ Forside / Teknologi / Udvikling / PHP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
PHP
#NavnPoint
rfh 3959
natmaden 3372
poul_from 3310
funbreak 2700
stone47 2230
Jin2k 1960
Angband 1743
Bjerner 1249
refi 1185
10  Interkril.. 1146
SSI og PHP... gider ikk enes
Fra : Morten Gregersen


Dato : 01-03-05 13:55

Jeg har en hjemmeside hvor jeg bruger SSI. Jeg skal bruge et
e-mail-script på min kontak-side så folk kan skrive til mig uden
at jeg opgiver min e-mail-adresse.

Problemet er bare at mine index-filer jo hedder .shtml for at SSI
teknikken virker. Men de scripts jeg kan finde er i PHP og så
skal filerne da hedde PHP... eller jeg misforstået noget? Jeg
inkluderer 5 sider på alle index-siderne (top, menu, højre-side,
bund og en individuel side for hver index-side). Det kan godt
være jeg har misforstået hvordan det hele fungerer men er der så
ikk en der har lyst til at forklare det?

Jeg fandt et "Perl"-script som skulle kunne sende e-mails men jeg
ved ikk hvordan det fungerer og om mit webhotel understøtter det.

Jeg har et Web10 - Basis webhotel.

Hilsen Morten Gregersen

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Thomas Lindgaard (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 01-03-05 14:39

On Tue, 01 Mar 2005 12:54:40 +0000, Morten Gregersen wrote:

> Problemet er bare at mine index-filer jo hedder .shtml for at SSI
> teknikken virker. Men de scripts jeg kan finde er i PHP og så
> skal filerne da hedde PHP... eller jeg misforstået noget?

Nej det er såmænd rigtigt nok.

Jeg har aldrig prøvet, men jeg tror ikke, at du både kan have SSI og PHP
på samme side. Til gengæld kan du bare konvertere dine SSI-includes til
PHP. Nu kender jeg ikke syntaksen for sådan nogle fætre, men essensen er
følgende:

<%SSI_INCLUDE blabla.html %>

laves om til:

<?php include blabla.html; ?>

og så kalder du filen .php til efternavn.

--
Mvh.
/Thomas


Erik Ginnerskov (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-03-05 16:15

Thomas Lindgaard wrote:

> laves om til:
>
> <?php include blabla.html; ?>

Det dur ikke. Det skal være <?php include("blabla.html"); ?>, som Lotte også
skrev.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://frip.dk/ginnerskov



Morten Gregersen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Gregersen


Dato : 01-03-05 20:37

Tak for det!!

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Thomas Lindgaard (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Lindgaard


Dato : 01-03-05 22:07

On Tue, 01 Mar 2005 16:15:02 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

>> <?php include blabla.html; ?>
>
> Det dur ikke. Det skal være <?php include("blabla.html"); ?>, som Lotte også
> skrev.

Så tror jeg, at jeg - bare for at være på tværs - vil lave en tredie
variant:

<?php include 'blabla.html'; ?>

:)

--
Mvh.
/Thomas


Erik Ginnerskov (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-03-05 22:59

Thomas Lindgaard wrote:

> Så tror jeg, at jeg - bare for at være på tværs - vil lave en tredie
> variant:
>
> <?php include 'blabla.html'; ?>

Om du vil bruge anførselstegn eller apostrof, er nogenlunde din egen sag.
Men parentesen er altså obligatorisk Den kan du ikke snyde for, hvis du vil
have det til at virke.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://frip.dk/ginnerskov



Bjarne Bue (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne Bue


Dato : 01-03-05 23:29

On Tue, 01 Mar 2005 22:59:15 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Thomas Lindgaard wrote:
>
>> Så tror jeg, at jeg - bare for at være på tværs - vil lave en tredie
>> variant:
>>
>> <?php include 'blabla.html'; ?>
>
> Om du vil bruge anførselstegn eller apostrof, er nogenlunde din egen sag.
> Men parentesen er altså obligatorisk Den kan du ikke snyde for, hvis du vil
> have det til at virke.

Det er ikke helt rigtigt.
Fra http://dk.php.net/manual/en/function.include.php:

"Because include() is a special language construct, parentheses are not
needed around its argument."

Men det er nu en meget god ide at være konsistent i sin kode, så jeg vil
også anbefale at bruge paranteserne :)

- Bjarne

Erik Ginnerskov (03-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 03-03-05 18:36

Bjarne Bue wrote:

> Det er ikke helt rigtigt.
> Fra http://dk.php.net/manual/en/function.include.php:
>
> "Because include() is a special language construct, parentheses are
> not needed around its argument."

Hm? Så må jeg have bøffet på anden måde. Jeg har før siddet med et include i
en php og det ville ikke virke. Da jeg så skrev det sådan: <?php
include("fil.ext"); ?>, ville det godt fungere.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://frip.dk/ginnerskov



Ulrik Nielsen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Ulrik Nielsen


Dato : 01-03-05 23:33

Erik Ginnerskov wrote:
> Thomas Lindgaard wrote:
>
>
>>Så tror jeg, at jeg - bare for at være på tværs - vil lave en tredie
>>variant:
>>
>> <?php include 'blabla.html'; ?>
>
>
> Om du vil bruge anførselstegn eller apostrof, er nogenlunde din egen sag.
> Men parentesen er altså obligatorisk Den kan du ikke snyde for, hvis du vil
> have det til at virke.

det er nu ikke sandt, følgende er fuldt ud lovligt og virker fint.

>> <?php include 'blabla.html'; ?>


--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------
quote or the day | You did wha... oh _dear_....
from bofh | http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Peter Brodersen (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 02-03-05 01:14

On Tue, 1 Mar 2005 22:59:15 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Men parentesen er altså obligatorisk Den kan du ikke snyde for, hvis du vil
>have det til at virke.

Sålænge, det er en language construct og ikke en funktion, så kan man
godt.

--
- Peter Brodersen

Lotte M (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Lotte M


Dato : 01-03-05 15:51

Morten Gregersen skrev:

> Problemet er bare at mine index-filer jo hedder .shtml for at SSI
> teknikken virker. Men de scripts jeg kan finde er i PHP og så
> skal filerne da hedde PHP... eller jeg misforstået noget? Jeg
> inkluderer 5 sider på alle index-siderne (top, menu, højre-side,
> bund og en individuel side for hver index-side). Det kan godt
> være jeg har misforstået hvordan det hele fungerer men er der så
> ikk en der har lyst til at forklare det?

Du kan inkludere filer med php i stedet for ssi:
<?php
include("filnavn.filtype");
?>

Din fil skal hedde .php i stedet for .shtml.

> Jeg fandt et "Perl"-script som skulle kunne sende e-mails men jeg
> ved ikk hvordan det fungerer og om mit webhotel understøtter det.

> Jeg har et Web10 - Basis webhotel.

Web10 har formmail og en vejledning med eksempelkode:
http://www.web10.dk/help/faq/general_standardScripts_formmail
der er også en vejledning vedr. php's mailfunktion:
http://www.web10.dk/help/faq/unix_phpExamples_mail
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Bertel Lund Hansen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-03-05 16:44

Lotte M skrev:

>Din fil skal hedde .php i stedet for .shtml.

Jo, men er problemet så ikke at den sikre overførsel ikke
aktiveres og systemet falder tilbage på normal HTTP-overførsel?
Jeg mener at s'et står for "secure".

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Geert Lund (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Geert Lund


Dato : 01-03-05 16:55

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo, men er problemet så ikke at den sikre overførsel ikke
> aktiveres og systemet falder tilbage på normal HTTP-overførsel?
> Jeg mener at s'et står for "secure".

S i shtml - har intet med secure at gøre ... det er vel nærmere bare
forkortelsen for serverside html.

SSI = Server Side Include - har intet med https / SSL at gøre.

--
Med venlig hilsen
Geert Lund

Peter Brodersen (01-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 01-03-05 19:04

On Tue, 01 Mar 2005 16:43:37 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Jo, men er problemet så ikke at den sikre overførsel ikke
>aktiveres og systemet falder tilbage på normal HTTP-overførsel?
>Jeg mener at s'et står for "secure".

Det er et andet s :)

HTTPS/SSL er typisk 100% transparent for webapplikationen, idet
SSL-forbindelsen oprettes før HTTP (endsige HTML) kommer ind i
billedet.

--
- Peter Brodersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste