Kingston HyperX fejler eller..?
Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 28-02-05 14:25

Har et problem med at mit ram fejler. Jeg har 2*512mb kingston hyperX i dual
setup i et IC7 board. Nogen gange kan jeg godt boote op med de 2*512mb ram
og alt fungere problemfrit selvom computeren skulle køre i flere dage. Andre
gange går systemet ned under opstart af windows og genstarter spontant. Hvis
jeg straks efter sådan en spontan genstart kører memtest86 1.51 tæller test
programmet over 100.000 fejl inden den er færdig med test #1 (ud af 8 tror j
det er). Jeg har for et par dage siden testet hver klods for sig og begge
som dual setup og kørt testen helt til ende uden en eneste fejl, fordi jeg
havde mistanke til at en af klodserne var defekt. Straks da windows gik ned
under opstarten smed jeg disketten i og kørte testen igen med resultatet som
beskrevet ovenover. Tog et billede af memtest86's skærmbillede som jeg kan
poste hvis det skulle være interessant.

Derfor er mit spørgsmål: Er det rammen der fejler eller er det et andet sted
jeg skal lede?

Hvis der er noget jeg skal uddybe så bare spørg.

/Søren

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-02-05 14:45

Søren Christensen [8000] wrote:
> Derfor er mit spørgsmål: Er det rammen der fejler eller er det et
> andet sted jeg skal lede?

Har du prøvet at bytte lidt rundt på RAM'ene i forskellige slots? Jeg har en
kammi der også havde lidt problemer. Vi byttede rundt på RAM'ene, og så var
den potte ude Jeg har ikke lige nogen forklaring, for han kørte også med
to ens RAM-stænger fra samme fabrikant. Bortset fra at Abit-kortene kan være
lidt tricky hvad RAM angår.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 01-03-05 11:27

> [...]
> også med to ens RAM-stænger fra samme fabrikant. Bortset fra at
> Abit-kortene kan være lidt tricky hvad RAM angår.

Tja... Ku da godt være jeg skulle brøve bare at køre med 1GB ram ikke i dual
setup, men ville da klart foretrække dual nu man har sådan en sæt ram
klodser.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-03-05 16:08

Søren Christensen [8000] wrote:
> Tja... Ku da godt være jeg skulle brøve bare at køre med 1GB ram ikke
> i dual setup, men ville da klart foretrække dual nu man har sådan en
> sæt ram klodser.

Har du prøvet bare at bytte rundt på klodserne og stadig køre Dual? Det var
det der virkede for min kammi.

Fra : PETER DALGAARD

Dato : 28-02-05 22:29

Har selv haft samme problem med kingston hx 2*512 mb, Samme fejl og andre
underlige ting...........
Det jeg fik at vide var at ikke alle pc`er kan køre med kingston ram ......
Min puter er en medion fra aldi, Den er født med samsung ram og vil kun køre
med samsung ram,
Så jeg har to klodsen kingston hx ram til salg, for da jeg købte 2*512
samsung ram var der ingen problemer mere.......

pd

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42231ba1$0$497$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 01-03-05 11:25

> [...]
> Så jeg har to klodsen kingston hx ram til salg, for da jeg købte 2*512
> samsung ram var der ingen problemer mere.......

Lyder sq mystisk! Men det lidt underlige er bare at jeg _aldrig_ har haft
nogen som helst problemer whatsoever så længe der kun sidder en stang i.
Problemerne begynder først at dukke op når jeg kører dual.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 01-03-05 11:29

> Derfor er mit spørgsmål: Er det rammen der fejler eller er det et andet
> sted jeg skal lede?

Ingen der ved om defekt ram _altid_ vil fejle når man kører en memtest86?
Jeg har jo testet begge klodser både alene og hver for sig med 0 fejl som
resultat. Så hvis det kan bruges som argrument for at klodserne ikke er
fejlbehæftede så må det jo være boardet eller noget andet!

Fra : PETER DALGAARD

Dato : 01-03-05 22:13

Her er et lillet udplug fra en der har forsøgt at hjælpe mig :

Spørgsmål: Det kan du se på æsken hvis du selv har købt dem og på nogle står
det på selve rammene og nogle gange er den en notist med fra Kingston, men
ellers så gå ned i den computerforretning der ligger nærmest dig, det kan de
saktisk svare på. Det er nemlig temmelig vigtigt at vide dette da mange
bundkort bl.a. mange Asuskort ikke kan køre med Buffered Reg. ECC Ram. Håber

Og :

Jeg kan se det er unbuffered ram, men er det reg. ram ( ecc ram ) for det
bruger Kingston jo meget og det er der mange PCère der ikke kan køre med
inklv. min

Håber at du kan bruge det til noget :

Venlig Hilsen
Peter dalgaard