Kan man requeste andet en value?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 27-02-05 19:54

Hej NG.

Jeg har en form med to submit knapper:
<input type="submit" id="cmd1" name="cmdNewType" value="Opret" />
<input type="submit" id="cmd2" name="cmdNewType" value="Slet" />

Så kan jeg se forskel på dem med
action = request("cmdNewType")

Siden skal understøtte flere sprog så value er afhængigt af sproget.
Så kan hver knap have sit eget navn, og jeg kan så kontrollere længden på
request("name1") og request("name2").
Men kan man ikke få returneret id værdien i stedet for value værdien? Så
kunne man lave en select case. Det ville være lidt smartere da jeg skal have
en del knapper på siden, og det hele skal virke uden scripting.

Mvh
Stefan

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 28-02-05 10:54

Stefan Kristensen wrote:

> Men kan man ikke få returneret id værdien i stedet for value
værdien?

Nej

prøv at sende formen via get, så kan du i din url selv e hvad der
sendes.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-02-05 15:37

Stefan Kristensen wrote:
> [...]
> Så kan hver knap have sit eget navn, og jeg kan så kontrollere
> længden på request("name1") og request("name2").

Ville det ikke være lettere at lave sprogvalget med radio-buttons og så
nøjes med en enkelt submit?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-02-05 19:16

> Ville det ikke være lettere at lave sprogvalget med radio-buttons og så
> nøjes med en enkelt submit?

Nej. Sproget er valgt i forvejen og afgørende for teksten på knapperne. Der
skal være mulighed for at sætte nogle kombinationer af checkboxes på siden
og da det skal virke uden scripting, virker submitknapper som den eneste
løsning?
Som sagt tå virker det fint med at kontrollere længed på hver af knapperne,
men det ville jo være smartere hvis jeg kunne få id værdien af den
submittede knap.

Mvh
Stefan

Fra : Claus Marcussen

Dato : 28-02-05 20:57

Stefan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> <input type="submit" id="cmd1" name="cmdNewType" value="Opret" />
> <input type="submit" id="cmd2" name="cmdNewType" value="Slet" />

Tildel en variabel dine værdier f.eks. Valg2 = "Slet" eller Valg2 = "Delete".

Når du opbygger siden anvender du variablen til value og anvender så senere
samme variabel til din select case.

Mvh.
Claus Marcussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-02-05 21:02

> [...]
"Delete".

> Når du opbygger siden anvender du variablen til value og anvender så

Det var også en mulighed, men så bliver koden ikke så logisk mere.
Jeg holder mig til min originale kode.

Tak for jeres kommentarer

Mvh
Stefan

Fra : Neuhafen

Dato : 03-03-05 13:40

Hvad med <input type="submit" id="cmd1" name="cmdNewType"
value="<%=OpretPåDetPågældendeSprog%>" />

Neuhafen

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 03-03-05 14:00

> Hvad med <input type="submit" id="cmd1" name="cmdNewType"
> value="<%=OpretPåDetPågældendeSprog%>" />

Ja, det er sådan det er i dag.
Så laver jeg en len(request("cmdNewType")) og tilsvarende for de andre
knapper.
Så tænkte jeg at det kunne være smart at lave en
request("cmdDetHederDeAlleSammen") og så fi id feltet for den knap der blev
brugt. Men det kan manaltså ikke :´(

Stefan