mx-records og a-records? mailserver...
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 28-02-05 17:30

Er blevet godt og grundig forvirret over alle de såkaldte "guides" på
nettet om opsætningen af mx-records og a-records.

Er der en venlig sjæl som kunne forklare hvad og hvordan de bruges ?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-02-05 17:55

On Mon, 28 Feb 2005 17:29:48 +0100, Jesper wrote:

> Er blevet godt og grundig forvirret over alle de såkaldte "guides"
> på nettet om opsætningen af mx-records og a-records.

> Er der en venlig sjæl som kunne forklare hvad og hvordan de bruges ?

Her er en god forklaring:

"DNS Oversimplified
... or, even a rocket scientist can understand DNS"

<http://www.rscott.org/dns/>

Mvh.

--
"I gotta go right now; someone is videotaping me in my Adam Sjøgren
spaceship" asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-02-05 21:29

On 2005-02-28, Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> wrote:
> Er blevet godt og grundig forvirret over alle de såkaldte "guides" på
> nettet om opsætningen af mx-records og a-records.
>
> Er der en venlig sjæl som kunne forklare hvad og hvordan de bruges ?

Jeg har selv haft stor fornoejelse af denne:

   http://brain.cx/DNS-HOWTO/

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 28-02-05 21:57

Michael Knudsen wrote:

> Jeg har selv haft stor fornoejelse af denne:
>
>    http://brain.cx/DNS-HOWTO/
>
> Mvh. Michael.

Hmm.. Ja.. Det er vel de eneste det har kunne være forståeligt for dig.