Xandros og NTFS
Fra : *XxX*

Dato : 28-02-05 23:13

Hej NT

Jeg prøver mig lidt frem med noget Xandros, men jeg kan ikke andrer mine
filer på NTFS paritionerne, da jeg ike har nogle rettigheder til dem.
Hvordan ændrer man det??

Fra : Esben Pedersen

Dato : 02-03-05 22:43

*XxX* wrote:
> Hej NT
>
> Jeg prøver mig lidt frem med noget Xandros, men jeg kan ikke andrer mine
> filer på NTFS paritionerne, da jeg ike har nogle rettigheder til dem.
> Hvordan ændrer man det??

Linux understøttelsen for NTFS er desværre meget dårlig. Man kan sagtens
læse, men at skrive på NTFS begrænser sig til at ændre eksisterende
filer så de stadig har samme størelse, og selv det er forbundet med en
vis risiko for at ødelægge filer og eller filsystem.

/Esben

Fra : *XxX*

Dato : 04-03-05 12:51

"Esben Pedersen" <news.10.e5ke@spamgourmet.com> wrote in message

> [...]
> filer så de stadig har samme størelse, og selv det er forbundet med en
> vis risiko for at ødelægge filer og eller filsystem.

Det avr også det jeg fandt ud af efter mange timer på nettet. Det folket
anbefaler er at man laver en fat partition og så bruger den til at dele
filerne.

Men mange tak.