Ny priser fra CC! (inkl 3Mbit til 429kr)
Fra : Per

Dato : 28-02-05 09:48

Hurtige båndbredder - lave priser

I kampagneperioden har vi desuden sat prisen ned på vores mest populære
båndbredder:

128/128 Kbit/s til 239 kr. pr. måned
256/128 kbit/s til 269 kr. pr. måned
512/128 Kbit/s til 299 kr. pr. måned
1024/128 Kbit/s til 360 kr. pr. måned
2048/128 Kbit/s til 379 kr. pr. måned
3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned

Tilbuddet gælder til og med den 1. marts 2005.

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/index.phtml#pfsd565

Fra : Sune

Dato : 28-02-05 10:13

On Mon, 28 Feb 2005 09:47:51 +0100, "Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote:

>Hurtige båndbredder - lave priser

Lækkert.
Opgrader lige min linie på
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/opgradering/

Fra
2560/256 Kbit/s til 429 kr. pr. måned
Til
3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned

Håber det kan kaldes en opgradering og at det er gratis..

>Tilbuddet gælder til og med den 1. marts 2005.

Så skal man da godt nok skynde sig..

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 28-02-05 10:24

On Mon, 28 Feb 2005 09:47:51 +0100, "Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> wrote:

>Hurtige båndbredder - lave priser

Lækkert.
Opgraderer lige min linie på

Fra : Bernhard Ege

Dato : 28-02-05 12:04

Sune wrote:

> [...]
> Til
> 3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned
>
> Håber det kan kaldes en opgradering og at det er gratis..

Well, jeg ville kalde det en nedgradering, men sådan er vi jo så
forskellige.

mvh Bernhard

Fra : TBC

Dato : 28-02-05 14:47

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Well, jeg ville kalde det en nedgradering, men sådan er vi jo så
> forskellige.

Det samme her. Ærgeligt at udbyderne bare skal presse uploaden så hårdt og
langt ned. Så meget dyrere kan den da vel heller ikke være ifht download, i
hvertfalf ikke med min forbrugsprofil. Jeg vi bare gerne have ordentlig
oploud for mere optimale forhold hvad angår Loss, Choke og ikke mindst Ping
i online spil.

Så jeg ville bestemt også kalde 128 for en grum nedgradering. Håber at der
med tiden kommer flere billige forbindelse hvor skaleringen imellem up/down
er bedre, men den slags skal åbenbart koste uforholdsmæssigt meget mere, og
aldrig komme på tilbud !?!

TBC

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-05 15:05

Bernhard Ege wrote:
> Well, jeg ville kalde det en nedgradering, men sådan er vi jo så
> forskellige.
> mvh Bernhard

Det kan vi ikke være uenige om - den mule ekstra download kan ikke gavne
meget - og 128 kbit er ikke meget i upload - men hvis man kun skal surfe
lidt på nettet, så gør det nok ikke så meget.

Så der er Tdc's 4 mbit tilbud noget bedre - der sættes både up- og
downstream op - jeg har pt 4096/512 og betaler for 1024/128

Men ved almindelig surf på nettet, der gør det ikke den store forskel, da
det jo også afhænger af, hvad modparten kan levere i modsat retning.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 28-02-05 16:38

> Så der er Tdc's 4 mbit tilbud noget bedre - der sættes både up- og
> downstream op - jeg har pt 4096/512 og betaler for 1024/128

Problemet er lidt at efter 1. maj (mener jeg) der ved de ikke om de
fortsætter med ville tilbyde det og hvad prisen måtte blive.

Jørn

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-02-05 22:59

On Mon, 28 Feb 2005 16:37:39 +0100, Jørn Hundebøll wrote:

> Problemet er lidt at efter 1. maj (mener jeg) der ved de ikke om de
> fortsætter med ville tilbyde det og hvad prisen måtte blive.
>
> Jørn
TDC bliver jo nødt til at fortsætte med hurtige linjer, hvis de
vil tilbyde kabel-TV over internettet. Eller har de også udskudt det
sammen med ip-telefoni ?

Martin.
--
Hvor er ET ?
http://www.al-data.dk/Fermis-paradoks.html

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 28-02-05 15:35

Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in

> Til
> 3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned

- som rent faktisk er en 3072/320 kbit/s.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jan

Dato : 28-02-05 15:48

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> - som rent faktisk er en 3072/320 kbit/s.

Hvor står det henne?, på CC's side skriver de jo 3072/128... jeg turde da
ikke bestille en 128 og så satse på at få 320...

Jan

Fra : Claus

Dato : 28-02-05 16:19

"Jan" <nospam@datakram.dk> wrote in

> Hvor står det henne?, på CC's side skriver de jo 3072/128... jeg turde
> da ikke bestille en 128 og så satse på at få 320...
>
> Jan

Det er rent teknik.. men kan ikke udnytte en 3072 fuldt ud hvis upload
kun er 128 pga er det overhead der er i atm/adsl teknologien.. Derfor
hedder den 320 og det er ikke noget man skal sats på.. alle forbindelser
er 320 de kan ikke køre med mindre..

/Claus

Fra : Jan

Dato : 28-02-05 16:42

Claus wrote:

> [...]
> hedder den 320 og det er ikke noget man skal sats på.. alle
> forbindelser er 320 de kan ikke køre med mindre..

Så meget desto mere kan det undre at CC ikke skriver 3072/320.... det kan da
kun være en fordel for CC...

Jan/der stadig undrer sig, og mener at der må "stikke noget under"...

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 28-02-05 16:46

> Så meget desto mere kan det undre at CC ikke skriver 3072/320.... det
> kan da kun være en fordel for CC...

At Claus ikke har ret er en ting, men noget andet er at det også undrer mig
de ikke skriver den korrekte hastighed.

> Jan/der stadig undrer sig, og mener at der må "stikke noget under"...

Det gør der ikke. Trust me.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Per

Dato : 03-03-05 09:00

> At Claus ikke har ret er en ting, men noget andet er at det også undrer
> mig
> de ikke skriver den korrekte hastighed.

> Det gør der ikke. Trust me.

Jeg betaler for en 2048/128 forbindelse men har rent faktisk 2048/512 :)

Desværre kan jeg ikke få højere end 2Mbit på min central fra CC selvom TDC
godt kan klare 4Mbit :(

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 03-03-05 16:16

"Per" <no@tak.dk> wrote in news:d06g5a$12k2$1@news.cybercity.dk:

> Desværre kan jeg ikke få højere end 2Mbit på min central fra CC selvom
> TDC godt kan klare 4Mbit :(

Jeg er sikker på at det bare er et spørgsmål om tid - TDC og CC skal nok
"bare lige" have forhandlet de nye priser.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Per

Dato : 04-03-05 07:30

> Jeg er sikker på at det bare er et spørgsmål om tid - TDC og CC skal nok
> "bare lige" have forhandlet de nye priser.
>
> --

Nej det skyldes at CC ikke har udstyr på min central.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 04-03-05 17:28

"Per" <no@tak.dk> wrote in news:d08v9t$emt$1@news.cybercity.dk:

> Nej det skyldes at CC ikke har udstyr på min central.

Argh! *Tæller til 10* Naturligvis, men for at CC kan tilbyde dig en 4Mbit
linje på TDC-udstyr, så skal CC og TDC lige have forhandlet en prisaftale
for det produkt hjem.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Per

Dato : 04-03-05 18:26

> Argh! *Tæller til 10* Naturligvis, men for at CC kan tilbyde dig en 4Mbit
> linje på TDC-udstyr, så skal CC og TDC lige have forhandlet en prisaftale
> for det produkt hjem.

LoL jeg tror du læser for meget Anders And?!? Jeg snakker om den 3Mbit som
CC tilbyder NU!

Fra : Bo

Dato : 04-03-05 20:18

> LoL jeg tror du læser for meget Anders And?!? Jeg snakker om den 3Mbit som
> CC tilbyder NU!

Øh jeg forstår Simon ganske udmærket...

Du skal have de 3Mbit fra CC gennem en TDC central og kan derfor ikke få
dette, før CC indgår aftale med TDC for højere hastigheder end 2048, som de
har nu som den højeste.... Altså er det ikke en teknisk men en
aftalebegrænsning mellem TDC og CC som der ifølge Simon kan blive ændret på
gennem en aftale også de steder, hvor CC ikke har udstyr på den aktuelle
central...

Fra : Chaddy

Dato : 04-03-05 20:37

> [...]
> på
> gennem en aftale også de steder, hvor CC ikke har udstyr på den aktuelle

Hvordan kan man finde ud af hvilken central man kommer på? - altså om det er
CC eller TDC

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 05-03-05 10:46

"Bo" <Nomails@please.com> wrote in news:d0acec$1rtp$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> men en aftalebegrænsning mellem TDC og CC som der ifølge Simon kan
> blive ændret på gennem en aftale også de steder, hvor CC ikke har

Helt korrekt.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Christian

Dato : 05-03-05 15:11

Simon Haugaard Pedersen den 05-03-2005 10:45:

> Helt korrekt.

Var for sjov inde og tjekke hos CC.
CC telefoni kan desværre ikke leveres endnu.
De tilbyder adsl op til 2560/768 Kbit/s men deres kampagne på
3mbit/128(320)står ikke nævnt i listen.
Deres standard vindue melder at de ikke nævnte forbindelser ikke kan
leveres på adressen.
Hvis de kan levere 2560/768 Kbit/s kan de vel også levere 3mbit/128(320)
Er det ikke de samme krav til linien mon ?

Fra : Bo

Dato : 04-03-05 14:23

> Jeg betaler for en 2048/128 forbindelse men har rent faktisk 2048/512 :)
>
> Desværre kan jeg ikke få højere end 2Mbit på min central fra CC selvom TDC
> godt kan klare 4Mbit :(

Jeg sidder også som CC kunde på en TDC central og har på papiret 2048/256 i
praksis 2048/512 til 429 kr. Hvad så hvis jeg nedgraderer til 379 kr.
tilbudet, så får jeg reelt stadigvæk 2048/512?

Fra : Chaddy

Dato : 04-03-05 17:37

> Jeg sidder også som CC kunde på en TDC central og har på papiret 2048/256
> praksis 2048/512 til 429 kr.

Har CC bare givet dig de sidste 256 i upload? Eller hvordan mener du?

Fra : Bo

Dato : 04-03-05 20:21

> Har CC bare givet dig de sidste 256 i upload? Eller hvordan mener du?

Så vidt jeg ved så får CC kunder på en TDC central 512 i upload ved 2048 i
download, fordi det er den hastighed der er aftalt mellem CC og TDC for 2048
kunder.

Lidt plaster på såret kan man vel sige det er, når man tilgengæld er
tvangsindlagt til at have og betale for en tlf. linie. Jeg havde oprindeligt
2048/128 som reelt i praksis var 2048/512. Blev så på papiret opgraderet
til 2048/256 som stadig er 2048/512 så vil som sagt tro at jeg også får
2048/512 selv om jeg vælger 2048/128 til 379 kr. I hvert fald indtil at TDC
og CC skulle aftale noget andet.

Fra : Chaddy

Dato : 04-03-05 20:38

> [...]
> download, fordi det er den hastighed der er aftalt mellem CC og TDC for

Så fes den ind - takker for svaret

Mvh Chad

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-03-05 21:19

Bo wrote:

> Så vidt jeg ved så får CC kunder på en TDC central 512 i upload ved
> 2048 i download, fordi det er den hastighed der er aftalt mellem CC
> og TDC for 2048 kunder.

Om du så havde en 512/128 og var koblet op gennem TDC's udstyr, ville der
står 2048/512 i din routers webinterface (forudsat linien kan bære den
hastighed). Trafikken bliver begrænset i CC's centrale udstyr, til den
hastighed som du har betalt for.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bo

Dato : 04-03-05 22:32

> [...]
> står 2048/512 i din routers webinterface (forudsat linien kan bære den
> hastighed). Trafikken bliver begrænset i CC's centrale udstyr, til den

Jeg har skam 512 i upload. Kan uploade med 53 KB/sec.

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-03-05 23:44

Bo wrote:

> Jeg har skam 512 i upload. Kan uploade med 53 KB/sec.

Okay. Jeg har en broder med en 1024/512, den er sat til 2048/512 i routeren
(TDC-central), men kører 1024/512. Skummelt. Måske de kun gider begrænse
downstreamhastigheden...

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : S@ndman

Dato : 01-03-05 10:30

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> wrote in message
> Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote in

> - som rent faktisk er en 3072/320 kbit/s.
>

> --
Hvad med 2048/128 - er det så 128 eller??

Jimmy

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-03-05 11:49

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in news:rCWUd.238$be6.137
@news.get2net.dk:

> Hvad med 2048/128 - er det så 128 eller??

/256kbit

- men alt det her har været fremme før. Bare læs tilbage i grupperne
d.edb.internetudbyder.*

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Kristoffer Høeg

Dato : 01-03-05 17:16

> - som rent faktisk er en 3072/320 kbit/s.

Jeg har lige talt med kundeservice og de siger at en 3072/128 er en
3072/128 og ikke 3072/320!

Kristoffer Høeg

Fra : Peter Anskjær

Dato : 01-03-05 17:34

"Kristoffer Høeg" <kh@*SPAM*khoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige talt med kundeservice og de siger at en 3072/128 er en
> 3072/128 og ikke 3072/320!

Jeg har også talt med kundeservice, han sagde det samme men at de bliver
opgradret til først 3072/256 indenfor meget kort tid efter bestilling og
derefter til 3072/320.
Jeg brokkede mig over at jeg betalte så meget mere for 2048/512 og spurgte
efter chancen for at få noget mere båndbredde, den sagde de var ringe.
Jeg overvejer pt om jeg skal forsøge lidt højere oppe i systemet, jeg er
meget lidt tilfreds med den måde de prissætter deres linjer på.
Jeg har brug for den høje upload, så jeg kan ikke vælge en af deres
tilbudslinjer, men jeg synes heller ikke det er rimeligt at skulle betale så
meget ekstra for så lidt mere upload.

Forsøger CC at skræmme kunderne med meget upload væk?

Mvh
Peter

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 06-04-05 22:36

> Jeg har også talt med kundeservice, han sagde det samme men at de bliver
> opgradret til først 3072/256 indenfor meget kort tid efter bestilling og
> derefter til 3072/320.
<snip>

Det vil sige, at hvis jeg skifter til CC, så kan jeg, uanset hvad,
forvente at min upload er 320, eller vil blive opgraderet snarest?

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-03-05 18:35

Kristoffer Høeg wrote:

> Jeg har lige talt med kundeservice og de siger at en 3072/128 er en
> 3072/128 og ikke 3072/320!

Jeg talte med en supporter i går, og han lovede højt og helligt, at den
ville være 320 op - og det ville ikke blive ændret. Jeg bestilte derfor via
nettet i formiddags, og lidt senere på dagen var den opgraderet - til ...
ta-daaaaaaa - 3072/320. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kristoffer Høeg

Dato : 01-03-05 19:41

Morten Wartou wrote:
> [...]
> nettet i formiddags, og lidt senere på dagen var den opgraderet - til ...

Efter jeg har læst hvad morten skrev, bestilte jeg en opgradering via
nettet. Jeg bestilte kl 18:40 og kl 19:20 var min hastighed 3072/320.
Sådan Cybercity.

Mvh
Kristoffer Høeg

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-03-05 22:47

Kristoffer Høeg <kh@*SPAM*khoeg.dk> crashed Echelon writing

> Efter jeg har læst hvad morten skrev, bestilte jeg en opgradering via
> nettet. Jeg bestilte kl 18:40 og kl 19:20 var min hastighed 3072/320.
> Sådan Cybercity.

*Hrmpf* bestilte kl. 17 og stadig intet....

--
Bjarke Andersen

Fra : Falcon

Dato : 02-03-05 11:55

On Tue, 1 Mar 2005 18:34:58 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> [...]
>nettet i formiddags, og lidt senere på dagen var den opgraderet - til ...

Hvad bruger I til at gå ind og checke hastigheden?

mvh Falcon

Fra : Michael Bruun

Dato : 02-03-05 13:15

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad bruger I til at gå ind og checke hastigheden?

Hastigheden kan ses i din routers web-interface.

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-02-05 17:28

Claus <Claus@dontask.dk> writes:

> [...]
> kun er 128 pga er det overhead der er i atm/adsl teknologien.. Derfor
> hedder den 320 og det er ikke noget man skal sats på.. alle forbindelser

Det har ikke noget med overhead ved ATM eller ADSL at gøre.

Det har snarere noget med TCP at gøre. Vælger man fx at bruge UDP (fx
til noget streaming) kan du snildt fylde en 3072 kbps linje uden at
bruge noget upstream båndbredde.

Skal vi ikke blot vælge at sige at det er fordi Cybercity er flinke
og/eller ikke gider at høre brok fra folk der ikke forstår den
teknologi de køber.

--
Jacob - www.bunk.cc
When you don't know what to do, walk fast and look worried.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 28-02-05 17:55

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote in

> Skal vi ikke blot vælge at sige at det er fordi Cybercity er flinke
> og/eller ikke gider at høre brok fra folk der ikke forstår den
> teknologi de køber.

Nemmerlig!

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-02-05 18:25

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> crashed Echelon writing

> Skal vi ikke blot vælge at sige at det er fordi Cybercity er flinke
> og/eller ikke gider at høre brok fra folk der ikke forstår den
> teknologi de køber.

Men er det så gældende uanset hvad ved de 3Mbit? For prismæssigt og
haastigheds mæssigt vil det da være en fordel for fx. mig som betaler 499,-
for en 1024/256 linje.

--
Bjarke Andersen

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 28-02-05 18:31

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in

> Men er det så gældende uanset hvad ved de 3Mbit?

Jeg kan ikke forestille mig at der skulle være undtagelser.

> For prismæssigt og
> haastigheds mæssigt vil det da være en fordel for fx. mig som betaler
> 499,- for en 1024/256 linje.

Så er det bare at tage en beslutning :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : jda^fx

Dato : 28-02-05 18:16

> [...]

>2048/128 Kbit/s til 379 kr. pr. måned
>3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned
>
>Tilbuddet gælder til og med den 1. marts 2005.

Hvordan ser det så ud med nyhedsgrupperne. Har CC alt.binaries.*
hirakiet med?

--
jda^fx

Fra : Martin Schou

Dato : 02-03-05 20:44

> Hvordan ser det så ud med nyhedsgrupperne. Har CC alt.binaries.*
> hirakiet med?

ja, men det er stort set udbrugeligt da alle filer hakkes over ved halsen.
Martin

Fra : Erik O.

Dato : 28-02-05 23:02

> [...]
> 2048/128 Kbit/s til 379 kr. pr. måned
> 3072/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned
>
> Tilbuddet gælder til og med den 1. marts 2005.

Egentlig lidt skuffende, at de ikke emailer nuværende kunder om sådan et
tilbud. Men tak for oplysningen - jeg når vist lige at opgradere inden det
udløber

Hilsen Erik

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-03-05 07:57

"Erik O." <eriko@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Egentlig lidt skuffende, at de ikke emailer nuværende kunder om sådan et
> tilbud. Men tak for oplysningen - jeg når vist lige at opgradere inden det
> udløber
Helt korrekt, problemet er bare at det tidligere har været oppe i gruppen at
nogle folk var sure over at få "reklamer", så det er svært at tilfredsstille
alle.
Måske burde CC have en mailingliste på cybercity.dk hvor man kunne tilmelde
sig hvis man var interesseret i at høre når der blev skiftet priser eller
kom nye tilbud.

/MD

Fra : Per

Dato : 03-03-05 09:04

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> [...]
> tilfredsstille alle.
> Måske burde CC have en mailingliste på cybercity.dk

Det har de også.

Fra : Erik O.

Dato : 03-03-05 12:28

> Det har de også.
Jeg kan se, at man kan tilmelde sig deres nyhedsbrev, der vist udkommer med
omkring 2 måneders mellemrum. Jeg undrer mig stadig over, ikke at have hørt
noget fra CC selv om det nye tilbud, da de normalt meddeler mig om gratis
opgraderinger pr.post.
Men som bekendt har de ændret fristen til 1.maj, så de kan jo nå det endnu

Erik

Fra : Per

Dato : 03-03-05 09:06

> Tilbuddet gælder til og med den 1. marts 2005.

LoL nu har de ændret datoen til 1. maj :)

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/index.phtml#pfsd565

Fra : HKS

Dato : 26-04-05 07:55

"Per" <no@tak.dk> wrote in message news:d06ghp$134q$1@news.cybercity.dk...

> LoL nu har de ændret datoen til 1. maj :)

Er der nogen som har benyttet sig af tilbuddet som før havde 2048/512 men nu
har 3072/320 ? Eller har i 3072/512 ?

Jeg betaler selv for en 2048/128, men den er reelt 2048/512, men ville være
træt af at miste noget i mit upload for den højere download.

Nogen der ved noget ?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-04-05 09:30

"HKS" <not@likely.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har benyttet sig af tilbuddet som før havde 2048/512 men
> nu
> har 3072/320 ? Eller har i 3072/512 ?
No idea ... men kan se ud fra din NNTP header at du sidder på en central
hvor du ikke kan få mere en 2 Mbit/s, hvilket du nok også vil få af vide
hvis du logger ind her: http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/
Så ved ikke hvor relevant problemstillingen er lige for netop dig?
- det kan selvfølgelig være at der er andre der vil få glæde af
informationen.

/MD