Grandstrean 486, adgang
Fra : stone

Dato : 28-02-05 16:12

Hvordan kommer jeg ind i min Grandstream ?.
I vejledningen skal man bruge 192.168.2.1 , men det virker ikke.

Fra : Søren Blom

Dato : 02-03-05 02:13

"stone" <æ@bæ.d> skrev
> Hvordan kommer jeg ind i min Grandstream ?.
> I vejledningen skal man bruge 192.168.2.1 , men det virker ikke.

har du prøvede 192.168.1.1 ?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : stone

Dato : 02-03-05 13:13

ja!

virker ikke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-03-05 20:57

"stone" <æ@bæ.d> wrote in message
> Hvordan kommer jeg ind i min Grandstream ?.
> I vejledningen skal man bruge 192.168.2.1 , men det virker ikke.

Er du koblet på efter routerne, eller kører du din computer uden om
adabteren?

Hvis det er tilfældet kan det være du har en IP på din computer som ikke er
i samme område som den som adabteren bruger til at komminkere... og du kan
derfor ikke få kontakt hvis du ikke har en ip adresse i samme område som
192.168.2.1 altså en ip fra 192.168.2.2 til 192.168.1.2.254 og samme mac
adresse...

Prøv denne guide til tilføjelse af ekstra ip, eller sæt computeren på efter
routeren...
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-03-05 22:32

Hej

"stone" <æ@bæ.d> wrote:

>Hvordan kommer jeg ind i min Grandstream ?.
>I vejledningen skal man bruge 192.168.2.1 , men det virker ikke.

Er du sikker på at det er netop den IP-adresse den har fået ?

Prøv dette:

1. Løft røret
2. Tryk *** på telefonen
3. Tryk 02 på telefonen og lyt efter IP adressen.
Siger den 000.000.000.000 er den ikke konfigureret korrekt.
Tjek eventuelt om DHCP står korrekt.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : stone

Dato : 03-03-05 13:00

Tak for kval. svar: Min adapter siger i røret, at den har ip-adr:
192.168.000.154
men browseren kan ikke nå den! og klinger ud.

Kan Telefin have lukket for adgangen ?

mvh.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 03-03-05 20:42

stone skrev:

> Tak for kval. svar: Min adapter siger i røret, at den har ip-adr:
> 192.168.000.154
> men browseren kan ikke nå den! og klinger ud.
>
> Kan Telefin have lukket for adgangen ?

Nej, den er på dit eget netværk.
Det kan være noget rutning. Hvad er ipadressen og netmasken på maskinen, du
kører browseren på?

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard