DECT "stationærtelefon" og håndfri.
Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 01-03-05 04:25

Hej.

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber en eller flere her har et muligt
svar på.

Først og fremmest: Kan en her svare mig på, om jeg kan bruge et headset fra
UK her i DK? Der er
en pæn slat at spare via eBay. Jeg har et GN 9120 eller Plantronics ma40 i
sigte.

Ovennævnte headsets kræver en stationær DECT telefon, dvs. en trådløs DECT
kan ikke bruges (de er ellers temmelig billige). Kender en eller anden til
en stationær DECT telefon af rimelig kvalitet som ikke koster en bondegård?
Og evt. et sted selvsamme kan købes? Jeg har søgt forgæves på Google.

--
Mvh, Lasse

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 01-03-05 09:21

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Først og fremmest: Kan en her svare mig på, om jeg kan bruge et headset
fra
> UK her i DK?

Det burde der ikke være noget i vejen for. Du skal blot sikre dig at du får
den model som passer til din telefon.

> [...]
>
> Ovennævnte headsets kræver en stationær DECT telefon, dvs. en trådløs DECT
> kan ikke bruges (de er ellers temmelig billige).

Det lyder underligt. DECT er en forkortelse for "Digital Enhanced Cordless
Telecommunications" så DECT er faktisk trådløs. Er du sikker på at der ikke
er noget du har fået galt fat i?

Når du vælger telefon skal du blot sikre dig at telefonen har mulighed for
tilslutning af headset og at du vælger et headset som passer til den valgte
telefon, så skulle der ikke være noget problem i det.

Mvh
Claus

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 01-03-05 11:38

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde der ikke være noget i vejen for. Du skal blot sikre dig at du
> får
> den model som passer til din telefon.

Okay, det må jeg undersøge på producentens respektive hjemmesider så.

> Det lyder underligt. DECT er en forkortelse for "Digital Enhanced Cordless
> Telecommunications" så DECT er faktisk trådløs. Er du sikker på at der
> ikke
> er noget du har fået galt fat i?

Ahh. Så tror da fanden, at jeg ikke kan finde nogen af dem. Jeg må så
ha' misforstået den feedback, som jeg har fået fra diverse sælgere på e-Bay.
De har i virkeligheden nok bare skrevet, at jeg IKKE kan bruge en DECT
telefon, men skal ha' en almindelig stationær.

Det burde jeg kunne hitte ud af.
Mange tak for responsen!

--

Mvh, Lasse

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 01-03-05 16:41

> [...]

> fra
>
> Det burde der ikke være noget i vejen for. Du skal blot sikre dig at du

Et lille tillægsspørgsmål: Tror du det samme gælder headsets købt i USA? Et
GN 9120 headset kan fåes for sølle $180 og med dollarens kurs pt., så er det
temmelig billigt (det koster omtrent 3.000 kr. herhjemme). Ledningen skal
sikkert skiftes ud, men mon det er alt?

--
Mvh, Lasse

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-03-05 09:50

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> "Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Et lille tillægsspørgsmål: Tror du det samme gælder headsets købt i USA?

Umiddelbart vil jeg sige ja da GN9120 er modelbetegnelsen som forhåbentlig
dækker over det samme produkt uanset hvor det bliver solgt.

> Ledningen skal
> sikkert skiftes ud, men mon det er alt?

Du tænker nok på netledningen eller adaptoren til forsyningsspændingen. Vær
opmærksom på at der i USA anvendes 115V hvor vi anvender 230V og at det
ikke er sikkert at den samme netadaptor kan anvendes begge steder.

I øvrigt skal du være opmærksom på at Told & Skat kan komme efter dig hvis
du får tilsendt varer fra USA. Varer fra et andet EU land er der ingen
problemer med.

Mvh
Claus