Katten ryster?
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 27-02-05 17:38

Hej,
Vores kat på 7 måneder har det med at ryste når hun ligger og slapper af
eller sover. Det minder mest af alt om små muskelkramper - det er ikke
voldsomt og det er ikke konstant - og det sker både i vågen og i sovende
tilstand. Det sker mest i perioder.
Er der nogen der har oplevet det samme, eller kan forklare hvad det er?
Ellers virker hun sund og rask.

Mvh,
Jakob

Fra : Denise

Dato : 27-02-05 20:02

Jakob Medgyesi wrote:
> [...]
> sovende tilstand. Det sker mest i perioder.
> Er der nogen der har oplevet det samme, eller kan forklare hvad det

Det har jeg for mange år siden. Med begge vores hankillinger. Det forsvandt
da de blev kastreret.
At de også ryster eller dirrer når de sover er vist meget normalt, det er
fordi de drømmer.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-02-05 10:48

"Jakob Medgyesi" <simulacrum@walla.com> wrote in message
> [...]
> tilstand. Det sker mest i perioder.
> Er der nogen der har oplevet det samme, eller kan forklare hvad det er?

Jep! der er to former for rysten. Drømme og vokseværk.
Det sidste forsvinder igen

Hilsen Nina

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 28-02-05 12:56

> Jep! der er to former for rysten. Drømme og vokseværk.
> Det sidste forsvinder igen
>
> Hilsen Nina

Super - det var da dejligt betryggende
Takker,
Jakob

Fra : Denise

Dato : 28-02-05 13:38

"Nina, Tender Tribes" <mail@tenderNOSPAMtribes.dk> wrote in message

> "Jakob Medgyesi" <simulacrum@walla.com> wrote in message

> Jep! der er to former for rysten. Drømme og vokseværk.
> Det sidste forsvinder igen

Gud, var det vokseværk der fik dem til at ligge og ryste, det vidste jeg
godt nok ikke. Jeg troede det var noget med hormoner, dyrlægen vidste da
ikke noget, såvidt jeg husker for 16 år siden Men både Coriander og
Fennikel lå tit og dirrede som om de frøs, så jeg kan da huske jeg var
nervøs på et tidspunkt.

--
Hilsen Denise

Fra : PiaR

Dato : 28-02-05 19:34

> Jep! der er to former for rysten. Drømme og vokseværk.
> Det sidste forsvinder igen

Dvs at min 8 år gamle kastrat endnu ikke er udvokset?
Han ryster/dirrer nemlig også ofte.

mvh PiaR

Fra : Denise

Dato : 28-02-05 20:38

PiaR wrote:

> Dvs at min 8 år gamle kastrat endnu ikke er udvokset?
> Han ryster/dirrer nemlig også ofte.

Ingen regler uden undtagelser
I hvad forbindelse gør han det ? Han er forhåbentlig sund og rask, så det
ikke er noget problem.

--
Hilsen Denise

Fra : PiaR

Dato : 28-02-05 21:45

> Ingen regler uden undtagelser
> I hvad forbindelse gør han det ? Han er forhåbentlig sund og rask, så det
> ikke er noget problem.

Han er sund og rask :) Måske lidt for tyk.
Og han gør det når han ligger og småsover.

mvh PiaR

Fra : Denise

Dato : 28-02-05 21:57

PiaR wrote:

> Han er sund og rask :) Måske lidt for tyk.
> Og han gør det når han ligger og småsover.
>
> mvh PiaR

Jamen, tror du ikke det er en slags drømmerysten

--
Hilsen Denise

Fra : PiaR

Dato : 28-02-05 23:26

> Jamen, tror du ikke det er en slags drømmerysten

Nej, for det er ikke som når han drømmer - så smasker han, "løber" og lign.

Han sitre bare eller dirrer. Og er ikke i dyb søvn.

mvh PiaR

Fra : Denise

Dato : 01-03-05 07:26

"PiaR" <pia@robdrup.dk> wrote in message

> Nej, for det er ikke som når han drømmer - så smasker han, "løber" og
lign.

> Han sitre bare eller dirrer. Og er ikke i dyb søvn.
>
> mvh PiaR

Nu når jeg tænker over det, hvis jeg sidder og kigger på Molly, så kan du
også ligge og dirre lidt. Så måske er det bare noget de gør
Ja, katte er sq underlige

--
Hilsen Denise

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 01-03-05 07:48

PiaR wrote:

> Nej, for det er ikke som når han drømmer - så smasker han, "løber" og lign.
>
> Han sitre bare eller dirrer. Og er ikke i dyb søvn.
>
> mvh PiaR

Det med hvornår en kat slapper af eller den sover er vist et interessant
emne at udforske.
Kattene slapper jo generelt af meget af tiden, men hvornår drømmer de?
Jeg går ud fra, at Hedwig er mest i dyb søvn, når hun snorker, men sover
Ambi, når hun sidder helt stille i længere tid med hovedet nede i vandkålen?
Eller sov de, når de først lige skal strække sig og gabe inden de kan
finde ud af at hoppe ned til madskålen?

Og hvad mon de drømmer om???
Tænk om man kunne få bare et lillebitte billede af deres drømme!

vh
Bjarne

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-03-05 22:20

In article <42240f78$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Mozilla
<bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote:

> Og hvad mon de drømmer om???
> Tænk om man kunne få bare et lillebitte billede af deres drømme!

Uh, det har jeg også tænkt på tit. Jeg har en, der taler i søvne Af
og til mjaver hun, til tider knurrer hun - og nogen gange piber hun
ynkeligt (mareridt??)
Jeg har engang læst at forskere har fundet frem til (spørg mig ikke
hvordan) at byttedyr (typisk gazeller, f.eks.) drømmer i
enkeltbilleder: En mark. En savanne. Et vandhul. Ikke meget action.
Rovdyrene derimod (typisk en løve) vil f.eks. opleve sekvenser af en
jagt, altså mere som os, en slags lille "film".
Om det passer er jo ikke til at vide. Men ved at se på mine sovende
katte, der mjaver, løber med benene, virrer med knurhår, bevæger øjnene
bag øjenlågene, så er jeg ved at tro det passer

--
Knus fra Ann R