Suge maller.
Fra : Bainz !

Dato : 27-02-05 08:34

HEj mine suge maller har lagt æg nu men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal
gøre med dem om jeg bare skal lade dem ligge eller ligget et eller andet
over dem fordi hannen ligger hele tiden på dem kan ikke se om han æder dem
eller ej.
Håber på hurtig svar
Mvh
Bainz !

Fra : Aard

Dato : 27-02-05 11:05

"Bainz !" <bainz@mail.dk> wrote in

> [...]
> skal gøre med dem om jeg bare skal lade dem ligge eller ligget et
> eller andet over dem fordi hannen ligger hele tiden på dem kan ikke se

Hvis det er en Ancistrus, så skal du bare lade ham ligge, han vogter og
ilter dem.

/Aard

Fra : H.S.

Dato : 03-03-05 08:54

"Aard" <AardvarkREMOVETHIS@REMOVEmail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er en Ancistrus, så skal du bare lade ham ligge, han vogter og
> ilter dem.

hmm jeg kunne da godt tænke mig at få min ancistrus til at yngle - hvad
kræver de ?

Fra : Aard

Dato : 03-03-05 22:38

> [...]
meddelelse

> hmm jeg kunne da godt tænke mig at få min ancistrus til at yngle -

En han & hun ?
Ja..derudover...et stort og velnæret par af slagsen.
Ro kræver de...hvis parret er "nyt". Og især ro pga. når ungerne
klækker..forlader de faderen efter et stykke tid..og er nem føde for
andre fisk i dét de ikke har dannet horn-pladerne ("panseret") endnu.

Et godt par, sættes ofte "igang" med at yngle, ved at lave hyppige
vandskift med relativt koldt vand. (Husk ! Fisk kan OGSÅ blive forkølede
og dø!).

Når ungerne er klækket..skal der skiftes vand rimeligt tit..i dét
ungerne er kritiske overfor urent vand (vand-kemi).

Det var vist..dét.

I starten kan faderen godt forlade ungerne..opgive dem...dem eller
æggene..du kan også opleve at du finder klaser af de store orange æg
flydende..samle dem op og smid dem ud...de er sikkert ikke befrugtet.

Det var vist dét jeg kunne bi bringe.

/Aard

Fra : claus nielsen

Dato : 26-02-05 15:05

"Bainz !" <bainz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal gøre med dem om jeg bare skal lade dem ligge eller ligget et eller
> andet over dem fordi hannen ligger hele tiden på dem kan ikke se om han

Hvis dine maller går alene skal du bare lade være med at gøre noget, hvis du
har andre fisk kan du flytte mallefar æg og hule over i et andet akvarie,
Ancistrus æder ikke deres unger...
Claus

Fra : J. Jørgensen

Dato : 27-02-05 19:54

> [...]
> skal gøre med dem om jeg bare skal lade dem ligge eller ligget et eller
> andet over dem fordi hannen ligger hele tiden på dem kan ikke se om han

Det kommer meget an på om du har andre fisk, og hvilke. Har du godt med
planter?
Jeg havde lige pludselig ca. 200 stk. maller i ca. 5 mm størrelse inden jeg
opdage dem.
Det var et 250 liters med masser af planter, bl.a. store hammerslåede
Cryptocoryner.
De gik sammen med ca. 50 forskellige andre fisk bl. a. store Scalarer. Når
den tid kommer, hvis det lykkes at udklække dem, så skal du sørge for at
fodre sådan, at der kommer foder til bunden hvor mallerne søger deres føde.
Hilsen
Jørgen