Enkeltmands firma
Fra : Heidi B.

Dato : 28-02-05 17:37

Hej!!

Jeg har et spørgsmål.
Jeg har et enkeltmands firma og indtil videre har jeg bare ført indtægter og
udgifter ind i et excel ark. Men skal jeg dele det op i konti eller er det
jeg gør nu godt nok?? Eller skal jeg lave en form for kontoplan??

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Holst

Dato : 28-02-05 18:25

Heidi B. wrote:

> [...]
> udgifter ind i et excel ark. Men skal jeg dele det op i konti eller er det
> jeg gør nu godt nok?? Eller skal jeg lave en form for kontoplan??

Det behøver du ikke.

Du vil dog måske finde det rart at vide, hvor meget du bruger på enkelte
poster, f.eks. hvor meget du bruger på kontorhold.

Jeg laver selv - tro det eller lad være - mit regnskab i et skema i
WordPerfect 5.1. Når jeg laver årsregnskabet, plejer jeg dog at opdele
udgifter og indtægter i nogle undergruppe for tydeligere at vise, hvor
meget de enkelte ting udgør.

Det ser nok også bedre ud på det årsregnskab, du sender til kommunen, at
der altså er mere end to linjer, én for indtægter og én for indtægter.
Det synes jeg i hvert fald.

Fra : Heidi B.

Dato : 28-02-05 18:54

> [...]
>
> Det ser nok også bedre ud på det årsregnskab, du sender til kommunen, at
> der altså er mere end to linjer, én for indtægter og én for indtægter.

Takker mange gange for svaret, og ja det bliver nok delt lidt mere op

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Peter Risager

Dato : 03-03-05 20:45

> ... én for indtægter og én for indtægter.

Det er vel heller ingen sag at drive firma hvis man har lutter indtægter? :)

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-03-05 22:47

Peter Risager wrote:

> Det er vel heller ingen sag at drive firma hvis man har lutter indtægter? :)

Spørgsmålet er så om told&skat hører om begge rækker, eller kun den ene