OT:Efterlysning
Fra : k&y

Dato : 28-02-05 16:38

Hvis i kender nogen i området Slagelse -Sørø må i gerne bede dem kigge efter
en lille sort Puddel/Cocker blanding er bortløbet fra Ølsmosevej i Slagelse
igår aftes 28978738 dette er ikke en spøg!

mvh kim

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 17:15

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse news:42233ad9$0$223

> [...]
> en lille sort Puddel/Cocker blanding er bortløbet fra Ølsmosevej i
Slagelse
> igår aftes 28978738 dette er ikke en spøg!

Har i prøvet at ringe til Falck på tlf. 70102030, da den måske kan være
indleveret der, hvis nogen har fundet den.
Nærmeste dyrlæge, politi og evt. internat kan måske også have fået hunden
ind.

Håber i finder den snart !

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : YVONNE SøRENSEN

Dato : 08-03-05 19:09

> [...]
> indleveret der, hvis nogen har fundet den.
> Nærmeste dyrlæge, politi og evt. internat kan måske også have fået hunden

Jo tak Buffy vi har ringet til falck dyrehospitaler osv.annonce i
søndagsavis mm men desværre ingen
positive svar endnu,vi begynder at tvivle på han har klaret det hårde
vejr,men vi leder naturligvis stadigvæk.
mvh
kim

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 18:21

"YVONNE SøRENSEN" <yvsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak Buffy vi har ringet til falck dyrehospitaler osv.annonce i
> søndagsavis mm men desværre ingen
> positive svar endnu,vi begynder at tvivle på han har klaret det hårde
> vejr,men vi leder naturligvis stadigvæk.

Det gør mig ondt, at i ikke har fundet jeres hund endnu.
Krydser fingre for, at i finder den i god behold.
Prøv evt. med sedler i de lokale butikker, hvis i ikke allerede har gjort
det.

Var det ikke jer, der sendte et billede til os, af jeres hund ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : YS

Dato : 09-03-05 19:37

> [...]
> det.
>
> Var det ikke jer, der sendte et billede til os, af jeres hund ?

Jo det kan da godt være det var mig,det var måske dig der spurgte hvordan en
puddelcocker så ud?det er sådan at der ikke er nogen butikker indenfor ca 8
km vil jeg gætte på men vi har delt sedler ud i postkasser i de
omkringliggende gårde så vi syntes at have gjort alt for at finde ham og det
er utroligt hårdt at køre/gå i området da tankerne flyver rundt i hovedet på
en "Hvad er der dog sket med ham" kan kun sige det er hårdt ved hjertet.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 21:31

"YS" <yvsen@tiscali.blabladk> skrev i en meddelelse news:_mHXd.103857

> Jo det kan da godt være det var mig,det var måske dig der spurgte hvordan
en
> puddelcocker så ud?

Ja, det var det nemlig.

>det er sådan at der ikke er nogen butikker indenfor ca 8
> km vil jeg gætte på men vi har delt sedler ud i postkasser i de
> omkringliggende gårde så vi syntes at have gjort alt for at finde ham

Er han chippet ?
Har i prøvet at efterlyse ham i lokalradioen ? Det er det sidste jeg lige
kan komme på, at i kan gøre.

>og det
> er utroligt hårdt at køre/gå i området da tankerne flyver rundt i hovedet

> en "Hvad er der dog sket med ham" kan kun sige det er hårdt ved hjertet.

Ja, jeg kan godt tænke mig til, at uvisheden er utrolig hård for jer...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 21:52

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse news:422f5d98$0$170

> Har i prøvet at efterlyse ham i lokalradioen ? Det er det sidste jeg lige
> kan komme på, at i kan gøre.

Kom lige i tanke om, at der også af og til er efterlysninger af hunde på
siden:

http://www.showdogs.dk/

I kan da skrive til Preben, der ejer siden og få jeres hund efterlyst den
vej igennem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : YS

Dato : 10-03-05 16:10

> [...]
>
> http://www.showdogs.dk/
>
> I kan da skrive til Preben, der ejer siden og få jeres hund efterlyst den

Jo han er chippet,det med lokalradio er en god ide,men de gør det kun hvis
de får en anmeldelse fra politiet,og de gør det kun hvis der er optaget
rapport og det gør de ikke med bortløbne hunde,tal lige om at løbe panden
mod en mur!

mvh
Kim

Fra : YS

Dato : 17-03-05 19:52

Ja nu har vi lokaliseret ham men efter 3 uger i det fri virker han meget sky
og løber afsted hvis vi kommer for tæt er der nogle gode fif til at få fat i
ham?

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 21:41

> [...]
sky
> og løber afsted hvis vi kommer for tæt er der nogle gode fif til at få fat

Godt at i har fundet ham.
Det har nok været en hård omgang for ham.

Ang. med det at indfange ham:

Har han en god hundeven i kan låne med, til at lokke ham hen til jer ?

En anden mulighed er, at sætte jer et stykke fra, hvor han befinder sig
gerne hvor i kan se ham selvfølgelig ) og så lokke ham hen til jer med
lækkerbidskner. Få ham helt hen til jer og ta ` godbidden, før i forsøger at
tage fat i ham. Evt. vent et par gange, før i forsøger at tage fat i ham
eller prøv om han vil følge efter jer, hvis i går den anden vej.
Lad ham komme til jer. Lad være med at forsøge at " fange" ham. Det bliver
han sikkert bare mere sky af.

Det er desværre det eneste jeg lige pt. kan komme på. Nu ved jeg
selvfølgelig ikke, hvad i har forsøgt allerede ?

Jeg håber i får fat i ham snart, så han kan hjem i varmen. En tur forbi
dyrlægen trænger han nok også lige til, efter så lang tid i det fri.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : x Vuf x

Dato : 17-03-05 23:39

On Thu, 17 Mar 2005 21:41:12 +0100, "Buffy" wrote:

> [...]

>ham eller prøv om han vil følge efter jer, hvis i går den anden vej.
>Lad ham komme til jer. Lad være med at forsøge at " fange" ham. Det bliver

Prøv også så vidt muligt ikke at kigge direkte på ham.

>Jeg håber i får fat i ham snart, så han kan hjem i varmen. En tur forbi
>dyrlægen trænger han nok også lige til, efter så lang tid i det fri.

Stakkels hund.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-03-05 09:34

> [...]
sky
> og løber afsted hvis vi kommer for tæt er der nogle gode fif til at få fat

Var der en person, som hunden havde et meget nært forhold til. Så kør
vedkommende helt hen, hvor i med sikkerhed ved, at hunden kommer.
Lad så vedkommende gå derfra, og hen til et passende sted at mødes. Altså et
sted, hvor der er frit, og hunden har, skal vi sige fordelene på sin side...
Altså så den ikke føler sig stresset eller presset. Lad så vedkommende, når
han / hun ser hunden, udvise den samme glæde, som de plejer... Så tror jeg,
den selv kommer hen til vedkommende.
Ikke for at sige noget dårligt om ejeren, men næsten alle hunde, har en
sådan person, som får dem til at gå helt op i limningen af glæde, bare de
ser, eller kan lugte vedkommende. Det vil, hvis nogen, være denne person,
som har så meget af hundens tillid nu, så den nærmest betingelsesløst,
hengiver sig. Håber det virker, så Held & Lykke.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 10:00

"YS" <yvsen@tiscali.blabladk> skrev i en meddelelse news:Tlk_d.105028

> [...]
sky
> og løber afsted hvis vi kommer for tæt er der nogle gode fif til at få fat

Hej Kim !

Er det lykkedes jer, at få fat i jeres hund ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : YS

Dato : 19-03-05 19:45

Hej Buffy

Nej ikke endnu den er blevet meget sky og gemmer sig vi har nu sat nogle
rævefælder op som bliver tilset med 4 timers mellemrum hele døgnet så hvis
han går i ikke skader sig selv men han er dælme snu han spiser maden i
fælden og går ud stille og roligt vi ved næsten ikke hvad vi skal stille
op,men måske en dyrlæge kan skyde ham med noget bedøvende men er ikke sikker
på om det er en god løsning.

mvh
kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 20:16

"YS" <yvsen@tiscali.blabladk> skrev i en meddelelse news:Mq__d.105290

>men måske en dyrlæge kan skyde ham med noget bedøvende men er ikke sikker
> på om det er en god løsning.

I kan da prøve, at fremlægge ideen for en dyrlæge og høre hvad han / hun
siger.

Hunden må jo efterhånden være temmelig udsultet og dehydreret, efter så lang
tid i det fri, så jo før i får fat i ham, desto bedre, så han kan få noget
hjælp:
Både fysisk men også psykisk lyder det som om, at han skal "genopbygges "
lidt.

Hvordan er rævefælder indrettet ? Kan hunden komme til skade i den ?

Falck kan evt. også være behjælpelig med, at få fat i hunden på den ene
eller anden måde. I kan da evt. ringe og spørge dem.

Hvor langt væk opholder han sig egentligt, fra jeres hjem ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : YS

Dato : 19-03-05 22:48

Hej Buffy

Falck vil ikke hjælpe,ved ikke hvorfor,han kan umiddelbart ikke komme til
skade i fælden,den er som et langt bur med indgang fra begge ender med et
brædt i midten til foder som han skal træde på så lukker lågerne i begge
ender men det er jo så ikke lykkedes endnu,vi er også klar over at det vil
kræve en del af os når vi får ham tilbage,men der er så et problem,der hvor
han løb fra var en hundeformidling da vi af forskellige grunde var nødt til
at sælge vores hus og bor nu i en lejlighed hvor man ikke må holde hund,så
ud over at have måtte sige farvel til en god og dejlig hund så dette oven i
er meget belastende for os begge,men vi vil nu få ham hjem ,og prøve at tale
med vores udlejer om han kan dispensere det kan jo være at han forstår vores
situation,ellers må han være hos vores datter,men det er en skidt løsning da
hun skal afslutte sin landmands udannelse fra januar og skal bo på skolen,så
vi er nok nødt til at finde et nyt og blivende hjem til ham,og du kan være
helt rolig han kommer til dyrlæge med det samme vi fanger ham og så må vi så
se derfra mht sindet om det har taget skade 3 uger i skoven er lang tid.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 09:27

> [...]
> brædt i midten til foder som han skal træde på så lukker lågerne i begge
> ender men det er jo så ikke lykkedes endnu,

Ok. En skam at han ikke kan lokkes i fælden, men hunde er jo meget snu til
tider.
Hvis en dyrlæge vil være med til, at bedøve ham, så må det vel være den
bedste løsning, så han ikke skal blive ved med, at gå ude i det fri helt
alene....
Det kan jo i værste fald koste ham livet, hvis i ikke snart fanger ham.

> [...]

> se derfra mht sindet om det har taget skade 3 uger i skoven er lang tid.

Hvis han er bortløbet fra en hundeformidling, hvorfor er de så ikke
behjælpelige med, at få fat i ham igen ? Hvis de har haft hunden i deres
varetægt, så må det jo også være dem, der har haft ansvaret for ham.

Hvis i forklare udlejer situationen kan i vel få dispentation til, at have
ham i jeres lejlighed, indtil i kan finde et nyt hjem til ham. Hunden vil
nok føle sig mest tryg ved jer ( som han jo kender ) her i starten.

Hvor bor i henne i landet ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 10:32

Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse news:423d33da$0$158

> Hvor bor i henne i landet ?

Nevermind- Det står jo i jeres første indlæg.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : YS

Dato : 21-03-05 11:55

hej Buffy og resten af gruppen

Ja så fik vi ham hjem,det var et dejligt øjeblik da han genkendte mig først
kiggede han kom så hen og snusede et par gange og vupti op i fars arme,han
var gået i fælden og den klappede,så da skovfogeden kom satte han en snor på
ham og så gik han bare stille og roligt ud af fælden uden at blive gal over
at han var i snor gik bare stille og roligt med,vi vil prøve at høre vores
udlejer om han helt vil afvise at vi beholder ham,jeg kan godt følge ham
lidt hvis han siger nej det kan jo starte en lavine og det kan jo være et
problem med hunde i lejligheder,og hvis jeg skal være ærlig så er hunde
ejerene her i slagelse ikke flinke til at "rydde op"efter deres hunde men
det har jo været oppe og vende her mange gange,lige nu nyder jeg bare han
ligger ved siden af mig i solen og slapper af.Har talt med en dyrlæge jeg
giver ham først en Exspot i nakken til lige at tage lopper tæger mm,og efter
tre dage en ormekur så skulle han være helt fit igen en tur til
hundefrisøren skal han nok også.endnu engang tak for gode råd og støtte.

mvh
kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 12:14

YS" <yvsen@tiscali.blabladk> skrev i en meddelelse news:BKx%d.105547

> [...]

> tre dage en ormekur så skulle han være helt fit igen en tur til
> hundefrisøren skal han nok også.endnu engang tak for gode råd og støtte.

Dejligt og høre at det endelig lykkedes, at få jeres hund hjem igen.

Håber at i får lov til at beholde ham, der hvor i bor nu !

Det er godt, at han har klaret ærterne, til trods for den hårde omgang som "
vild hund".

Held og lykke med det hele !

--
Mvh. www.tjekmig.dk