konfirmation.
Fra : marlene

Dato : 28-02-05 14:33

måske det er helt galt med det spørgsmål i denne gruppe.
men børn på 13-14 år er vel stadig lidt børn.

hvad skal jeg finde på i konfirmationsgave til tvillingedrenge?
jeg nægter at give penge.
mangler bare nogle originale ideer.

håber der er nogle der kan hjælpe lidt på vej.

Lykke

Fra : Nille

Dato : 28-02-05 15:52

"marlene" <rod@nya.dk> wrote in message

> [...]
> jeg nægter at give penge.
> mangler bare nogle originale ideer.
>
> håber der er nogle der kan hjælpe lidt på vej.

Har drengene ikke en ønskeseddel? Hvis der udelukkende står penge på den,
hvad er så dit problem?

Nille

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 28-02-05 16:57

marlene wrote:
> [...]
> jeg nægter at give penge.
> mangler bare nogle originale ideer.
>
> håber der er nogle der kan hjælpe lidt på vej.

Hvad med en barbermaskine, de skal måske ikke bruge den ligenu, men før
eller siden og det får dem også til at føle sig lidt voksne. Vi har
gjort det med held flere gange og til pigerne har vi købt en ladyshaver.

Marianne Feddersen

Fra : Anita

Dato : 28-02-05 17:20

marlene wrote:
> [...]
> jeg nægter at give penge.
> mangler bare nogle originale ideer.
>
> håber der er nogle der kan hjælpe lidt på vej.

Mp3-afspiller, dvd, kamera, armbåndsur, smykke.

Det kommer jo helt an på hvor personlig en gave man vil give og i hvilken
prisklasse.

Venligst Anita

Fra : karsten & Pia

Dato : 28-02-05 18:01

> hvad skal jeg finde på i konfirmationsgave til tvillingedrenge?
> jeg nægter at give penge.
> mangler bare nogle originale ideer.

Måske en god brugt knallert hver eller bare en ny cykel.

MVH Pia

Fra : marlene

Dato : 28-02-05 21:57

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> Måske en god brugt knallert hver eller bare en ny cykel.
>
> MVH Pia
>
>når jeg skriver "minus penge" så er det fordi jeg arbejder for at tjene
>penge, og disse skal ikke bare
"misbruges", forstå mig ret.
for mig, er penge intet med gave at gøre, det er snarere noget med at slippe
nemt fra noget, man ikke har fantasi til at udføre.
jeg vil gerne give dem en pæn gave, ikke så flot som en ny cykel eller den
tlf. de ønsker sig = 2 x 4000,- kr.
umiddelbart har jeg tænkt på lædersnore med sølvbogstav i, men jeg kan kun
finde dem i bitschori (stavet forkert) til 50,- kr.
overvejer også et gavekort til en week-end i a´la´ lalandia, knap så
personligt, men måske sjovt.

kom endelig med flere forslag, på noget jeg skal invistere i.

Fra : Nille

Dato : 28-02-05 23:23

> "misbruges", forstå mig ret.
> for mig, er penge intet med gave at gøre, det er snarere noget med at
slippe
> nemt fra noget, man ikke har fantasi til at udføre.

Min yngste søn skal konfirmeres her til foråret. Det eneste ønske han har,
et et trommesæt, et rigtigt godt et. Han er en suveræn dygtig trommespiller,
men har endnu ikke sit eget trommesæt. Derfor ønsker han sig udelukkende
penge så hans drøm kan gå i opfyldelse.

Hvis tante Maren eller onkel Knud så synes at det skal deres penge ikke gå
til og de forærer ham et par manchetknapper (overdrivelsen fremmer
forståelsen ) så ved jeg at han vil blive skuffet og føle at de ikke
respekterer det han brænder for, men vil have _deres_ vilje igennem.

Jeg håber derfor at han familie respekterer hans ønske om et par måneder -
og måske skal mor og far købe høreværn

Nille

Fra : marlene

Dato : 01-03-05 09:27

"Nille" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og måske skal mor og far købe høreværn
>
> Nille
>
>lige der hvor "barnet" har noget at bruge pengene til er det helt ok.
det har "vores" tvillinger bare ikke, de har to førnævnte store ønsker (et
fra hver) som de får af forældrene.
resten af pengene ønskes blot pt. "fordi så har vi nogen hvis vi finder på
noget"

har hidtil kun kendt piger til konfimation, derfor ved vi bare ikke, hvad
man kan give drenge, som også er lidt personligt.
en anden stor dreng skal konfirmeres om nogle uger, han ønsker penge, fordi
han ganske ærligt ikke kan finde på noget at ønske sig.
til ham har vi købt en FCK sweet-shirt, hvilket ikke er et ønske, men kan
passe til resten af hans udstyr.
det er en gave, han bliver glad for, men ikke forventer at få, det var her
jeg mente, vi endelig brugte vores fantasi,
selvom det er en simpel ting.

derudover håber vi da i får et sæt høreværn i tilgift,hus.vores søn har
spillet tromme i tamburkorps, så trommehvirvler har paseret vores stuer.

Fra : Nille

Dato : 01-03-05 11:27

"marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra hver) som de får af forældrene.
> resten af pengene ønskes blot pt. "fordi så har vi nogen hvis vi finder på

Se, så forstår jeg det meget bedre

> [...]
>
> derudover håber vi da i får et sæt høreværn i tilgift,hus.vores søn har
> spillet tromme i tamburkorps, så trommehvirvler har paseret vores stuer.

Heh...... jeg og min familie spiller cornet, tuba, trombone, marchtromme,
sækkepibe!!!, klaver, guitar og trommesæt.

Nille

Fra : marlene

Dato : 01-03-05 13:34

Fra : Melanie

Dato : 01-03-05 14:25

> [...]

Kære Marlene

Vi du ikke være sød lige at lære lidt citat teknik? Dine indlæg er meget
svære at læse. Kig lige på www.usenet.dk
På forhånd tak.

Mht. gaver, hvad så med noget smart modetøj fra fx "Deres" butikkerne? Det
kan jo byttes hvis det ikke falder i smag, og i "Deres" skal de nok finde
noget de kan bruge.

Mvh Melanie
Som ikke plejer at brokke sig, men som syntes det var for svært at forstå
din citatsteknik.

Fra : karsten & Pia

Dato : 01-03-05 12:05

> [...]
> fra hver) som de får af forældrene.
> resten af pengene ønskes blot pt. "fordi så har vi nogen hvis vi finder på

ok troede du var forældre til drengene.........så kan jeg godt se en
knallert eller en cykel er i overkanten.

Dyrker de sport var det måske en ide at give dem hver en ny sportstaske og
evt en "herre"-duftserie.
Eller hvad med hver et digitalkamera (de fås i alle prislejer).
Halskæde med deres stjernetegn.
Eller gavekort til en eller anden butik.

MVH Pia

Fra : Nette

Dato : 01-03-05 10:42

"marlene" skrev

> [...]
> umiddelbart har jeg tænkt på lædersnore med sølvbogstav i, men jeg kan kun
> finde dem i bitschori (stavet forkert) til 50,- kr.

Og 50 kr. er for billigt?

> kom endelig med flere forslag, på noget jeg skal invistere i.

Jamen HVILKET prisleje taler vi om? 100 kr.? 200 kr.? 400 kr.? 1000 kr.?

Nette

Fra : marlene

Dato : 01-03-05 11:12

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "marlene" skrev

> Og 50 kr. er for billigt?

> Jamen HVILKET prisleje taler vi om? 100 kr.? 200 kr.? 400 kr.? 1000 kr.?
>
> Nette
>
>ja, jeg synes 50 kr. er for billigt, vi er tre børn og to voksne der er
>inviteret til konfirmation
og min første tanker går på 400,- x 2. men kan være + / -.

Fra : Nette

Dato : 01-03-05 16:53

"marlene" skrev

> og min første tanker går på 400,- x 2. men kan være + / -.

Ok.

- Hvad med gavekort til H&M? Det plejer at falde i god jord her. Vi bor i
Århus, så gavekort til Salling er heller ikke i vejen.
- Hvad med bøger? Har de ordbøger? Evt. på cdrom.
- Hvad med et gavekort på allertiders endagstur til Tyskland? Eller til
Djurs Sommerland? UDEN mor og far vel og mærke!! Noget med jer to voksne og
de to unge mennesker.
- En teatertur eller biograftur med en middag er også ideer, der er lidt
anderledes.
- Hvad med lidt dyrt parfume?
- Hvad med en stor stemningskurv med alt muligt hygge til når pigebesøgene
kommer? Stearinlys, musik, røgelse, bløde puder m. spejle, rosenblade, te,
chokolade, tæpper osv. - Sådan en rigtig feminin kurv. Det kender jeg en
dreng, der fik,- til stor glæde. Han havde forinden lige mødt sin første
kæreste og pyntede op og hyggede omkring hende en aften. Det var rigtig
sødt, men den dur nok kun hvis drengene er nået den alder. Mange drenge er
jo senere på den og så kan de nå at få splittet kurven af mange gange inden
de får brug for den.

Jeg synes også, det er fint at ønske sig penge, hvis altså der er noget at
spare op til i sigte. Hvis ikke, så synes jeg også godt, der må komme lidt
utraditionelle gaver ind, som de ikke forventer og som kan give lidt kulør
på tilværelsen.
Penge skal de nu nok få alligevel.

Nette

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 01-03-05 13:16

marlene wrote:
> [...]
> jeg nægter at give penge.
> mangler bare nogle originale ideer.
>
> håber der er nogle der kan hjælpe lidt på vej.

Bogudsalget starter i morgen.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : marlene

Dato : 01-03-05 13:38

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42245cfb$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...

> Bogudsalget starter i morgen.
>
> --
> Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

har faktisk lige fået en sms, fra den ene dreng, om en bog der er skrevet i
koder, han kan ikke huske navnet på den,
men den må kunne findes.
ellers synes jeg en sportstaske, med lidt duft og badehåndklæde og lige det
billige forbogstav i lædersnor, kunne være ok.
bøger og taske var jeg ikke selv kommet på,
så tak.

Fra : Anny

Dato : 05-03-05 10:22

Begge vore piger fik håndklæder fra Georg Jensen med deres navn vævet ind.
Det var ikke et ønske, men de er meget glade for dem. En personlig gave, der
er "langtidsholdbar".
Venlig hilsen Anny

Fra : SHM

Dato : 05-03-05 13:23

Hvad med skrivesær medindgraverede navne?

Det gav jeg mine nevøer sammen med lidt penge og det faldt i god jord.