redhat 9 + samba printer server
Fra : kenneth møller

Dato : 28-02-05 11:21

Hej

Jeg har RH9 som jeg har sat op som printer server , og det virker !!

DOg tager det op til 1 min før det kommer ud!!

er der nogle der kender til det problem??

MVH

kenneth

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 28-02-05 16:38

kenneth møller wrote:
> Hej
>
> Jeg har RH9 som jeg har sat op som printer server , og det virker !!
>
> DOg tager det op til 1 min før det kommer ud!!
>
> er der nogle der kender til det problem??

Hvilken printer server anvender du ? LPD eller CUPS ?

Hvis du bruger LPD så skift til CUPS. LPD er plejer at tage tid når den
skal behandle udskrifter med billeder pga måden den virker på.

Ellers så prøv at lave test prints direkte fra serveren. Lidt mere
information vil hjælpe. Undersøg også om det er SAMBA som skaber
problemer eller om det er printerdaemonen.

/mikkel

Fra : kenneth møller

Dato : 01-03-05 12:24

Hej Mikkel

Jeg glemte lige at sige at når jeg har installeret printeren på en windows
xp klient , siger den : adgang nægtet , der kan ikke tilsluttes

min smb.conf

#======================= Global Settings
=====================================

[global]